Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka paljon saatte kilometrejä kesärenkaille?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kuinka paljon saatte kilometrejä kesärenkaille?

Autoni on nyt 3 kesää ajettu. Heitin nyt kesärenkaat alle. Alkoivat näyttää jo aika kuluneilta.

Autolla on ajettu kaikkiaan 60.000 km. Voisi päätellä, että 30.000 km kesärenkailla ja 30.000 talvirenkailla. Talvirenkaat ovat aivan hyvässä kunnossa. (Ehkä kesärenkailla on ajettu kauemmin kuin talvirenkailla?)

Tästäpä kysymys.

Paljonko olette pystyneet ajamaan kesärenkaillanne kilometrejä, ennenkuin ne piti vaihtaa uusiin.

Olisi kiva kuulla renkaan valmisaja ja malli sekä koko. Lisäksi kuvaus ajotyylistäsi.

Näiden perusteella voisi luoda käsityksen, millaisen kesärenkaan ostan seuraavaksi.

Ei ne kilometrit aina ratkaise. Kumi kovettuu vanhetessaan.
    Vaikka näyttää uudelta niin voi olla jo hengenvaarallinen sateella tms.

Comment

Eikö tohon vaikuta kilometrien ja ajotavan lisäksi se, kuinka kuluneilla renkailla viitsii / uskaltaa ajella? Itse olen yleensä alkanut kattoa uusia renkaita siinä vaiheessa, kun ollaan vielä hyvinkin kaukana "sakkomilleistä", on toi vesiliirto kuitenkin noilla vähemmän kuluneilla renkailla senverran harvinaisempi ilmiö, varsinkin kun renkaan leveys tuntuu kasvavan aina vaan ...vakiokilometreillä taitaa renkaat vaihtua parin vuoden välein, eli ei niillä renkailla juuri mun ajoilla tule 25000 enempää.

Comment

Viime syksynä vaihdoin vaimon Passatin alle uudet Michelin Pilot Primacyt (205/55-16H) ja niillä oli ajettu noin 80000 km pääosin Saksan teillä (minä itse). Ajotyyli on kohtuullisen reipas ja pumppudieselillä liikkeellelähdöissäkin renkaat joutuu koville. Olin erittäin tyytyväinen ko. renkaisiin, kuluivat tasaisesti ja kestivät siis tosi hyvin. Vaihdettaessa oli tosin sakkokunnossa, vähän aiemmin olisi kannattanut pistää vaihtoon.
        Omissa autoissa ei ole vielä tullut kilometrejä niin paljon, että voisi jonkun renkaan kestävyydestä sanoa jotain. Tuon edellämainitun Misukan kestävyyteen saattaa kyllä vaikuttaa tuo Saksassa ajelu; vaikka suurempi nopeus kuluttaa enemmän renkaita, saattaa sikäläisten teiden sileys kuitenkin lisätä enemmän renkaan kestoikää. Ja kaverille eräs moottoripyöräpoliisi kertoili poliisi-mp:n renkaiden kuluvan alkukeväästä 3 kertaa nopeammin kuin syksyllä. Autonrenkaissa ero ei tosin liene noin suuri.

Comment

Itsellä on 225/45R17 pilot sporteista kulunut n. 1,5mm pinnasta pois sitten pääsiäisen jälkeen. Ihmetyttää jo että onko etupäästä aurauskulmat pielessä, ei niiden ihan tuota tahtia pitäisi kulua alta, kun töyssyissäkin alkaa hiljalleen kolahdella siihen malliin että taitaa olla tukivarsien vaihto edessä.

Comment

Keväällä asfaltti on karheaa ja kumi kuluu nopeasti.

Itse ainakin mielelläni sijoitan aina hyviin renkaisiin hyvissä ajoin. Typerä paikka säästää.

Comment

Paljon näkee autoja joissa on ties kuinka isot (ja hienot) vanteet, mutta renkaat ovatkin sitten mitä sattuu. Omasta mielestä kannattaa ennemmin tinkiä vanteiden koossa kuin renkaiden laadussa. Eroja löytyy jo siinäkin kun vertaillaan tunnettuja merkkirenkaita keskenään. Juuri se pieni lisäpito voi joskus ratkaista sen jääkö tien päällä henkiin vai ei. Audi-kuskihan on luonnollisesti täydellisen taitava ja järkevä, joka ei ikinä tee virheitä;), mutta siihen ei voi juuri vaikuttaa miten muut tien päällä koheltavat.

Nykyisten GY HydraGripien (205/55/R16) kestoikä näyttää olevan 30-40tkm.

Comment

Mun mielestä kesärenkaat kuluvat tosi hitaasti. En muista, että olisin saanut yhtä ainutta kesärengassatsia ajamalla loppuun. Ajomäärä sekä ajotapa kulumiseen tietysti vaikuttaa auton painon ohella. Minulla tulee suvikumeilla kilsoja ehkä 5000-7000km vuodessa. Pitänee tarkkailla renkaiden kulumaa, jahka uudet suvikumit saan laitettua auton alle.

Mites tuo keväinen teiden karheus josta paljon puhutaan. Mihinkäs se karheus häviää kesän mittaan, jos asvalttia ei uusita? Tuleeko teiden pintaan tasoittava kumikerros auton renkaista vai mistä oikein on kyse?

Comment

Nastat ja karhut yms. "raapivat" tietä karheammaksi ja keväällä taas karheus alkaa tasoittua "pehmeämmän" kulutuksen vuoksi.

Comment

Working...
                  X