Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrupäivitys vm-98 A4 B5 Avant Audiin.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jarrupäivitys vm-98 A4 B5 Avant Audiin.

    Moro, ehdottakaas tuunaajat hyvää päivityspakettia otsikon mukaiseen audiin jossa 1.8T 180hp kone.
    Olis kohta jarruremppaa tiedossa ja aattelin et jos laittais samalla vaivalla tehokkaammat jarrut alle.

  • #2
    1LA ja 1KW B7 2.0T/3.0Tdi jarrut? Menee samoihin reikiin mutta tarvii tietysti omat kannakkeensa. Tietyt 16" vanteet mahtuu alle.

    Ebaysta tai jostain purkaamolta löytyy. Uusissa autoissa tehokkaampi jarrutehostin tekee kyllä suurimman osan siitä tehontunteesta.

    edit tuossa olis lähes ilmaiset etujarrut ja vielä kannakkeineen KLIKS

    Comment


    • #3
      Ei aivan bolt-on; S4 b5 jarrut taitavat vaatia eteen uudet kannakkeet, jos ne meinaa saada aakkoseen sopimaan.
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=40342

      E. Vaatii näköjään koko olkavarren+pyörän navan ja laakerin vaihtamisen s4:stä.
      Viimeksi muokannut vV8m5; 9.3.2016, 20:07.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
        1LA ja 1KW B7 2.0T/3.0Tdi jarrut? Menee samoihin reikiin mutta tarvii tietysti omat kannakkeensa. Tietyt 16" vanteet mahtuu alle.

        Ebaysta tai jostain purkaamolta löytyy. Uusissa autoissa tehokkaampi jarrutehostin tekee kyllä suurimman osan siitä tehontunteesta.

        edit tuossa olis lähes ilmaiset etujarrut ja vielä kannakkeineen KLIKS
        Ok, ja nuoko sais suoraan menemään a4b5:een? Tuossa on 17" vanteet kesät talvet.
        Käykö katsastuksessa ja tarviiko isommat levyt?
        Levyt menee vaihtoon jokatapauksessa.
        Kiitos kun jaksat vastailla.

        Comment


        • #5
          Luulin olleeni varma koska pikkujarrut on "samat" kaikissa B5-B6-B7 mutta näköjään pitää vaihdella just yllämainittuja kiinnitysosia kuitenkin. http://www.a4-freunde.com/forum/show...-x-30mm-auf-B5

          Eli sorry, mun moka :(
          Onko sitten B5 S4 napa sun muut yhteneväiset B6 eteenpäin, mutta B5 pikkukoneet lienee erilaiset tuon kiinnityksen osalta.
          Itsellä on noi B7 isot jarrut B6:ssa ja meni ihan niksnaks.Olin kyllä kuvitelmassa että B5 ja B6 pikkujarrut olis vaihtokelpiset mutteivät ne sitten voi olla.

          Katsastusta silmälläpitäen B5 S4 jarrut olis paremmat koska S4 on sama auto katsurin silmissä eikä mikään kiellä parempia jarruja laittamaan. Eli ei tarvis edes muutoskatsastusta. Eikö?

          Joo levyt toki vaihtoon, 320 milliset. Suunnilleen samanlainen levy on B5 ässässä

          Mutta tulee tuosts niin paljon remppaa ettei ehkä maksa vaivaa
          Viimeksi muokannut kontio; 9.3.2016, 22:04.

          Comment


          • #6
            Jep ja hätänen teki sulovileenit...
            No jospa noi sais myytyä eteenpäin.

            Comment


            • #7
              Ai ostit pois?
              Pelkästään kannakkeiden hinta marmorilla on yli tuon mitä niistä maksoit... usein purkujarrut tulee ilman kannakkeita.

              Kannattaa sitä nyt sitten ainakin vähän googlella selvittää että mitä muutoksia oikeasti tarvis että sopisi sinun autoon. Voi olla että sieltö löytyy positiivinen yllätys.

              Comment


              • #8
                On tuo englanti senverran heikko ettei noista tahdo googlella selvää saada.
                Mut jos saat jotain selville niin kiitollisena otan tietoa vastaan.

                Comment


                • #9
                  Ostaa kaveriksi s4 b5 nilkat ja vaikka 2.4 quattron ulkopään murrokset.

