Ok, kiitoksia tiedosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Kyllä siinä claybarissa hiovia ainesosia on. Ei tarvinnut kauaa punaista autoa hinkata, kun valkoinen vahaklöntti oli vaihtanut väriä. Pienet kiveniskemätkin alkoivat näyttää kraatereilta, kun maalia hävisi vaurion reunoilta. Ilmeisesti ei sovi kovin huonoille maalipinnoille. Ohjeessakin sanotaan, että ei peitä naarmuja tms.
Hieman tosin pisti miettimään: autossa on metalliväri, jossa on lakka päällä, miksi vaha lakasta huolimatta muuttuu punaiseksi?
Comment
-
Itse vedin puolisen vuotta sitten vanhan Corradon tuolla Zainon systeemillä läpi. Claybarilla ei kyllä auton väriä lähtenyt juuri yhtään irti, mutta paskaa ihan uskomattomat määrät vaikka auto oli puhdas ja pesty kunnon myrkyillä ennen tuota. Itse vedin ensin claybarilla, kevyt myllytys, sitten vahausurakka. Nykyinen emännän uusi kulkine vaatisi taas yhden päivän uurastuksen tallilla, että saisi ulkopinnan kuntoon ja kaikki pyörrenaarmut pois.
Hiton työläs, mutta verrattuna entiseen tuli tautinen kiilto mikä kesti ainakin 3viikkoa. Valitettavasti pidempää kokemusta ei ole kestosta, koska joku muukin huomasi auton kiillon ja osti pois ;)
Kuvista nyt ei yleensä mitään kuvaa kiillosta saa, mutta tuossa parit.
http://koti.mbnet.fi/mjarvela/files/corrado/
Comment
-
Jari:
Ainakin silloin jos base -kerros ei ole ehtinyt haihtua tarpeeksi kauan ennen lakkausta, tulee tuota pigmenttiä lakan "läpi".
Comment
-
Pakko kai tässä tähän keskusteluun osallistua.
Turtle Wax vahoja ja shampoo tuotteita olen käyttänyt auton pesuun ja vahaamiseen ja tasoerojahan löytyy vaikka kuinka. Esimerkiksi speed waxillä säästät aikaa ja samalla säästät tuloksessa. Wax it wet on taas sitä kun suihkupullosta voi laittaa tuollaista nestemmäistä vahaa pinnalle auton ollessa märkä pesun jälkeen, joka sitten säämiskällä hangataan kuivaksi. Ja tietysti löytyy näitä Nano Tech vahoja, jossa on pienempiä nano -hiukkasia, jotka taas antavat testienkin mukaan kestävemmän vahapinnan ja kiiltävemmän tuloksen.
Kun tuota valikoimaa Turtle Waxistäkin löytyy niin on helppoa valita omaan käyttöön sopivaa. Jos tallista löytyy useampaa erityyppistä vahaa, on helppoa tilanteen mukaan vahailla. Joskus on kiire ja pakko käyttää wax it wet tai speed wax vahoja ja kun varaa aikaa ja vaivaa auton kiillottamiseen niin pistetäänkin pintaan näitä ns. kunnon vahoja. Ajasta tinkimällä tingitään myös tuloksesta, joka on aivan luonnollista.
Turtle Waxista sen verran, että tuotteiden valikoimaan olen ollut erittäin tyytyväinen ja tulokseen. Myös tiettyjen tuotteiden helppous ja samalla myös laatu, jopa nopeimmissakin vahoissa on tyydyttänyt.
Turtle Waxiltähän löytyy rengaspuhdistinta, ikkunapuhdistinta, pikavahaa, nestevahaa, perusvahaa, nanovahaa, verhoilunpuhdistajaa, sisätilapuhdistajaa, vannekiillotetta, autosaippuaa (myös nanona) ja lista jatkuu.
(Valitan puolueellisen ylistykseni Turtle Waxia kohtaan, tietyt asiat ajavat minua siihen)
Comment
-
Yhtä paljon eröja on Turtlella sitten vahapinnan kestävyydessä suhteessa käytön helppouteen: Platinum -vaha on erittäin helpoo työstää, ei jämähdä pinnalle, vaikka aurinko paistaisi. Yllättävän usein saa pinnan kuitenkin uusia.
Toisessa ääripäässä on joku vanhempi vihreässä pullossa. Hyvin työläs eikä siedä yhtään ylikuivumista, mutta on sitten kestävä pintakin.
Comment
-
Markus__A
Comment
-
Vahaa vahan päälle ei yleisesti ottaen paljon kannata vedellä, koska uusi vaha liuottaa vanhan.
AG:nkin idea on että punaisella puhdistetaan ja kultainen liuottaa sen ja antaa myös sen kestävämmän pinnan. Kyllähän punaisenkin jälkeen kiiltää, mutta ei kestä.
Comment
-
poloboy
Jonathan Alm
VW Vento 2.0 CL -96/-97
LähetäLähetetty: Per Elo 04, 2006 09:25 Viestin aihe:
Lainaus:
Vahaa vahan päälle ei yleisesti ottaen paljon kannata vedellä, koska uusi vaha liuottaa vanhan.
