Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8:iin alustaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8:iin alustaa?

    Kävinpä sitten katsastuksessa ja inssi totes että takana ja edessä ei enää ole uudet iskarit, muttei kuitenkaan ihan huonot vielä. Meni heittämällä läpi vaikka odotin taas katastrooffia.

    Mimmosta satsia kannattais ettiä? Ja mistä ja mihin hintaan saa?
    Nykynen -20mm sport alusta on ihan ok ollut, mutta ehkä -30mm tai -40mm vois kuitenki olla nyt mitä ajattelen. -40mm voi jo tosin olla liian matala jos ajattelee hidasteita.

    #2
    Eibachin jouset tulossa. Pikaisen selvityksen perusteella alkuperäiset maksaa "riittävästi", ja tuo Eibach tuntui olevan ainoa merkki jolta saa suunnilleen alkuperäistä sporttialustaa vastaavan korkeuden (-20mm vs. -25mm). Iskarit vielä hakusalla. Ilmeisesti noilla jousilla vielä menisi vakiomittaiset iskarit, muita ei ainakaan tunnu löytyvän.

    Comment


      #3
      Itselle vaihdoin alle sporttialustan. Kokemukset siitä kyllä erittäin positiiviset. Varsinkin kun kerrankin halvalla sai hyvää...
      Tippui vakiosta n. 20/25mm ja aika balanssissa näyttää olevan nyt etu/takapää.
      Pihassa...

      Edelliseen C4 avanttiin tuli H&R + Bilstein setti ja tuli kyllä liian tontiin ja kovaksi normaalikäyttöä ajatellen. Itse jos jotain erikoisempaa tuohon kasiin haluaisin niin menisin ainoastaan täysin säädettävään settiin (korkeus+iskarit) niin saisi ainakin lähelle mieleisen.

      Comment


        #4
        Touhutonni taitaa mennä säädettävään sarjaan?

        Saahan tuolla sportti-alustallaki jo hieman katsoa, että ottaako kiinni, vai ei monessa paikassa.
        Jotenki mun silmään tuntuu, että takana toinen puoli on matalammalla kuin toinen joten jouset lienee hieman kulahtanu.
        Noh. Rahankeruu siis alkakoon.

        Mitäs Eibachin jouset kustantaa? Iskareiksi en taida huolia ku Sachia tai Bogea.

        Comment


          #5
          Saakohan kasiin ees kunnollista säädettävää alustaa? Ja jos saa niin uskoisin että pari tonttua varmasti kustantaa. Kun perus ei-säädettävään taitaa se 8-900e mennä.

          Comment


          • #6
            Saakohan kasiin ees kunnollista säädettävää alustaa? Ja jos saa niin uskoisin että pari tonttua varmasti kustantaa.
            Täällä noita ainakin on tarjolla

            Comment


              #7
              Oliskohan tommonen FK:n Highsport ihan ok? Hintaa ole kuin 719e tolla yhellä jampalla. Konin keltasilla sama paketti maksas reilun 800e. Onko konin ja ilmeisesti Sach/boge iskareilla paljon eroa?

              Comment


                #8
                Tänään juttelin korjaamolla öljynvaihdon yhteydessä (ja taas meni muuten yksi tukivarsi, nyt ylhäältä edestä prkl) aiheesta ja tyyppi joka oli lukuisia audin madallussarjoja asennellut suositteli kasiin nimenomaan Eibachin jousia. Ainakin jos iskarit pysyvät alkuperäisinä. Madallus silloin -25mm minkä Vesku tuolla ylhäällä jo kertoikin. Jousien hinnaksi kerrottiin n. 400 euroa.

                Comment


                  #9
                  tämä on vaan mun mielipide mutta FK:n laittaminen A8:iin on vähän sama kun joisi 80? viiniä Bigmacin kanssa ;)

                  jos ei halua puolentoista tonnin KW:ta ostaa niin sitten joku ei-säädettävä koko setti, esim eibach tai lowtec. Lowtecin 35mm sarja sportti-iskareilla 598,-

                  Comment


                    #10
                    KW variante 2 säädettävä n.1200e muistaakseni ja 200e askartelut päälle. 2v takuu.

                    http://i19.photobucket.com/albums/b1...A8/Kuva011.jpg

                    ja alkuperäiset lähtee tallista hyvään hintaan!

                    Comment


                      #11
                      Hmm, 600e satsi? Toi kuulostaa jo siedettävältä. Mutta onko odotettavissa kanssa sitten hintansa väärtti?

                      Mistä tommosta kannattaa kysellä?

                      Comment


                        #12
                        Lowtecista sen verran, että urÄssän kohdalla -40 sarja oli käytännössä -65/60. Takajouset eivät tunnu kestävän suurta kuormaa ilman reilua kasaan painumista. Omalla kohdalla sarja menee vaihtoon kun nuo mainitut asiat eivät oikein sovi omaan ajoprofiiliin.

                        Comment


                          #13
                          Alkaa tuntua, että tässä ruvetaan säästää säädettävään alustaan ja ilmeisesti KW:n suuntaan. Ei tommosilla madalluksilla enään paljo ajella näin pitkän akselivälin omaavalla autolla.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä se näissäkin on se tosiasia että eurolla saa euron osan. Osassa noissa säädettävissä on sitten "kertakäyttö" säätö. Eli säätö säädetään syksyllä ja sitten keväällä ei enää säädetäkkään. Eli paska tekee tehdävänsä ainakin noille kierresäädöille. Ruostumaton putki ja mutteri ei sitten siedä yhtään paskaa välissä tai leikkaa kiinni siten ettei lähde kuin sorvilla irti.

                            Mites muuten kasin takapään korkeudensäätö on toteutettu noissa säädettävissä? Ilmeisesti jousen alapäässä on joku härpäke (joka tosin syö entisestään joustomatkaa -> kova)?

                            Comment


                              #15
                              ite en ole KW:ta kun parin talven jälkeen säädellyt mutta sujui aika pitkälti ongelmitta. olin alunperin tosin kevyesti voidellut ne, sitten keväällä kunnon pesu, paineilmalla puhdistus ja CRC:tä, liikkui varsin hyvin.

                              Comment


                                #16
                                KW variante 2 ei ollu takapäässä muuta säätömahdollisuutta kun puol kierrosta rälläkällä jousista pois :) eli pelkkä etupää on kierteellä säädettävissä. Variante 3 setissä oli käsittääkseni lisäks jäykkyyden säätö mut en osaa sanoo onko siinäkään takapään korkeussäätöä,hintaa on kumminkin enemmän...

                                Comment


                                  #17
                                  Näin ymmärsinkin...Jos persauksen korkeus menee pieleen niin balanssiin saa vain etupäätä säätämällä. Ehkä A8:n alustasarjojen tekeminen/suunnitteleminen ei ole ihan prioriteetiltään ykkösenä jos vain audeja ajatellaan. Massamallit ovat ihan muita (A3/A4).

                                  Ja monta kertaa pitää ihmetellä kun "aftermarket" jousi käy suunnilleen kaikiin A3:sta A8:iin ja sitten tehdas erittelee jouset jo mallin sisällä lisävarusteiden mukaan...Onkohan suunnittelussa "HIEMAN" eroa...:)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X