Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6(C5) 2.7bit Quattro korotussarjan asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6(C5) 2.7bit Quattro korotussarjan asennus

    On ollu aivan mahtava auto tuo minun biturbo, mutta alkuperänen sport alusta alkoi talvella tuntua auttamatta liian matalalta. Lisäksi kuskinpuolelta takaa alkoi kuulua melkoista kolinaa heitoissa niin päätin vaihtaa tilalle vähän korkeampaa jousta, uudet iskarit ja Weitecin korotuspalat.

    http://tinyurl.com/z2b2ont
    http://tinyurl.com/hfooglo
    http://tinyurl.com/z7yfqrf
    http://tinyurl.com/j37brrf
    http://tinyurl.com/hg7edph

    Nuo on V8 koneisen A6 Audin jouset. Ne oli sport jouseen verrattuna noin 5-7cm korkeammat. Tässä alkuperäsen sporttialustan jousi ja uusi jousi vierekkäin.

    http://tinyurl.com/hpmfjya

    Selvisi se takapään kolinan aiheuttajakin. Alkuperänen iskari oli ruostunu poikki ja toisen puolen iskari oli viittä vaille sekin.

    http://tinyurl.com/jbgyzvd
    http://tinyurl.com/guh2m3j

    Sitte vaan uutta osaa paikalleen.

    http://tinyurl.com/hlpngmh

    Tässä on lähtötilanne

    http://tinyurl.com/jam2l3w

    Ja tässä korotuksen jälkeen

    http://tinyurl.com/z3fxsyc

    Auto nousi noin 50mm lähtötilanteesta. Eli alkunperin navan keskeltä kaaren alalaitaan oli 37mm ja nyt noin 42-43mm. Tuli mukavan jämäkkä alustasta vaikka noinkin paljon nousi ylemmäs. Nuo koropalathan lisää esijännitystä jouseen aika paljon.
    Viimeksi muokannut Kumimuumi; 6.3.2016, 22:27.

    #2
    Liian matalalta? Minä kun pidän tuota sportalustaa tarpeettoman korkeana. Omaan makuun se on mukava ja tarpeeksi jämäkkä, mutta lentokorkeus saisi olla hivenen matalampi. Makuasioitahan nämä toki on :)

    Comment


    • #3
      Makuasioitahan nämä on. Minusta tuommonen hyvä nelivetoauto menee hukkaan jos sillä ei voi surutta puskea auravallista läpi hidastamatta. Minä tykkään myös pysäköidä autoani sinne minne muut ei vajaavetosilla uskalla :D

      Comment


        #4
        Niin, nelivedolla jää sellaiseen paikkaan kiinni, minne ei vajaavetoisella edes pääse :)

        C5 sedanissa minulla on Eibachin Pro Street S ja siihen olen ollut kovasti tyytyväinen, ajettavuus koheni ja säätövarat piisaa pitkälle.

        Comment


          #5
          Wannabe Allroad :)
          Onhan sen ärsyttävää, että lanaa latua, kun on liian matala auto. Ja jää se kiinni helpommin tietysti jos pohjasta alkaa kanittaan.

          Comment


          • #6
            Itellä eka torseni neliveto oli 1.9TDI 3B Passatti AFN koneella ja sen korotin myös lähes samoilla osilla. Sitä ei ainakaan saanu jäämään kiinni muuten kuin jos mahasta jäi kantamaan. Sillon mietin että voiko tästä auto enää parantua jos vaan olis koneessa löylyä enemmän. Nyt on löylyä ja mukava möyriä eteenpäin. Onhan tämä A6 muutenkin laadukkaampi kuin 3B Passatti vaikkei sekään huonoilla varusteilla ollu. Audi on vielä hiljasempi jos mahdollista.

            Comment


              #7
              Oikea vertailukohde 3B Passattiin olisi A4, A6 biturbo painii ihan eri sarjassa. Meillä on ollut sekä 3B Passat että kaksi A6:sta, joista toinen etuvetoinen sedan ja toinen biturbo avant. Kyllä minä arvostan Passatin huomattavan korkealle, noiden kahden A6:n väliin. Mutta subjektiivisista makuasioista ei kannata kiistellä :)

              Comment


              • #8
                Passat 3B vastaa alustaltaan A6:ta, A4:ssä erilainen tuenta takana.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Kumimuumi Näytä viesti
                  Itellä eka torseni neliveto oli 1.9TDI 3B Passatti AFN koneella ja sen korotin myös lähes samoilla osilla. Sitä ei ainakaan saanu jäämään kiinni muuten kuin jos mahasta jäi kantamaan. Sillon mietin että voiko tästä auto enää parantua jos vaan olis koneessa löylyä enemmän. Nyt on löylyä ja mukava möyriä eteenpäin. Onhan tämä A6 muutenkin laadukkaampi kuin 3B Passatti vaikkei sekään huonoilla varusteilla ollu. Audi on vielä hiljasempi jos mahdollista.
                  Nykyään siinä sun vanhassa Passatissa on vähän vakiota enemmän löylyä :)

                  Comment


                  • #10
                    Sinäkö sen minulta ostit vai tiedätkö vain tapauksen? Onko linkkiä johonkin projektikertomukseen?

                    Comment


                    • #11
                      Minä ostin ainakin samannimiseltä hepulta Rovaniemeltä tuntomerkkeihin täsmäävän auton :)

                      Eipä tuosta sen kummempaa projektikertomusta ole.

                      Jatketaan privalla jos haluat kuulla jotain auton nykytilasta niin ei lipsu kokonaan aiheesta.

                      Comment

                      Working...
                      X