                  Edit: eikä tarvi ees murroksia ku ts mallissa on isolla laakerilla nilkka, eli ässän nilkka käy suoraan.

                  Comment


                  • #10
                    Mikähän ton ässän nilkan osanumero mahtais olla?

                    Comment


                    • #11
                      Toi on ylivoimainen apu. Opit samalla saksaa :)

                      http://parts-catalogs.club/audi/en/?...odels&brand=au

                      Comment


                      • #12
                        Olishan se komiaa

                        Comment


                        • #13
                          Onkohan tavallisen S4 B5 koppasen "nilkat" (mikä on muuten virallinen nimitys) samat kuin tossa mun ts mallissa?
                          Vetarit on ainakin järeämmät, ilmeisesti samat kuin ässän.

                          Siis onko ts:n nilkat samat kuin A4 B5:n vai kenties S4 B5:n?
                          Viimeksi muokannut okkim; 10.3.2016, 12:15. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti uutta viestiä perään vaan editoi vanhaa.

                          Comment


                          • #14
                            Olkavarsiksi noita on taidettu enimmäkseen kutsua. S4:n olkavarsien numerot on 4B3 407 257 (vas) ja 4B3 407 258A (oikea). Ero noissa olkavarsissa on laakerin koko, joka neloskoneisissa on 75mm ja kutoskoneisissa 82mm. Tosin nähtävästi tuossa sinulla on nuo 82mm laakeri.
                            Tuossa ts:ssä taitaa olla kuitenkin 288/312 jarrut, jolloin olkavarsi on sama kuin 2.8:ssa tai 2.5dieselissä.

                            Comment


                            • #15
                              Ok, mutta käykö nuo ostamani satulat autoni olkavarsiin jos ei ole samat olkavarret kuin 150hp a4b5-malleissa?

                              Comment


                              • #16
                                JOS nuo viestin #2 jarrut on käytännössä samat kuin S4B5 jarrut, niin eivät käy. Ässässä satulan kiinnitysreiät on eri kohdissa kuin noissa pienemmissä jarruissa.

                                Comment


                                • #17
                                  Samalla myyjällä oli toinenkin pari kyseisiä satuloita myytävänä samalla pyynnillä, 3.0 TDI:stä. Tinkasin hinnasta vielä kympin pois ja maksoin ne juuri :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    B5 ässän satulat taitaa olla useampimäntäiset? Noi 1LA:t on ihan yhdellä isolla männällä. Voi olla että se kiinnitys on sitten ainoa yhtenevä asia jos jotain yhteistä on. En ole kerinnyt/kyennyt selvittämään.

                                    Nuo 1LA:t on helpot purkaa, putsata ja maalata. Tulee komeat kun sutii tuoreen värin (Hammerite tms) pintaan. Hyviä kauppoja olette tehneet :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Itsellä on nyt paikalla Cayennen takasatulat edessä adaptereilla. Malli on tosiaan 1.8TS, niin meniskö tuohon ässän nilkat heittämällä? Sais sitten ne 6-mäntäiset satulat ilman adaptereita. Oliko tuota samaa nilkkaa ollut myös jossain passatissa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tuossa selvittelin päivällä noita nilkkojen numeroita kun duunissa oli tylsää. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...60#post1241060

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
                                          B5 ässän satulat taitaa olla useampimäntäiset? Noi 1LA:t on ihan yhdellä isolla männällä. Voi olla että se kiinnitys on sitten ainoa yhtenevä asia jos jotain yhteistä on. En ole kerinnyt/kyennyt selvittämään.

                                          Nuo 1LA:t on helpot purkaa, putsata ja maalata. Tulee komeat kun sutii tuoreen värin (Hammerite tms) pintaan. Hyviä kauppoja olette tehneet :)
                                          Osta pois, saat halavalla

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pidä kesään asti, voin ostaakin jos vaihdan B8:iin ja siinä tulee mukana jotkin pikkujarrut. nykyisessä on jo, nyt ei tarvi :)

