Onko minkälainen homma eteen ja taakse ja kannataako vaihtaa jotain muutakin jarru hiluja samalla??autolla on ajettu 180 000km, levyt vaihdoin 90 000km paikkeilla!!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrupalojen vaihto A3??
Collapse
X
-
Takana männät menee kiertämällä sisään, et hommaa siihen sellanen jarrumäntäpuristin. Ite en oo muistanu koskaan ostaa sellasta, niin oon aina käyttäny ruuvipuristinta millä oon puristanu mäntää ja samalla kiertäny pihdeillä. Hyvin homma etenee tollakin tyylillä.
Edessä ei mitään ihmeellista, et männät menee ihan puristamalla.
-
Joo, suosittelen hommaamaan sen jarrumäntätyökalun. Mutta kato tosiaan, että se on semmonen malli, joka samalla pyörittää ja puristaa. Muissa autoissa ei taida tarvia ku puristaa sitä, mutta ku Audeissa se vaatii sen kiertämisen siihen kans...
Takaa vaihdoin palat ja levyt, oli päässy ruostumaan...Oli jätetty auto seisomaan talven ajaksi tuolla Helsingin suunnalla. Oli nykästy käsijarru päälle ja jätetty siihen. Noh, eipä niillä sitte voinu oikeen ajella. Ne kihnutti ja hinkkasi ja vinku. Levyt oli tosiaan kulunu pahoille urille ja palat piti hakata vasaralla satulasta irti :) Ja mun biilillä on ajettu vaan 50 000 km ;)
Mutta, se on tosiaan helppo homma, ei siinä mitään. Ainaski takaa, eteen mie en koskenu. Mut itellä ei tosiaan ollu tuota työkalua eikä ruuvipuristinta. Joten meni sitten niin, että se ilmausruuvi (vai mikä se virallisesti on?) auki ja pyörittää pihdeillä sitä mäntää ja yrittää siinä samalla sitte puristaa/painaa sitä. Menihän se, mutta hirveen tappelun kans. Ku ne on joskus pikkasen tiukassa...
Itse ostin tarvikepalat ja niitä piti vähän "raspilla" jynssätä sieltä sivuilta, ku eivät oikeen meinannu istua/mahtua satuloihin kunnolla...Ja kohta tulee palautetta tuosta tietenki ;)
Comment
-
Juu vaihdoin palat audiin mut suosittelen varamaan takajarrusatulan suojakumit jos ei ole käytössä
oikean laista työkalua männän sisään työntöön ku minulla ne ainakin oli tosi lujassa (rikoin sen suoja kumin)piti tehdä pieni viilto rautasahalla männän pohjaan että sillä konstilla sitä mäntää samalla painaa ja pyörittää kierteitä eteen päin...ja se voi olla todella taiteilua se homma suosittelen jos ei tunnu muuten menevän niin ota hiukan kierrettä taaksen päin ja jatka sitte
painamista ja kiertämistä ja parhaiten onnistuu ku ottaa satulan irti ja laittaa ruuvipenkkiin kiinni niin voipi pysyä kumitkin kunnossa!
ja uusia paloja ei muuten saa kyllä paikoilleen jos ei saa mäntää aivan pohjaan kierrettyä!
Comment
Comment