One word: Presta
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Päivitystä tuohon nxt 2,0 vs nxt pasta vertailuun. Ekan pesun jälkeen näyttävät aivan samalta, ei pysty ainakaan silmällä erottamaan konepellin puolia toisistaan.
Comment
-
No niih Auti olis hinkattu, tai ainakin yritetty :)
Pesujen jälkeen vetäsin sen Pre-waxin autoon. Kohtuullisesti kaakkaa irroitti, mutta ei kaikkea varsinkaan kun käsin sen vetäsin.
No clay-bar irroitti loput sitten kuitenkin :) Aika likainenhan tuo olikin :D
Melkein voisi vetää tuolla clay-barilla ensiksi (katsotaan toisen auton kohdalla).
No sitten Collinite 476 pintaan ja kuivumisen jälkeen kiillottamaan.
Seuraavaksi Mothersin sealer&glaze ja taas kiillottaan.
Lopuksi Reflection Top Goat ja se oli siinä.
Kohtuu työläs homma, käsikin muistuttaa siitä :) En ihan heti tuota toista autoa teekkään :) Tilataan lisää kamaa kuitenkin ensin :D
No pitää huomenna ajaa auto ulos ja tarkastella miltä näyttää. Tai kannattaako ajaakkaan, huomennahan sen näkee. Tallin valoissa kiilto todella hyvä, jo tuon Colliniten jälkeen. En tiedä paransiko nuo loput sitä ollenkaan, kun tuosta harmaasta on aika vaikea sanoa mitään :) No pinta on ainakin pirun paljon liukkaampi.
Jos se tuo toinen auto sitten näyttäisi kunnolla ja selvemmin mihin nuo aineet kykenee.
Sen huomasin glymeihin verrattuna että saa noita vahoja mennä kumien ja listojenkin päälle. Ei jää valkoiseksi kuten glymi. Eikä lasitkaan ota nokkiinsa jos hiukan pyyhkii niitäkin ohimennen :)Viimeksi muokannut jsahlman; 19.4.2009, 22:26.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja FreeZ Näytä viestiOlen käyttänyt Prestan tuotteita nyt jo pari vuotta. Laittanut pelkän Best waxin aina pintaan. Tulisiko sinne alle laittaa jotain(puhdistavaa)?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viestiOlikos toi presta nestemäisessä vai kiinteäässä muodossa?
Comment
-
Aikaisemmin käytin Prestan Best Waxia mutten enää.
Ihan omakohtaisena verrokkikokemuksena. Isäukon autoon ensin maalipinnan puhdistus claybarilla, pohjalle glymin punainen koneella, muuten käsinlevitettynä meguiars NXT 2.0 mutta 1/2 katosta best waxilla.
Tämän tein syyskuun alussa, autoa on käytetty liuotinpikapesuissa ja maaliskuun alussa best wax oli antautunut täysin kun NXT 2.0 helmeili vielä iloisesti. Tiedähäntä paljonko olisi kestoon vaikuttanut jos best waxin olisi antanut kuivua suositellun min.5h kun nyt kuivui vajaan tunnin.
Parhaan wetlookin maalipinnalle on tähän mennessä antanut chemical guysin butter wet wax...nimensä veroista tavaraa. Kaverin hopeinen auto vahattiin niin että pohjalle NXT 2.0 ja päälle butter wet wax. Jo NXT:n jälkeen oli tosi hyvän näköinen eli kiiltoa ja syvyyttä riitti mikä on hopean kanssa hankalampi juttu vahalle mutta butter wet wax toi vielä lisää syvyyttä ja wetlookkia pintaan.
Seuraavaksi on tulossa kokeiluun dodo juicen vahoja.
Comment
-
Ostin tarjouksesta Turtlen Ice-paketin.
Helppo levittää ja pyyhkiä, mutta jotenkin sellainen olo jäi, että mahtaako
kestää. Pakko varmaan ostaa NXT 2.0 seuraavaksi, kun hehkutus on melkoinen. Ja tuo butter wet wax kyllä kanssa kiinnostaa.
Tässä TT ice:n jäljiltä:
http://koti.mbnet.fi/mou/TT_ICE_5.jpg
Kuka tunnistaa mestan?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viestiOT sen verran että, Hervannassa Wanhan bensiksen takapihalla.
Maksoin 10 euroa siitä, että sain itse pestä autoni puhtaaksi. :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mikok Näytä viestiMahtavaa tup bresta työstää. Annoin kuivua 12 h ni senku pikkase pyyhkäs ni lähti pois. Kiilto on loistava! Puhdistus ominaisuudet on kyllä aika heikot. Aika näyttää miten kestää...
Comment
-
En sitten muutakaan keksinyt niin päätin tehdän auton pohjatyöt ennen collinitetilauksen saapumista. Muutama naarmukin piti poistaa ja otin oikein kuvamateriaaliakin siitä. Vahinko vaan että lähtökohtakuva unohtui ottaa. Sain kuvausidean vasta sen jälkeen, kun aloitin hommat.
