Moottorin tukia voi koeponnistaa väännättämällä jarrua vasten 1. vaihteella ja pakilla, kaveri seuraa samalla konepelti auki moottorin liikettä. Kovin paljon ei siis pitäisi päästä elämään.
Tuet kannattaa myös tarkastaa silmämääräisesti, ettei niistä ole vuotanut nestettä. Neste on yleensä punaista. Dieseleissä käytettyjen aktiivisten tukien toimintaa voi testata myös VCDS:n output testillä. Testiä ajettaessa kumin sisäisen solenoidiventtiilin(?) pitäisi naksahtaa.
Tukien vaihto ainakin C5 korimallissa on suhteellisen simppeli homma, tukien yläpäiden avaamiseen tarvitsee lyhyen lenkkiavaimen (mielellään räikkämallisen). Konetta pitää tunkata ylöspäin, jotta tuet saa välistä pois. Onnistuu hallin lattialla, miksei siis ulkonakin.
Tuet kannattaa myös tarkastaa silmämääräisesti, ettei niistä ole vuotanut nestettä. Neste on yleensä punaista. Dieseleissä käytettyjen aktiivisten tukien toimintaa voi testata myös VCDS:n output testillä. Testiä ajettaessa kumin sisäisen solenoidiventtiilin(?) pitäisi naksahtaa.
Tukien vaihto ainakin C5 korimallissa on suhteellisen simppeli homma, tukien yläpäiden avaamiseen tarvitsee lyhyen lenkkiavaimen (mielellään räikkämallisen). Konetta pitää tunkata ylöspäin, jotta tuet saa välistä pois. Onnistuu hallin lattialla, miksei siis ulkonakin.
Comment