Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Porschen jarrujen asennuksen jälkeistä ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hienoa, Teemu aloittaa auton parantamisen oikeista asioista! Hienon näköisetkin vielä, kerro sitten onko jarrutehojen häipyminen oikeasti kunnossa noilla nytten.

    Comment


      #32
      Kertokaapas mistä autosta tai minkä merkkiset satulat kannattaisi hankkia 280mm levyille. Ibizan brembot ei soveltunut käyttöön, kun talvella pitää kuitenkin saada pientä vannetta kiinni.

      Comment


      • #33
        Hi-specillä ainakin on monenlaisia satuloita ja kevyitäkin vielä ovat...

        http://www.hispecmotorsport.co.uk/calipers.htm

        Comment


        • #34
          Kyllä nyt kestää kiertää ringillä. :) On ne hienot ja tais uusi puskurikin olla jo kuvassa paikallaan..? ;)

          Comment


            #35
            Noi levyt näyttää siltä, että sadekelillä matka-ajossa saa välillä kuivailla levyä jarrulla. Aikanaan törmäsin 314mm 'sileäpintaisen' levyn kanssa siihen, että jarru ei märällä matka-ajossa vetyttyään purekaan ihan heti, vaan vasta 0.5-1 sekunnin päästä kun pedaalia painaa.

            Ihan vaan että osaat varautua. Reijitetty tai lovettu levy ei kärsi em ilmiöstä, kun ei pääse kalvoa rakentumaan.

            Mutta hyvännäköiset on, toivotaan että pelittää!

            Comment


            • #36
              tais uusi puskurikin olla jo kuvassa paikallaan..?
              Joo kyllähän se sun vanha puskuri siinä köllöttää...=)

              Reijitetty tai lovettu levy ei kärsi em ilmiöstä, kun ei pääse kalvoa rakentumaan.
              Mulla oli mielessä et olisin koneistanu tohon 1-2mm syviä uria tohon tyyliin kun noissa levyissä tossa kuvassa, mut jätin sitte tekemättä kun aattelin et turha niitä on heikentää. Ei se nyt vieläkään myöhäistä ole, et sen vois kyllä tehdä jos tuntuu et sateella käy noin mitä sanoit.

              Comment


              • #37
                Onko kellään tietoa mitä nuo kokonaiset mallikohtaiset sarjat maksaa HiSpec:llä ?
                Sitä tietoo kun en löytänyt sieltä.

                Ainakin löyty yksittäisten satuloiden hintoja. Olivat alk. 85?/kpl

                Comment


                • #38
                  Ainakin toi Uutekki myy niitä suomessa, et kannattaa kysellä sieltä. Kyselin sieltä joskus noita sarjoja ja kyllä ne halvimmatkin oli muistaakseni yli 2000?.

                  http://hispecbrakes.uutekki.com/index.html

                  Comment


                    #39
                    ATE:ltakin on tullut markkinoille HiPe jarrusarjoja, jotka sisältää kaiken tarvittavan. Näyttäisi olevan 4-sylinteriset satulat kelluvilla uritetuilla jarrulevyillä ja teräspunotuilla letkuilla - aika asiallisen näköinen paketti. Veikkaan, ettei ole kovin halpa setti. Ainakin Fixus kaupat noita myy.

                    Comment


                      #40
                      Juu on ne Ate:t kalliit, kävin ässään kysymässä hintaa 2800?
                      eipä tullu ostettua sitten.

                      Comment


                        #41
                        ässään kysymässä hintaa 2800?
                        Ja ostit ässän edullisuuden vuoksi?
                        Samaa rahaa ja paljon enemmänkin pistetään lisälöylyn tilauksiin, hidastuvuuteen eli omaan tulevaisuuteen sijoitettuna raha on taas paljon. Hitto että minusta on tullut liian vanha, kauan sitten.

                        Comment


                        • #42
                          Teemu,

                          - onko asennettuna ne Porkken jarrupalan taakse tulevat kitinävaimennuslevyt ?
                          - onk red stuff purrut heti kun painaa vai pitääkö lämmitellä ensin palat ?
                          ( eli toimiiko talvella heti )
                          - kerro kommentit jarrupölyn määrästä red stuffin kanssa ?

                          Edellisessä linkissä sokeri pohjalla oli nämä taakse:
                          http://www.hispecmotorsport.co.uk/handbrake_caliper.htm

                          Comment


                          • #43
                            Joo on mulla ne kitinänvaimennuslevyt ja pistin palojen taakse vielä sellaista 3M:n teippiä minkä pitäis myös poistaa kitinää. Kitinät on kyllä alkanu jo vähentyä, et enää kuuluu kitinää vaan ihan hiljaisimmissa jarrutuksissa. Vaikka ne jäis tuollaisiksi, niin ton kanssa tulee jo toimeen ja oonkin jo siihen tottunut. Vaimoke siitä kyl jaksaa muistuttaa...=)
                            Joka ajokerralla se kyllä tuntuu vaimenevan, että ehkä ne lähtee vielä kokonaan pois.

                            Jarrupölyä on ainakin nyt tullu ihan älyttömästi ja vanteet onki ihan mustat. Mut en sitte tiiä tuliko se vaan sen sisäänajon jälkeen kun en ole autoa vielä pessyt sen jälkeen. Et kunhan saan ton pestyä niin näkee tuleeko sitä vieläkin noin paljon.

                            Lämmittelyä noi ei vaadi vaan toimivat kylmänäkin. Jarruteho ei tietenkään kylmänä ole yhtä hyvä kuin lämpimänä mutta auto kuitenkin pysähtyy kylmilläkin jarruilla ihan normalisti. Ne EBC:n "kisapalat" taitaa olla siniset mitkä vaativat lämmittelyä...keltaistenkin sanotaan sopivan kadulle.

                            Yellowstuff
                            Bluestuff

                            Noita takasatuloita oon kans katellu, et ens talven aikana vois tollaisia rakennella isommille levyille. Nyt taakse tulee vaan uudet levyt ebc:n punaisilla paloilla...

                            Comment

                            Working...
                            X