Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Edullisemmat levyt haussa mov'itin 322x32 kokoisiin etujarrusatuloihin, Mistä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Edullisemmat levyt haussa mov'itin 322x32 kokoisiin etujarrusatuloihin, Mistä?

    A6 :ssa reippaassa jarrutuksessa teki siis noin ja nyt pitäisi vaihtaa siis levyt uusiin, mielellään molemmat..Toisessa levyssä on jo muutenkin melko isot urat ja mielellään en tuosta 4-mäntäisyydestä luopuisi, vaikken sillä periaatteessa mitään teekään :)

    Osaisiko kukaan siis kertoa mistä saisi järkevämpään hintaan levysarjan tuonne eteen kuin movitilta, eli siis samankokoisella keskiöillä luonnollisesti, että sopii noihin movitteihin?

    Kaikki muutkin ehdotukset ovat tervetulleita, levyjen tulisi mielellään olla rei-itetyt, muttei ehkä vältämätöntä..:)

    Ja joutuuko muuten auton muutoskatsastamaan jos vaihdan esimerkiksi auton alkuperäiset jarrusatulat pienempine levyineen takaisin eteen??

    Auto siis A6 avant 1998, johon vaihdettu 2.7 biturbo aikoinaan. Movitin jarrut ovat n. 15v vanhat...

    #2
    Levyjä on internet väärällään. Selvität vaan mitkä levyt siellä on ja googletat sen mukaan. Jos ei muuten niin levy irti ja työntömitalla mitat.

    Comment


      #3
      Ja joutuuko muuten auton muutoskatsastamaan jos vaihdan esimerkiksi auton alkuperäiset jarrusatulat pienempine levyineen takaisin eteen??
      Jos Movitteja ei ole muutoskatsastettu autoosi, niin eipä vakiojarrujen asennuksesta mitään katsastusrumbaa seuraa. Eikä varmaan tule vaikka olisikin.

      Comment


      • #4
        Levyjen korkeus pitäis saada tietää niin vois vähän koittaa arpoa että mikä levy sinne sopis vähimmällä vaivalla. Pystytkö irroittamaan ne autosta mittausta varten?

        Comment


          #5
          Kun olet mittaillut niin tuolta sitten mittojen mukaan etsimään josko jotkut vakiolevyt olisivat mitoiltaan sopivat. http://www.bremboaftermarket.com/En/...earchMode=Size

          Comment


          • #6
            Niin unohtui siis tärkein mainita jotenkin... eli toisen levyn keskiö petti kovassa jarrutuksessa, että sen mukaan pitäisi mennä näiden kanssa.. uudet levyt movitilta maksaa aivan liikaa mulle n.1000e + palat 250-350e, pitäisi siis löytää varmaankin uudet levyt keskiöineen jostakin, niin että menee noihin movitin satuloihin kiinni.

            ja mistähän jarrupalat inhimillisemmillä hinnoilla noihin satuloihin olettaen, että saan hommattua tuonne ne uudet levyt, onko movit ainoa vaihtoehto?

            vai pitäisikö tilata vain uusi keskiö tuohon levyyn mistä se hajosi, mistähän saisi halvimmalla?


            ..ttu ku joku on asentanu tohon joskus tollaset turhan arvokkaat jarrut...:)

            Comment


              #7
              Niin siis ei kai niitä ole pakko movitin levyillä korvata? Paloja samasta paikasta mistä levyjäkin.

              Comment


              • #8
                Mahtaako tommosessa movitin setissä olla joku spesiaali mitta itse levyn ja keskiön välillä? Oem levyinä ainakin löytyy 321x30 mittaista, joten jos korkeus on sama, niin eikös tommonen nyt aika hyvin kävis?

