Pitäpä sitten ruveta tilailemaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Ennen clayta kannattaa ehdottomasti putsata pinta jollain pienpoistoaineella, mitä puhtaampi niin sen pienempi riski että clay naarmuttaa. Niitä on monenlaisia, yleensä nimestä löytyy sanat "tar" ja "remover".
Tässä muutama kuva yhdestä ooppelista jonka kiillotin eilen kaverin kanssa:
Koko stoori pesukinnas foorumilla, joka tosin nurin nyt.
Comment
-
Toki. Pesut, putsit, pienpoistot ym teki auton omistaja joten niistä ei tarkempaa tietoa, mutta (mun) kiillotus meni kaavalla:
- Koneena Flex rotary
- ensin naarmunpoisto oranssi Hex Logic laikka ja Scholl S3 Gold tahna
- viimeistely sininen Hex Logic laikka ja Scholl S30+ tahna
- Lopuksi pintaan Finish Kare 1000P sealant käsin
N. 8-9h meni aikaa kahteen pekkaan että oli siinä hommansa mutta ei läheskään pahimmasta päästä.
Comment
-
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/...-Bar-Kit-3604/
En ole vielä koskaan clay bar -käsittelyä kokeillut, mutta mitenköhän on, uskaltaisiko käyttää tuota Bilteman tekelettä? Onko noilla clay bareilla hirveästikin eroa? =D
Comment
-
Monia eri vahoja on ollut käytössä, mutta itse olen tykästynyt tuohon Autoglym merkkiin. Mielestä hyvin helppo käyttöinen vaha. Viime viikonloppuna tuli oma audi kiilotettua autoglymin punaisella 3 otteeseen, kun oli päässyt maalipinta entisen omistajan käytössä hyvinkin haaleaksi...
Comment
-
Vaha
Se glymin kultainen on siihen päälle laitettava aine mikä kestää pidempään. Mutta noin yleisesti vahoista suosittelen collinitea. Hyvä ja kestää. Paras pinnoite varmaan tällä hetkellä on se CarPron c.quartz mutta käyttö vaati myllytetyn pohjan, kesto pitäs olla useampi vuosi. Se glymin keltainen on ilmeisesti aineena vähän saman tyyppinen (nestemäinen, ei tahnamainen, ja sisältää jotain hartseja, ainakin rätit sen kanssa on kertakäyttöisiä) mutta ei lähellekään yhtä hyvä.
Comment
-
Rupeaa Collin 845 loppumaan ja vois kokeilla jotain muuta välillä. Mitäs suositellaan? Autohan on hopea ja pohjalle on tullut laitettua PoorBoysin White Diamondi ja Colli sen päälle. Eli nyt Collille korvaajaa.
Yleensä käsin vahaus, mutta pari kertaa on tullu koneellakin leviteltyä.
Comment
-
Bilt Hamber finis-wax tai finish kare 1000p
btw se glymin kultasen kesto on aika heikko verrattuna noihin yllä oleviin.
glymin punanen käytännössä puhdista vaan peittää naarmut eikä se sovellu suojaksi eli päälle toinen vaha.
Comment
-
Olen ihastunut Collinite 915 vahaan. Helkatin helppo levittää ja kiillottaa. Alle olen laittanut Colliniten 476s:ää, joten pohjakestokin on hyvä. Tuo siinä päällä, niin kiiltää hyvin ja lika lähtee.
Comment
-
Laitoin syksyllä tämän sarjan pintaan:
http://www.mekushop.fi/epages/mekush...s/DEEP_CRYSTAL
On kyllä ollu hyvä, vieläkään ei oo vaha pintaloppunu(no ehkä paras kiilto kadonnut:), ja ei oo pahan hintanen sarja, pesty talve aikana kuitenkin n.10-15 kertaa.
Nyt meinasin laittaa tuosta tuon 1.aineen, sitten tämän päälle poor boys black hole ja tuohon vielä tuo 3. aine. kannattaisko tuo 2.aine laittaa vielä ennen tuota Blakcholee??
Comment
-
Ei, koska black hole on naarmuja täyttävä. Eli heti ykkös vaiheen jälkeen, jos haluaa sitä vielä laittaa.