AG:nkin idea on että punaisella puhdistetaan ja kultainen liuottaa sen ja antaa myös sen kestävämmän pinnan. Kyllähän punaisenkin jälkeen kiiltää, mutta ei kestä.
Kysyn siksi että olen tavannut vahata auton keltaisella Simoniz:illä taikka Turtlellä, jotka ovat siis kiinteitä vahoja (aivan hirveitä työstää mutta etenkin kesto on omasta mielestäni ollut parempi kuin juoksevilla vahoilla). Mutta koska kiinteät vahat eivät ymmärtääkseni sisällä yhtä paljon silikonia kuin juoksevat vahat olen tavannut vetää kerroksen juoksevaa Hagmansia tms. vielä pintaan mutta jos kerran toinen kerros vahaa liuottaa ensimmäistä kerrosta niin tätä ei ehkä kannattaisi tehdä?
Jonathanille sen verran vielä että jos haluat sitä simonizia käyttää, niin jätä se viimeiseksi. Valmistele, puhdista ja kiillota se maalipinta ensin, ja sen jälkeen voit vetää päälle mitä haluat ja vaikka lopuksi sitten sen simonizin jos haluat, koska se voidaan luokitella LSP:ksi (Last step product).
Työvaiheethan menee näin:
-Pesu
-Maalipinnan puhdistus
-Kiillotus
Nämä 3 vaihetta ovat ne kaikista tärkeimmät ja ne tekevät 95% lopputuloksesta. Näiden vaiheiden jälkeen:
-Suojaus (Sealant)
-(Vaha) tämä omien henkilökohtaisten mieltymysten mukaan haluuako laittaa vielä varsinaista vahaa vai ei.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ^juuh^Eli mitäs olette mieltä siitä AG:n mustasta? Mitä eroa siis on siihen kultaiseen. Vedetäänkö sekin punaisen päälle vai onko idea laittaa pelkästään se. Ja kun se on tummille maalipinnoille, niin onkos tuo Mauritius blue riittävän tumma.
Comment
-
ei tuo glymin "kulta" kovin älyttömästi liuota. tänään vetäsin turtlen värivahalla naarmuja piiloon ja koko auton päälle auto glym kulta. ihan pikkasen irtos väriä kun levitteli glymiä. tuli muuten hyvä, vaikka vaha merkkejä ei kai saisi sotkea?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ViKi81Minkalainen levittää tuo zaino ja mistä tuotetta vois ostaa?
Levittäminen sinänsä helppoa, kunhan malttaa levittää riittävän ohuen kerroksen kerrallaan ja jakaa alueisiin. Kiillotus melko vaivatonta.
Itse Clayn jälkeen vedin naarmuvahaa, jonka jälkeen tavallinen vaha yhdellä kerroksella päälle. Melko nopea juttu ja tuli todella hyvä.
Kallistahan tuo on, mutta ei tarvitse ostaa ainakaan kalliilla huonoa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janne Reiniei tuo glymin "kulta" kovin älyttömästi liuota. tänään vetäsin turtlen värivahalla naarmuja piiloon ja koko auton päälle auto glym kulta. ihan pikkasen irtos väriä kun levitteli glymiä. tuli muuten hyvä, vaikka vaha merkkejä ei kai saisi sotkea?
Alkuperäinen kirjoittaja www.autokem.fiExtra Gloss Protection - kiiltävä suojaus
Jotta saavutettaisiin äärimmäisen hieno maalipinta, jollaista perfektionistit tavoittelevat - tämä on se aine, jota tulee käyttää. Autoglym Extra Gloss Protection on erityisen kova, suojaava aine, joka sisältää monimutkaisen seoksen kovia hartseja sekä vahoja. Vastoin kuin yleisvaha, se ei sisällä mitään puhdistavia tai kiilloittavia aineita ja sitä tulisi käyttää ainoastaan puhtaaseen, kuivaan, virheettömään maalipintaan, joka on esikäsitelty Autoglym Super Resin Polish yleisvahalla. Käsiteltyjä pintoja suojaa superkova lasimainen viimeistelykerros, joka säilyttää maalipinnan sähdetivän kiiltävänä pidempään. Sopii kaikille automaalityypeille mm. metalli-, lakka- ja vesipohjaisille maaleille
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SmoothOlisko kellään kuvia autosta noitten Zaino tuotteiden jälkeen? poistaako ne todellakin noi naarmut hyvin?
Comment
-
Olisko kellään kuvia autosta noitten Zaino tuotteiden jälkeen? poistaako ne todellakin noi naarmut hyvin?
http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=auto
Ainakin ton boran takapaksi näyttää suht hyvältä.
Comment
-
No kyllä melkoisesti käsivoimia vaatii jos haluat käsin poistaa pyörrejäljet. Z5 niitä jonkin verran peittää, mutta kun puhutaan naarmujen poistamisesta, niin ei siitä oikein ilman konetta tule mitään, oli kyse sitten Zainosta tai jostain muusta tuotteesta.
Linkistä voi katsoa tuloksia omasta Zaino-detailistani, mutta kiillotus on tehty koneella.
http://autopia.org/forum/click-brag/...ght=seat+ibiza
Comment
Comment