Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 jousista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 jousista

    Haku ei tuottanut toivottua tulosta, joten tässä sitä ollaan...

    Toi hiljattain hankkimani käyttis-lötkö tuntuu ja näyttää allroadilta, vaikka vajaavetonen onkin. :) Perä tuntuu löysältä ja kuorman kesto on heikkoa, joten vieterien päivitys on edessä. Tällähetkellä etäisyys kaaren reunasta pyörännavan keskelle on edessä 420mm ja takana 400mm. Toisesta topicista bongasin että 40mm madalletussa ässässä vastaavat mitat 330/340mm! Äkikseltään laskettuna joku ei täsmää, jos oletetaan että ässän ja kansan mallin vakiokorkeus on ollut sama?!
    Eli eli, onkohan tuo nokileka noin 30mm korkeampi kuin sen pitäs olla, vai onko maasturimaisuus ominaisuus? Tämähän vaikuttaa oleellisesti sopivien jousien valintaan... Sikalinttaa ja epämukavan jäykkää siitä ei viittis tehdä, mutta vähän lähempänä maata tuo sais kulkea.
    Onko tietoa että paljonko vakiokorkuisen vajaavetosen C4 koppasen sedanin mitat navan keskeltä kaaren reunaan pitäs olla? Minkälaisia lukuja muilla on ja minkälaisilla madalluksilla?

    #2
    Eiköhän ässä ole sen ~20mm matalampi tehtaalta.

    Jousivalmistajien lupauksiin madalluksen määrästä tulee myös aina vähän suhtautua epäilyksellä. Kannattaa ennemminkin kysellä kokemuksia ja mittauksia kuin tapittaa valmistajien taulukoita.

    Comment


      #3
      Ohan tuo hieman "korkean" oloinen :)

      Comment


      • #4
        Edessä noin 38 senttiä, takana keskimäärin 37. Takana eri puolilla eroa melkein pari senttiä näennäisesti suoran lattian epätasaisuudesta tai jostain muusta johtuen (pointti: mittaa molemmat puolet ja mieluummin useammassa paikassa).

        Alusta tehtaan sport, jolle nimellisesti ilmoitetaan jotain 2 - 3 sentin madallusta. Mielestäni juuri oikealla korkeudella. Mm. tie 3441 meni ilman pohjakosketuksia, vaikka kyltti "kelirikko 22 km" tjsp. ja tien pinta vs. käytetty nopeus välillä hirvittikin.

        Comment


          #5
          edessä 380mm ja takana 375mm. ilmeisestikin mullakin on sport jousitus. :) mistä sen vois tarkistaa? mikä varustekoodi kertoo?

          Comment


            #6
            JariN: meikän C4 näyttää jotakuinkin samalle. On tullut mietittyä miten Eibachin Pro-Kit jouset vaikuttaisivat asiaan. Olisi kiva tietää onko kellään kokemusta noista jousista nimenomaan etuvetoiseen A6 C4 5-syl sedaniin manuaalilootalla. Niitä jousisarjojahan on erikseen nelivetoisille, automaateille jne. Nyt (vakiona?) etäisyys pyörän keskeltä lokasuojanreunaan on n. 400mm sekä edessä että takana. Oleellista olisi, että edestä ja takaa tippuisi yhtä paljon, tai edestä hiukan enemmän.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vastauksista ja mittailuista!

              Nyky-mitoista se kolmisen senttiä pois olis justiin hyvä. Hieman lisää jämäkkyttä mutta kelillä kuin kelillä ajettava maavara ois mulle passeli. Kyseessä kuitenkin käyttöauto, joten käytettävyyden ehdoilla mennään.
              Kattelin että vahvistetut takavieterit maksaa suunnilleen samanverran kuin -35mm jousisarja!
              Taidanpa laittaa matallusvieterit tilaukseen.... Ei jaksa alkaa puljaamaan ja protoilemaan käytettyjen vakio/sport/ässän-jousien kanssa.

              Eibach on tunnetusti laadukas setti. Ei halvin, mutta hyvä. Ite ajattelin kuitenkin kokeilla sitä halpissarjaa... ;)

              Comment


                #8
                juu-u. selvittelin noita varustekoodeja. sieltähän se selvisi että mulla on tossa omassa lullassa sport-alusta. siis toihan on aika traktori tolla sport-alustallakin. kelpaa kyllä itelle, mutta korkea se on kuitenkin. miltä se sitte tuntus tolla vakiolla. :)

                pitääkö sport-alustalla olla eri iskarit ku vakiolla? motonetissä oli ainakin jotain että ei sport alustaan jne merkintää vakioiskareiden perässä.

                varustekoodeista kävi ilmi että mulla on jokin speed-related variable steering assist (Servotronic) 1N3 koodilla. onko toi ihan vakiona noissa aina? ainakin hyvä tuntuma tiehen on ja kevyt ajella.

                Comment


                  #9
                  kuka tarkistaa etkasta ton sport/vakio iskareiden sopivuuden? pitääkö olla eri iskarit?

                  tuo servotronic ei taida olla vakiovaruste.

                  Comment


                    #10
                    C4:n sportti/vakio takaiskarit eivät suoraan käyn keskenään. Pienellä TI jumpalla sportit menee kuitenkin vakion tilalle. Erona on isompi männänvarsi ja yläpään hilut on varren halkaisijaan sidottu.

                    Etupää kävi ainakin minulla ihan suoraan. Siis vakioon sportin iskarit.

                    Nim.merkillä väärän satsin tilannut...

                    Comment


                      #11
                      mulla on sport joten vissiin joutuu hommaan oikeat sport iskarit. turha koittaa noita vakio edes ehdottaa.

                      Comment

                      Working...
                      X