Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

18" ja H&R Cup Kit?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 18" ja H&R Cup Kit?

Big Reds:it eivät mahtuneet nykyisten vanteiden sisään, eli tuli pikainen tarve vaihtaa uudet vanteet.

Tarkoituksena on hankkia 18*8 vanteet (et 35) 225/40 kumeilla. Onko foorumilla ketään, jolla olisi kokemusta kyseisen kokoisista vanteista S2 coupessa? Autossani on H&R Cup Kit.

S2 foorumilla on useitakin, joilla kyseinen rengastus alla, mutta hieman epäilyttää miten mahtuvat?
    Tällä hetkellä alla 235/40-17 ja tiedän, että järkevämpää olisi pysyä nykyisessä koossa...

Mulla on sama alusta ja 225/45/17. vanteen 8" leveet eikä ota mihkään kiinni. Et on sama 35.

Luulis menevän ainakin 225/35 kumeilla.

Comment

Siis 225/40/18

Comment

Itellä otti 225/45-17:lla kiinni kun ei ole fillarit ihan keskellä koteloa.
        Kamulla on fillarit keskellä ja 225/40-18 ottaa vähän joskus.
        Sama alusta.

Nyt itellä 215/45-17 eikä ota ja jos varman päälle haluat pelata niin suosittelen tuota sentin kaposempaa kumia. Joillakin ottaa, joillakin ei. Yksilöitähän nuo autotkin on :)

Joku taas saa sopimaan ihan älyttömiä etufillareita ja ihmettelen kyllä miten. Ei asioita oo vissiin tehty mun ymmärrettäväksi.

Comment

Tarpeeksi monta kertaa mällätty ja väärin oiottu niin mahtuu 255:set, kuten mulla ;)

Mutta tosiaan, ainakin itsellä 8,5" vanteella ET35 225 kumit olivat kaukana etulokarin reunoista, 8,5" ET27 255 on justiinsa sopivan näköinen ja ei ole ottanut huonoilla iskareillakaan vielä kertaakaan kiinni. Eikä kait etupäässä ole mitään eroa Coupen ja Avantin välillä.

Kuva sivusta ET30 255leveellä

Comment

mulla on just kyseisen kokoinen paketti coupe ässässä alla ja hyvin toimii. Ei ota kiinni vaikka täys poka autossa päällä. alustana H&R -40mm ja Konit.

Comment

Tuo koni onkin se salaisuus. Niiden kanssa kun käytetään originaalit pohjaanlyöntikumit ja H&R sarjassa ainakin aiemmin tuli bilsteinit, joissa omat sisäänrakennetut. Ne tuntuu myötäävän vähän liikaa joten ottaa kaareen. Pakostihan se fillari ottaa jossain vaiheessa kiinni ellei sen liikettä rajoiteta.

Comment

Mä oon etupään saanut ainoastaan semmosessa tilanteessa ottamaan kiinni ku aja reippaasti 180 astetta tiukasti kääntyvään mutkaan mut sekin vaatii sen et mutkassa on kunnon patti/heitto. perä ei ota edes viis henkeä kyydissä kiinni vaikka ajaa röykystä. pyörät kyllä käy melko sisällä koteloissa=)

Comment

Kiitos vastauksista! Laitoin 18" tilaukseen 225/40 kumilla. Kokemuksia tulee sitten kun aikanaan ovat alla.

Comment

Markus: Mitkä oli ne 17" vanteet joihin Big Redit ei mahtunut? Olen ollut siinä luulossa, että Big Redien pitäisi mennä 17" vanteisiin, ainakin joihinkin malleihin. Vai onko sun Big Redit erilaiset mitä RS2:sen Big Redit?

Comment

Big Red:ien ympärillä tehtaalla tullu 17" Porschen vanteilla

Comment

Vanteet olivat Azev:in A:t (7,5*17 et 35). Ongelma oli, että jarrusatula otti puolien sisäreunaan kiinnni. Eli vanteen halkaisija olisi riittänyt. Tuossa Azevissakin ongelma olisi hoitunut noin 7mm spacerilla, mutta katsastuksessa olisi tainnut tulla sanomista.

Comment

Ei ne välttämättä mahdu kaikkiin 18" vanteisiinkaan, et kannattaa kokeilla ekaks ennen ku ostaa. Omat 18" BBS CH:t ei myöskään sovi ilman speissereitä porschen satuloiden päälle. Ulkokehälle jää reilusti tilaa, mut ottaa just puolaan kiinni.

Comment

Toden totta. Big Redit vaativat n. 30mm tilaa horisontaalitasossa mitattuna. Ultraleggeroihin pitäisi mahtua mittausten perusteella.

Comment

Ok, itse hankin 17" vanteet joku aika sitten ja olisi tarkoitus laittaa BR kokoluokkaa olevat jarrut niiden sisään jossain vaiheessa. Vannetta valitessa koitin löytää juurikin sellaisen mallin, jossa puolien etäisyys jarrulevystä on mahdollisimman suuri. Aika näyttää, sopiiko vanne vai ei.

Comment

Itsellä tällä hetkellä lainassa Momon Sportit. Niissä puolien taakse jää tilaa useita senttejä satulaan.

Comment

Tossa on tollanen tulostettava "jarrupaketti" millä voi kokeilla sopivuutta vanteen sisään. Toi on ECS stage 3:n, eli 322x32 levyt big redeillä. Tossa kyllä lukee stage 4, mut ainakin se oli tuolla stage 3:n kohdalla.

.pdf

Linkki ko. jarruhin

Comment

mulla 18*8,5 225/40 sekä kyseinen h/r cup kit s2 coupessa. takana ei ongelmia, edessä ottaa kiinni lokasuojan reunaan... tai sisälokarin kiinnitysruuvin kantaan, vasta tiukasti mutkaan ajettaessa.

Comment

Working...
                                    X