Ensimmäisenä hioin naarmun suht sileäksi 1500 vesihiomapaperilla. Suihkuttelin vettä auton kylkeen pumppukanulla ja sitten kevyesti hivaisin naarmukohtaa. Sen jälkeen se näytti tältä.
Sitten otin käyttöön tämöisen abralon 2000 "hiomapaperin" jolla tasoitin naarmut pois. (1500 paperi kyllä jättää niitä) ja sain aikaiseksi nätin mattapinnan.
Abraloni oli törkätty kii tämmöseen masiinaan ja sitä käytettiin märkänä (abralonia). Pumppukannulla oli kätevä sumutella se märäksi.
Comment
-
Tämän jälkeen otettiin käyttöön varsinaiset autonhoitoaineet. Vedin ensin karkeammalla aineella pinnan suht hyväksi ja sitten viimeistelin hienommalla aineella. Mirror glazen (hienompi aine) kassa käytin semmoista timanttikuvioista megun kiiillotuspäätä. Karkeemman aineen levitin kuvassa näkyvällä jäykemmällä megun cutting padilla.
Tämönen siitä sitten tuli.
Sitten ajattelin, että kait tuon koko huussinkin voisi käydä läpi mirror glazella. Claybarilla se vedeltiin jo tässä kuussa. Sitten pihaan ilmestyi faija, jonka autoa mun piti alunperin fiksailla. Ukko sai odotellessa vielä levitellä meguarsin yellow waxin kiillotetun auton päälle. Nyt kun collinitepaketti saapuu tällä viikolla vetäsen tuohon sen car lack 68 nanopohjat ja colliniten neljäsatasen päälle. Joku vaha nyt oli kuitenkin pako vetää pintaan ennen tavaroiden saapumista. Ainakin yellow waxilla kiilto on kohdallaan ;)
Comment
-
Nyt on molemmat autot vahoissaan. Konepeltiin tein testin eli puolet on AG: pun+kulta yhdistelmällä ja puolesta puolet Seal&glaze ja päälle Collinite 476 ja toinen puolikas toisinpäin. Ja Topcoat noitten päälle kuitenkin. AG:n punainen kaikista tuskallisin laittaa pintaa noista. AG:n punainen täytti kyllä yhtähyvin naarmut kuin toi toinen settikin.
Mazdan kun claybarilla läpi kävin ja prewaxilla puhdistin, niin huomasin kuinka rajuja naarmuja on auton maalissa talvisten huolettomien harjakonepesujen jäljiltä. Hiukan pyörittelin päätä ja aloin kuitenkin vetämään Seal&glazea pintaan. Yllätys kuinka hyvin se sai hologrammit ja naarmutkin piiloon. Aivan vastaavasti kuin AG:n punainenkin. Vahaksi pistin tuon Collinite 476:n. Kiinteänä vahana se on kuitenkin yllättävänkin helppo levittää. Helpompi kuin AG:n punainen. No eikun kiilloitus ja avot. Autostahan tuli yllättävän hyvä. Kunhan aurinko paistais niin vois naureskella pihassa maalipintaa :) Aika naarmuinen se on, joten siihen onkin mukava koettaa tuota toivottavasti tulossa olevaa konetta :)
Konepellissä näkeekin nyt sitten kuinka hyvin noi vahojen kestot eroaa. Ja onko kestossa eroa jopa kumminpäin ne laittaa. Pinta jäi aika "märän" näköiseksi. Ihan hyvä.
Comment
-
Tota collinitea voisin itsekkin kokeilla kun nykyisestä purkista loppuu kamat. Kovasti on kehuttu kestoa ja jälkeä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viestiKäyttöauto mainosti megua -15% alennuksella huhtikuun loppuun asti.
Meguiar's Quick Detailer
Meguiars Supreme Shine Microkuituliina
Meguiars High Tech Vahanlevitystyynyt
Nämä himottivat, mutta jäivät toistaiseksi hyllyyn:
Gold Class? Bug and Tar Remover Ötökän ja pien poistaja
Meguiars NXT Tech Wax 2.0 Autovaha
Super Thick Microfibre Wash Mitt Mikrokuituinen pesukinnas
Meguiars Water Magnet Kuivausliina
Comment
-
Tämmöset tuli eilen. http://www.cleanyourcar.co.uk/comple.../prod_408.html Viime viikonloppuna ehdin jo tehdä tuon yllä mainitun käsittelyn. Kai toi täytyy silti tänä viikonloppuna kokeilla. Kun hävitti naarmut oikeasti koneella, riitti pelkkä vaha saamaan tajuttoman kiillon aikaiseksi. Tuo megun yellow wax on mielestäni aika hyvää tavaraa. Samoin polymer sealant.
Comment
Comment