Comment
-
Vanteille käy myös tuo FK1000P, Poorboy's Wheel Sealant, yms.
Ennen vahausta vanteet kannattaa pestä suht vahvalla esim Bilt-Hamber SurfexHD liuoksella esim 1:5 on riittävän jäykkää (Mielellään pestään useamman kerran, tai niin monta kertaa että muodostuva vaahto harjatessa ei värjäänny ruskeaksi.). Jos on CarPro IronX:ää tai Wolf's Chem. De-Ironizeriä raudanpoistoon ja esim Autoglymin intensive tar remover tervan ja pienpoistoon, niin nämä ois suotavaa suorittaa. Jos vielä haluaa hifistellä niin claybarilla käy vanteet läpi kun ne on muuten pesty jo epäpuhtauksista.
Mikään vaha ei pysy vanteissaKAAN kauoa jos pohjat ei ole puhtaat, mitä tarkemmin jaksat pestä ja puunata vanteita ennen vahaamista sen kauemmin vaha pinnassa pysyy. Olettaen että peruspesuissa ei käytetä hirveen vahvoja liuottimia jotka poistaa vahaa aika ankarasti. SurfexHD 1:20 on ihan sopivan mietoa liuosta vanteiden peruspesuun. (Itse pesen kesällä vain joka toisessa pesussa liuottimen kera vanteita, muutoin pesen vaan foamlance + b-h autofoamilla. Pesen autoa kesällä pari kertaa viikossa.)
IMO synteettiset sealantit ovat parempia vanteille kun taas carnaubat on parempia kesävahoja maalipinnoille (enemmän kiiltoa). Talvivahaksi taas käyttäisin maalipinnallekkin FK1000P, koska se kestää miltei koko talven jos auton pesun suorittaa oikein.Viimeksi muokannut Antto-; 23.4.2013, 13:30.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja M-I Näytä viestiLaitoin syksyllä tämän sarjan pintaan:
http://www.mekushop.fi/epages/mekush...s/DEEP_CRYSTAL
On kyllä ollu hyvä, vieläkään ei oo vaha pintaloppunu(no ehkä paras kiilto kadonnut:), ja ei oo pahan hintanen sarja, pesty talve aikana kuitenkin n.10-15 kertaa.
Nyt meinasin laittaa tuosta tuon 1.aineen, sitten tämän päälle poor boys black hole ja tuohon vielä tuo 3. aine. kannattaisko tuo 2.aine laittaa vielä ennen tuota Blakcholee??
Comment
-
Vahahan ei sinänsä vaadi työstämistä, eli pintaan ja pois pyyhintö. Mitä vähemmän mekaanista kosketusta, sitä vähemmän naarmuja. Yleensä nuo kermakakut (3 eri last step product-ainetta päällekkäin) ei oo hyviä ratkaisuja. Omasta mielestä toimivin on kunnon pohjat ja siihen hyvä vaha pintaan. Siihen voi sitte jatkossa laittaa glazea tai qd:ia..
Itse toistaiseksi oon välttänyt clayta, vedän sen viimisenä korttina, ainakin jos on tarkoitus palauttaa pintaan kiilto. Claylla kun saa niin helposti mikronaarmua pintaan, joka taas himmentää maalipintaa. Ennemmin jollakin tar removerilla niin kauan että kaikki lähtee..
Comment
-
En mikään himovahaaja oo mutta muutaman kerran vuodes tulee vahattua auto ja yks asia vituttaa. Mistä ihmeestä sellanen rasvasuus johtuu? Voiko johtua jostain harjakoneen aineista? Oon tehny niin että oon käyny pesettääs auton ja antanu kuivua tallis yön ja seuraavana päivänä vahannu. Pois pyyhkies jää sellanen kauhian näkönen rasvanen pinta vaikka kuinka hinkkais. Tummemmas väris huomaa oikein hyvin. Oon koittanu antaa kuivua kunnolla mutta ei oo apua. Mistä voi johtua? Tällä koitin viimeks. Sama homma myös tällä.
Comment
Comment