Itsellä on tuo Moponetin kone ja se on osoittautunut päteväksi peliksi. Tuppaa tosin hyytymään jos kunnolla painaa, mutta sen kanssa oppii elämään nopeasti kun on kunnon laikat ja aineet. Tuon ja kaikkien muidenkin rälläkkämallisten rotary-koneiden kanssa pitää vaan malttaa ja työstää aineet loppuun kunnolla. Itse olen ottanut tuon kanssa max 50x50cm alueita (esim. katto neljässä osassa, ovet kahdessa, yms.) ja viimeistelyaineella työstänyt n. 3-5min / alue, jolloin aine kuin aine on jo ehtinyt hajota.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Saatko muuten pinnat ihan kiiltäviksi tuolla koneella vai jääkö hologrammeja? Jostain syystä minulle jää aina tuollaisella rälläkkämallisella koneella pinta himmeäksi ja joudun viimeistelemään sen käsin tai epäkeskolla. Käytössä Lake Countryn laikkoja ja Menzernan aineita. Käyttäjässä varmaan vikaa...
Comment
-
Hyvän ja huonon koneen ero on juuri tuossa. Sama juttu iskuporakoneiden kanssa. Laadukkaassa koneessa nopeudensäätö on toteutettu niin, että täysi vääntö saadaan millä tahansa kierroksilla.
Comment
-
Mulla on mallia motonet, ja muuten kyllä ihan toimiva peli mutta toi kierrosten säätö pitäis melkein olla elektroninen kuten maikki siitä mainitsi. Mutta kyllä tollakin alkuun pääsee.
On tossa hommassa paljon muutakin opeteltavaa kuin pelkkä kone. Aineet ja millä laikalla ajaa ja näiden yhdistelmä.
Käytössä Lake Countryn laikkoja ja Menzernan aineita. Käyttäjässä varmaan vikaa...
Comment
-
Motonetin koneessa riittää kyllä puhti. Itse pidän sitä yleensä asteikolla 2-3 välillä ja tosiaan jos konetta ei ihan kaksin käsin paina vaan tukikädellä ohjaa ja tarvittaessa hieman painaa konetta pintaan, niin se kyllä jaksaa ihan kivasti. Laikkana tosin ei kannata kuvitellakkaan käyttävänsä >125mm lätkiä ja mukana tuleva villalätkällä ei tunnu saavan aikaan kuin hologrammeja ja armottoman vitutuksen. Itsellä on ko. koneessa Fareclan ja Menzernan laikkoja.
jannes,
Saa tuolla hologrammittoman pinnan. Viimeistely pitää tehdä pehmeällä laikalla ja viimeistelyaineella. Parhaat tulokset olen saanut oikein pehmeällä vaahtomuovilaikalla ja Menzernan Final Finishillä. Viimeistelyaineen pitää olla sellainen, joka ei sisällä silikonia, jotta pinnan todellisen laadun näkee hyvällä ledivalolla heti myllytyksen jälkeen. Myllytetty pinta kannattaa aina pyyhkiä vaikkapa laimentamattomalla lasinpesunesteellä käsittelyn jälkeen, jotta todellisen laadun näkee. Muuten peittävillä aineilla vedettäessä (esim. Autoglymin Paint Renovator tai SRP) hologrammit tulevat muutaman pesun jälkeen näkyviin.
quattro20v,
Minulla taas kokemukset Menzerna vs. Mequiars ovat juuri päin vastaiset. Meqn Ultimate Compoundista ja SwirlX:stä on vain huonoja kokemuksia. UC ei leikkaa läheskään niin hyvin kuin lupaavat ja jättää helposti hologrammeja, vaikka kyseessähän ei tietenkään ole viimeistelyaine. SwirlX sen sijaan vain peittää ja samat naarmut ja pyörrejäljet tulevat takaisin näkyviin muutaman pesun jälkeen. Toki nämä ovat Mequn ns. kuluttajille suunnattuja aineita ja ammattilaisaineet voivat olla ihan eri maailmasta.
Comment
-
Mistä noita pienempiä ~125 mm lätkiä saa Bilteman koneeseen (M14 kierre)? Löytyykö Motonetistä tai Biltemasta? Bilteman sivuilta ei osunut silmään. Netistä en välttämättä jaksaisi tilailla, paitsi jos sieltä saa hyviä jotka käy bilsuun. Erasedin sivuilta löytyi jotain pädejä, mutta nehän vaatis sen alustan mihin se kiinnitetään ja Bilteman koneessa se on 180 mm.
Comment
-
Mistä noita pienempiä ~125 mm lätkiä saa Bilteman koneeseen (M14 kierre)?
Täältä ainakin saa jos netistä jaksaa tilailla.
Comment
-
Tähän väliin on pakko heittää kommentti tuosta Elitecarcaresta, ensimmäisestä ja ainoasta ostoksestani ko. kaupassa: keväällä tilasin purkin Colliniten vahaa ja yhden claybarin. Oletin, että näin pienistä ostoksista ei veloitettaisi kuin yhden paketin postimaksu. Kassalle mennessäni huomasin, että molemmista meni postimaksu erikseen, pienestä savipalasesta sama kuin vahapurkista.
