Muuan pari päivää sitte töihin ajaessa huomasin sivupeileistä katsomalla että tuleepas kuskin puoleinen taka vanne enemmän ulos kuin vänkärin puoleinen. Vanteiden specsit ovat samat joka nurkassa, eli 10x20 ET 29(15mm jaonmuutos spacereiden kanssa. Eli vakio ET44). Rengastus 225/30, eli venyllä mennään.
Tänään sitten mittailin vanteen reunasta kaareen mittoja rullamitan ja suoran metallisen apulinjurin kanssa, ja numerothan näytti että vänkärin puolen takarengas on 8mm sisempänä kun kuskin puoleinen takavanne. Kuskin puolella vanne tulee yli 16mm kaaresta, vänkärin puolella 8mm. Vaikka onkin "vain" 8mm, niin tottakai nyt kun asian tietää ja oma silmä sen näkee, sehän jos mikä itseä häiritsee.
Pyörien suuntaus on tehty 1,5kk sitten, rengastus silloin oli eri. Alla oli 8x18 ET47, rengastus 245/40. Kesärenkaat, sekä ilman spacereita.
Joten, mistä nyt lähtisi hakemaan syytä miksi moinen heitto? Eikö apurunko/taka-akseli ole keskellä autoa ja heitto tulee siitä? Onko tätä mahdollista kohdistaa uudelleen, tietysti keskelle. Vai täytyykö alkaa tilaamaan vänkärin puolelle taakse juurikin sen 8mm paksumpaa spaceria. Ensikuun aikana tulee alle menemään BC Racing alusta, joten olisihan se kiva että kaari ylitys olisi saman verran molemmin puolin. Madallettuna eron huomaa varmaankin selvemmin.
Liitteenä pari kuvaa mistä vähän näkee tarkoittaamani asiaa, sekä myös pyöränsuuntauksesta tullut lappu. Kuvakulma ei välttämättä ole aivan sama molemmin puolin, joten kuvassa eroavaisuus voi näyttää suuremmalta.
Tänään sitten mittailin vanteen reunasta kaareen mittoja rullamitan ja suoran metallisen apulinjurin kanssa, ja numerothan näytti että vänkärin puolen takarengas on 8mm sisempänä kun kuskin puoleinen takavanne. Kuskin puolella vanne tulee yli 16mm kaaresta, vänkärin puolella 8mm. Vaikka onkin "vain" 8mm, niin tottakai nyt kun asian tietää ja oma silmä sen näkee, sehän jos mikä itseä häiritsee.
Pyörien suuntaus on tehty 1,5kk sitten, rengastus silloin oli eri. Alla oli 8x18 ET47, rengastus 245/40. Kesärenkaat, sekä ilman spacereita.
Joten, mistä nyt lähtisi hakemaan syytä miksi moinen heitto? Eikö apurunko/taka-akseli ole keskellä autoa ja heitto tulee siitä? Onko tätä mahdollista kohdistaa uudelleen, tietysti keskelle. Vai täytyykö alkaa tilaamaan vänkärin puolelle taakse juurikin sen 8mm paksumpaa spaceria. Ensikuun aikana tulee alle menemään BC Racing alusta, joten olisihan se kiva että kaari ylitys olisi saman verran molemmin puolin. Madallettuna eron huomaa varmaankin selvemmin.
Liitteenä pari kuvaa mistä vähän näkee tarkoittaamani asiaa, sekä myös pyöränsuuntauksesta tullut lappu. Kuvakulma ei välttämättä ole aivan sama molemmin puolin, joten kuvassa eroavaisuus voi näyttää suuremmalta.
Comment