                                            laita myyntipalstalle, kyllä joku ne ostaa ellet omaasi nikkaroi. on niin istuva päivitys B6 ja B7 pikkujarruihin ettei tosikaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä tekisi mieleni saada noi satulat nikkaroitua autooni. Ymmärränköhän nyt oikein aiempia viestejä että hommaan ei tarvittaisi kuin noi ässän olkavarret joiden osanumerot oli 4B3407257 ja 4B3407258A eikä sitten muuta? No levyt tietysti mutta vieläkö muuta?
                                              Laitoit aiemmin linkin saksalaiselle sivustolle jossa vissiin puuhailtu saman homman kans mut siinä ei tainnut olla kyseessä ts malli. Ei aukea toi tarina mulle kun en saksaa ymmärrä.
                                              Auto on jokapäiväisessä ajossa joten homma pitäisi saada hoidettua suht nopeasti.
                                              Viimeksi muokannut Jarna; 12.3.2016, 19:05. Perustelu: Lisätty levyt

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kokeile google translatorilla. Se kääntää ensin englanniksi ja siitä suomeksi, joten suomeksi voi tulla vähän hassua tekstiä.

                                                Palat tietysti myös.. autoihinvaraosat.fi saa brembon ja trw:n levyjä yleensä suht edukkaasti.

                                                En siitä ässän akselistosta osaa neuvoa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kuriiri kantoi satulat tänään kotiin. Näyttivät kuvissa huonommilta kun mitä todellisuudessa ovat. Nopean pikapesun jälkeen ovat liki uudenveroisessa kunnossa päältäpäin. Täytyy vielä pullauttaa männät pois ja vilkaista mitä ovat syöneet.

                                                  No, eipä tämä 320mm levyn satula ainakaan suoraan käy B5 2.8q -97:an nilkkaan. Kiinnitysreikäväleissä on 5 cm ero, ollen tässä 3.0 TDI:n satulassa ~146mm vs. nilkan ~95mm, eli joutuu hieman soveltamaan..

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kerrohan sit välillä väliaikatietoja et miten homma etenee.
                                                    Voisin sit yrittää apinoida perässä.
                                                    Taitaa olla meidän autoissa samat nilkat.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 16.3.2016, 18:05. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja JM Näytä viesti
                                                      Itsellä on nyt paikalla Cayennen takasatulat edessä adaptereilla. Malli on tosiaan 1.8TS, niin meniskö tuohon ässän nilkat heittämällä? Sais sitten ne 6-mäntäiset satulat ilman adaptereita. Oliko tuota samaa nilkkaa ollut myös jossain passatissa?
                                                      Mistä tollasia adaptereita saa vai ootteko tehneet itse?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Itse tein 10mm lattaraudasta. Sillä satula asettui keskelle levyä ja vahvuuskin on varmasti riittävä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                                                          Kuriiri kantoi satulat tänään kotiin. Näyttivät kuvissa huonommilta kun mitä todellisuudessa ovat. Nopean pikapesun jälkeen ovat liki uudenveroisessa kunnossa päältäpäin. Täytyy vielä pullauttaa männät pois ja vilkaista mitä ovat syöneet.

                                                          No, eipä tämä 320mm levyn satula ainakaan suoraan käy B5 2.8q -97:an nilkkaan. Kiinnitysreikäväleissä on 5 cm ero, ollen tässä 3.0 TDI:n satulassa ~146mm vs. nilkan ~95mm, eli joutuu hieman soveltamaan..
                                                          Moi, oletko saanu noita satuloita värkkäiltyä autoosi?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Moro,

                                                            Tarvisi hieman neuvoja. Olisi siis tarkoitus istuttaa nuo cayennen Z18 satulat A4 B5 (1.8tg) autoon ja kovasti tutkiskelin ennakkoon, että pitäisi olla bolt-on ratkaisu. Nyt satulat saapu ja yllätys yllätys kiinnitysreiät ei ole sinne päinkään. Pitäisi siis koneistaa adapterit, mutta levyt tulee vasta viikon päästä (ML55amg) joten niiden mukaan ei pääse vielä mittailemaan. Olisiko joku siis tuon homman tehnyt tai osaisi muuten sanoa pitääkö tuossa muuttaa ofsettia noista vakiokiinnikkeiden pinnasta johonkin suuntaan?

                                                            EDIT: uudelleen ohjauksen jälkeen lisätty tietoja
                                                            Viimeksi muokannut kenox; 27.5.2020, 12:48.

                                                            Comment

                                                            Working...