                Comment


                  #9
                  Tuon ikäluokan Movitin levy (laikka) on Porschesta ja napaosa omavalmiste. Eli hyllystä ei löydy muualta kuin Movitilta. 1000€ ei kuulosta pahalta hinnalta minun korvaan, jos on 2 kpl. Paloja saa kyllä Porschen speksillä reilulla satasella.

                  9xx partsin Antti omaa sorvin ja hyvät taidot, ja pääsyn Possun osiin, voisi sieltä kysyä, onnistuuko ja mihin hintaan. http://9xx-parts.com/store/index.php?route=common/home

                  Comment


                    #10
                    Terhon pajahan on myös eirkoistunut tuollaisiin suunnitteluhommiin. Sieltä kannattanee kysyä myös valmistusta.

                    Comment


                      #11
                      Joo kyllähän sitä suunnitella voin keskiöt ja katsella jotkut korvaavat laikat mutta äkkiä sekin on tonnin keikaus. Tietysti pitkässä juoksussa voi tulla halvemmaksi, kun ei tarvi ostaa kuin laikka ja vaihtaa se keskiöön.

                      Voithan tutkia eri valmistajien kataloogeja, esim. AP-racing, Alcon, Performance Friction ja mitä näitä on. Jos sieltä löytyy joku mitoiltaan sopiva laikka (halkaisijassa voi olla muutaman millin heitto suuntaan tai toiseen) jota saa maailmalta halvalla, niin voihan niille keskiöt suunnitella. Jos on olemassa oleva levy antaa malliksi niin suunnittelutyö on 100e, koneistus sitten luokkaa 100-150e/keskiö.

                      Comment


                        #12
                        Siksi ehdottelinkin tuota Porscheihin erikoistunutta pajaa, että levyarsenaali on siellä aika tuttua. Lähes satavarmaksi voi sanoa, että laikka on ns Big red = mm. 996 tt etulevy. Aikanaan movitteja tilaillut ja muutamalle kaverillekin välittänyt, ja sen kyllä muistan, että levyä ei sellaisenaan löydy mistään.

                        Missään nimessä tuota ei saa tehtyä kunnolla alle 500:n, eli pienimmän riesan tie on ostaa ne tonnin levyt.

                        Toinen hyvä vaihtoehto olisi etsiä sopiva levy ja muokata sitä satulan kiinnikettä, jotta osuu kohdilleen. Se onnistuu varmaan parhaiten Terholta.

                        Comment


                          #13
                          Tai pistää moviti kiertoon ja hankkii halvempaa tilalle. 500€ saa jo ihan soivan etujarru setin kaikkineen.

                          Comment


                            #14
                            Aikoinaan Audeihin tehtiin paljonkin jarrujen perusparannusta esim. 996/996TT satuloilla + A8 levyillä ja Seatin modatuilla satulankannakkeilla.

                            Onko nuo Movitin satulat niin erikoisen malliset, että tällaista ratkaisua ei voi soveltaa. Siis tekee/teettää sopivat satulan kannakkeet ja laittaa niiden kaveriksi esim A8 323 x 30 levyt, joita myös saa tarvikkeena järkevään hintaan. Helpoimmillaanhan satulan kannakkeet syntyvät kulmaraudasta, johon porataan neljä reikää.

                            En siis tunne kyseisen A6:sen/Movit satulan rakennetta ja voi siis olla, että tällainen ratkaisu ei käy.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla oli 2.7 ässässä 996tt satulat spesiaali-kannakkeilla ja muistaakseni brembon originaalilevyt oli mister-autolta 45€/kpl. Teetätät esim terholla kannakkeet niin saa satulan siirrettyä oikeaan offsettiin eikä tarvi kallista levyä ostaa.

                              Comment


                                #16
                                Ne movitin satulat lienee radiaalikiinnityksellä, eli siellä varmaan on jo adapteri? Parhaimmassa tapauksessa olemassa olevaa adapteria voisi vähän jyrsiä tai shimmata jotta löytyy sopiva offsetti.

                                Comment

                                Working...
                                X