Kun tuotteet saapuivat, oli ne pakattu samaan pakettiin -maksoin siis kaksinkertaisen postimaksun.
Comment
-
Comment
-
Yks suosituinpia ulkomaalaisia liikkeitä taitaa olla cleanyourcar.co.uk josta myös löytyy noita myllytyspädejä ja alustoja: http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing/cat_2.html
Pk:t menee painon mukaan.
Alkuperäinen kirjoittaja nomorefordMequair's NXT2 (vasen puoli) vs. Collinite 476S. Vahauksesta vähän vajaa 5 kk ja tällainen oli ero toisen pesun jälkeen.
Comment
-
Laikkoja tilasin ebaysta 5eri kovuutta ja niihin M14/150 pohja, hintaa tais olla 18AU(australian dollari).
Tosi hyviä, ainakin paljon parempia kuin bilteman 180mm.
Ei tietysti ole vertauskohtaa parempiin laikkoihin, mut omassa käytössä toimii.
Comment
-
Jos käsin levittää niin mielummin ScratchX tai SwirlX, joista tosin kumpikin sisältää silikonia ja ovat sitä myöten suureksi osaksi ns. silmän lumetta silikonin täyttäessä naarmuja.
Tulee vain enemmän ongelmia noista silikoni myrkyistä...
Comment
-
Kyllä maalarin pitäisi osata käsitellä pinnat niin ettei maalit kiehu, laiskuutta tai ammattitaidon puutetta muuten.
Ja kyllähän se maalari viimeistään pohjamaalaus vaiheessa huomaa jos on silikoonia vanhassa maalissa, oli kärjistetysti sanottu tuo "uusi maali kiehuu".
Comment
-
Menzernat on pikkasen temperamenttisia luonteeltaan käyttää verrattuna Meguihin joten vaativat jonkinverran opettelua että saa kaiken irti niistä.
Ultimate Compound on nykyään lempiaineeni epäkeskolla tehdessä. Leikkaa hyvin, saa jopa suoraan vahavalmiin pinnan. Rälläkkämallisella tehdessä tosiaan jää hologrammia joten vaatii viimeistelyn.
Collinite vs NXT oli ihan odotettavissa mutta nehän onkin ihan eri käyttöön kun NXT on miedosti puhdistava all-in-one ja Collinitet 467 ja 845 on puhtaita vahoja ilman kliinereitä ja fillereitä.
Comment
-
Itse tein omaan kulkineeseen pohjat Menzernan Power Glossilla ja sitten viimeistely kiillotusta kokeilin Menzernan Power Finishin ja AG:n Renovatoria sekoittamalla 50/50. Toimihan tuokin ihan hienosti. Dodon vaha pintaan ja Risa näyttää vähän uudemmalta. Vieläkö hommais tuon "rälläkkämallin" myllytyskoneen, niin johan homma joutuis nopemmin.
Comment
-
Jonkun verran tässä jo lueskellut tätä, mutta ei jaksa alusta asti kalahta läpi, eli autossa on hoepa pinta ja siinä pintanaarmuja.
Mikä olisi helpoin ja paras (ei vissiin ole tälläistä yhdistelmää =)) käsin tehtävissä (konetta ei ole) oleva toimenpide järjestys sekä aineet? Jos mahdollista niin mielellään max. 3-4 vaihetta.
Tällä hetkellä on vain AG:n kultaista pinnassa, mutta mielenkiintoa olisi kokeilla jotain tehokkaampaa naarmujen poistoon sekä pitkäikäisempää kiiltoa.
Comment
-
Käsin ei oikein Audin maalipinnasta naarmuja poista, aivan hentoja pesupyörteitä lukuun ottamatta. Ensiavuksi Mequiarsin Swirl-X alle, väliin vaikka Autoglymin punainen ja päälle Colliniten 486 tai muu vastaava pastavaha. Tämä operaatio lähinnä peittää naarmuja, mutta on tehtävissä käsin ja kestää katseet ellei nyt aivan 5cm päästä ala tihrustamaan.
Comment
-
Risto. Poorboysin White Diamond toimii hopealle pinnalle ja piilottaa naarmuja erittäin hyvin. Kuvat kaverin Mondeon kyljestä.
Seuraavanlainen järjestys on simppeli tehä käsin. Ensin kunnon pesu fairyvedellä ja päälle huolellinen käsittely claybarilla(liukasteena fairyvesi), seuraavaksi huuhtelu ja kuivaus. Seuraavaksi levität Poorboysin vaikka koko autoon kerralla(vain maalatut osat) jonka jälkeen kiillotus. Lopuksi pintaan joku laadukas vaha. Hyvin koko talven kestävän vahakerroksen saa aikaseksi esim. Collinite 845:lla joka on myös erittäin helppo levittää ja kiillottaa.
Pesut jatkossa laimealla autoshampoolla(esim. Turtlen Big Orange).
Tossa kuvanäyte omasta Bemusta johon tein vastaavan hoidon käsipelillä:
Viimeksi muokannut Thuppu; 27.9.2010, 15:05.
Comment
Comment