Nyt on vastaan tullut ainakin 3 vanhempaa autoa joissa on ollut madallusjouset ja matalaprofiiliset renkaat. Kaikissa ajokeissa ( 1 x typ85, 1 x typ89 ja 1 x typ32b ) oli runkoaisassa väsymisrepeytymiä 1-3 kpl per puoli. Eli sisälokasuojan alapintaan oli ilmestynyt 3-10 cm pitkiä repeämiä joiden syyksi en keksi mitään muuta kuin alustaan kohdistuvien iskujen välittyminen liian voimakkaasti runkoon.
Kaikki kapineet ovat ovat 5tos-koneita.
Itte pähkäilin että voimakkaassa etuakseliin kohdistuvassa joustossa, suoranaisessa iskussa - auton keula massanhitauden perusteella pyrkii pysymään paikoillaan, kun renkaat joustavat sisäänpäin. Auton keula nousee viivellä ylöspäin, kuten myös konehuoneen sisuskalut. Keulan jousto suhteessa pyörännavan keskiöön loppuu, mutta moottorivaihteistopaketti jatkaa vielä ripustuksiensa salliman jouston verran matkaa ylöspäin, eli N senttiä, sen minkä hydrokumit antavat periksi.
Sen jälkeen alkaa palautuminen alkutilaan, mutta moottori+vaihteisto sillä on massaa kolmattasataa kiloa, jatkaa matkaansa normaalin lepokorkeutensa verran alaspäin, kunnes ripustusten vastustustus voittaa alaspäin sojottavan voiman.
Tämä siirtyy korvakkeen kautta runkoaisaan ja sen heikoin alue on sisälokasuojan pelti, josta muodostuu runkoaisan ulkopinta. Tässä pinnassa, runkoaisan alemmassa saumassa on repeytymiä jotka näyttäisivät syntyneen aivain kuin peltiä olisi vedetty auton pituussuunnassa - kuten on varmasti käynytkin.
- mikä merkitys on kulahtaneilla apurungon puslilla?
- kulahtaneilla moottorin tukikumeilla? Alkoholi väärässä paikassa?
- apurungon korimutterin liikkumisella rungon sisällä kun muttereiden sijainti yrittää siirtyä toisistaan kauemmaksi tilanteessa jossa moottori liikkeen hidastuminen välittyy runkoaisaan?
Mitäs asialle voisi tehdä?
Vahvistaa sisälokasuojan runkoaisan kohdalla olevaa peltipintaa? Etka tunnistaa Urkin osalta vahvikepaloja suurinpiirtein tuolle alueelle;
857809685
321809689A
Voisi olla lääke tuohon?
Kaikki kapineet ovat ovat 5tos-koneita.
Itte pähkäilin että voimakkaassa etuakseliin kohdistuvassa joustossa, suoranaisessa iskussa - auton keula massanhitauden perusteella pyrkii pysymään paikoillaan, kun renkaat joustavat sisäänpäin. Auton keula nousee viivellä ylöspäin, kuten myös konehuoneen sisuskalut. Keulan jousto suhteessa pyörännavan keskiöön loppuu, mutta moottorivaihteistopaketti jatkaa vielä ripustuksiensa salliman jouston verran matkaa ylöspäin, eli N senttiä, sen minkä hydrokumit antavat periksi.
Sen jälkeen alkaa palautuminen alkutilaan, mutta moottori+vaihteisto sillä on massaa kolmattasataa kiloa, jatkaa matkaansa normaalin lepokorkeutensa verran alaspäin, kunnes ripustusten vastustustus voittaa alaspäin sojottavan voiman.
Tämä siirtyy korvakkeen kautta runkoaisaan ja sen heikoin alue on sisälokasuojan pelti, josta muodostuu runkoaisan ulkopinta. Tässä pinnassa, runkoaisan alemmassa saumassa on repeytymiä jotka näyttäisivät syntyneen aivain kuin peltiä olisi vedetty auton pituussuunnassa - kuten on varmasti käynytkin.
- mikä merkitys on kulahtaneilla apurungon puslilla?
- kulahtaneilla moottorin tukikumeilla? Alkoholi väärässä paikassa?
- apurungon korimutterin liikkumisella rungon sisällä kun muttereiden sijainti yrittää siirtyä toisistaan kauemmaksi tilanteessa jossa moottori liikkeen hidastuminen välittyy runkoaisaan?
Mitäs asialle voisi tehdä?
Vahvistaa sisälokasuojan runkoaisan kohdalla olevaa peltipintaa? Etka tunnistaa Urkin osalta vahvikepaloja suurinpiirtein tuolle alueelle;
857809685
321809689A
Voisi olla lääke tuohon?
Comment