Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden auton renkaiden kunto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uuden auton renkaiden kunto

    Tilasin uuden nelosen ja sovimme myyjän kanssa että mukana tulevat kesärenkaat vaihdetaan toimittamiini talvirenkaisiin ennen luovutusta ja kesärenkaat heitetään konttiin. Halusin siis mukana tulevat vanteet talvirenkailla, myydä mukana tulleet uudet kesärenkaat ja hommata kesäksi jotain isompaa.

    Näin tapahtui ja luovutuksen yhteydessä renkaat oli vaihdettu ja nämä uudet kesärenkaat pakattu Audin pusseihin sekä nostettu valmiiksi konttiin. Nyt kun rupesin renkaita myymään ja avasin pussit, ihmettelin renkaiden kulutuspinnoissa olevia jälkiä. En ole koskaan aikaisemmin tarkistanut miltä luovutettavan auton renkaat näyttävät, sen takia haluisin kuulla viisaampien mielipiteen. Kuuluvatko renkaissa olevat jäljet asiaan ja ovat normaalia kuljetuksesta tulevaa kulumaa? Renkailla en ole ajanut itse metriäkään. Jäljet näyttävät siltä, että auto olisi vedetty renkaat lukossa kuljetusrekkaan tms. Jos uuden luovutettavan auton renkaiden ei kuulukkaan näyttää tältä, mitähän niille on tehty ja onkohan tässä autokin saanut kipeää?

    https://www.dropbox.com/sh/xvxgin145...jf-Gk-F1a?dl=0

  • #2
    Ei voi kun arvailla mitä on tapahtunut, mutta ei nuo jäljet missään tapauksessa asiaan kuulu! Johonkin ne on jyrsitty...

    Comment


      #3
      Arvaus: ajettu kuljetusauton/tms metallirampin päälle. Rampit jäässä/osittain jäässä ja rengas pyörii huomattavasti tyhjää. Sitten yht'äkkiä tavoitetaankin se sula kohta siinä metallisella rampilla kun rengas pyörii tyhjää ja vauriota syntyy kulutuspintaan. Ainakin jäljet vaikuttavat leikkaumajäljiltä. Tämä oletuksena että jälkiä on yhtä monessa renkaassa kuin autossa on vetäviä pyöriä.

      Noissa ensiasennusrenkaissa harvoin on täyttä kulutuspintaa verrattuna kaupasta ostettuihin, tehtaat säästävät siinäkin kun eivät ota renkaita täydellä pinnalla. Ja asiakas saadaan kauppaan nopeammin ostamaan uudet renkaat...

      Tosiasiahan on kuitenkin se että uudella autolla on ajettu jo tehtaallakin ainakin siirtoajoa ja jos sinne sattuu duunin se Gùnther tai Abdul jolla onkin ollut eilen se huono ilta tai on saanut aamulla irtisanomislapun kouraan tai... jotain. Ja just sen duuni on siinä v*tutuksessa siirrellä uusia Audeja paikasta toiseen...

      Arvailuja... Tuosta kuljetusautohommasta on vähän kokemusta työn puolesta, siitä pärähti tuo ajatus päähän.

      Comment


        #4
        Jälkiä on tosiaan kaikissa renkaissa ja ympäri renkaan. Auto neliveto

        Comment


          #5
          Abdul tai ihan Matti suomen satamassa. On Sompasaaressa nähty kun Finnlinesin aluksen ruumasta taitetaan ulos nelipyöräluistossa kuivalla asfaltilla. Ihan kotimaisen purkuporukan toimesta. Mitä tehokkaampi auto, sitä leveämpi luisto. Voivat hyvinkin olla laivaan/laivasta ajojälkiä, silloin autot liikkuu ilman ylilyöntejäkin aika reippaasti ja lastikansissa ja ajorampeissa voi olla sutivaa tai jarruttavaa rengasta leikkaavaa teräspintaa.

          Comment


            #6
            Eli sisäänajo hoidettu

            Comment


              #7
              Taidankin kysyä Audilta, onko heidän mielestä tämä "sisäänajo" suoritettu oikein?

              Mutta mites tämä tieto, että ensiasennusrenkaissa olisi vähemmän pintaa. Onko mutua vai faktaa? Luulisi olevan renkaanvalmistajalla aika huonoa mainosta ja tuskin saa auton ostajaa sijoittamaan rahaa samoihin nopeasti kuluviln renkaisiin.

              Comment


              • #8
                Ensiasennusrenkaat on juuri sellaiset kuin autonvalmistaja haluaa, ei siinä ole renkaan valmistajalla mitään sanomista millaista mainosta he saavat. Hyvin usein varsinkin paremmissa autoissa ne renkaat ovat tosiaan ihan jotain muuta kuin saat kaupasta, hienosäädetty juuri kyseiseen automalliin. Siis jos auton alla on uutena Contin X renkaat, rengasliikkeestä ostettu Contin X renkaat ovat erilaiset vaikka merkki ja malli on sama.

                Comment


                  #9
                  Audin osalta renkaassa pitäisi olla AO-merkintä jos se on ensiasennusrengas. En tiedä onko tuo luotettava todiste asiasta. Mutta ainakin Saksan maalla se on kai jonkinlainen myyntivaltti käytetyille renkaille.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jipitkan Näytä viesti
                    Abdul tai ihan Matti suomen satamassa. On Sompasaaressa nähty kun Finnlinesin aluksen ruumasta taitetaan ulos nelipyöräluistossa kuivalla asfaltilla. Ihan kotimaisen purkuporukan toimesta. Mitä tehokkaampi auto, sitä leveämpi luisto. Voivat hyvinkin olla laivaan/laivasta ajojälkiä, silloin autot liikkuu ilman ylilyöntejäkin aika reippaasti ja lastikansissa ja ajorampeissa voi olla sutivaa tai jarruttavaa rengasta leikkaavaa teräspintaa.
                    Allekirjoitan tämän. Työn puolesta tulee noissa satamissa liikuttua ja nähtyä kaikenlaisia ajosuoritteita...

                    Comment


                    • #11
                      Koskettaa aika läheltä omaa työtä tämä, koska olen varustelussa työnjohdossa. Nämä uudet vw ja audit yleensä vielä meillä kuljetustilassa, kun siirtelen niitä luovutushuoltoon. Ts. tehot rajattu ja Vmax on n. 30kmh. Mitä renkaisiin tulee, niin ihan sama kulutuspinta on kuin vastaavassa uudessa varastorenkaassa. Just mittasin. Tuo kesärenkailla autoa siirtäminen on yhtä helvettiä talvella :)

                      Comment


                        #12
                        Noissa uusien autojen renkaissa voi hyvinkin olla merkkikohtaisia eroja kulutuspinnan osalta.

                        Comment


                        • #13
                          Samanlaisia jysintäjälkiä olen löytänyt siitä yhdestä ja ainoasta uutena ostamastani autosta. Kyseessä oli vieläpä 1,6 koneella oleva etuvetoinen joten vaikea uskoa että kukaan olisi ajamisen ilosta sillä suditellut. Olen päätellyt kuljetusrekkaan siirrossa noiden jälkien tulleen. Noin pahasti ne eivät kuitenkaan olleet riekaleilla. Uudessa autossa kaikki pitäisi olla virheetöntä, muuten jossain kohtaa kuljetusketjussa on vikaa ja asiakkaalle kuuluu hyvitys ilman muuta.

                          Comment


                            #14
                            Audin puolesta tsekkasivat kuvat ja totesivat jälkien olevan ei "normaalia" kulumaa. Lupasivat vaihtaa renkaat uusiin.

                            Harmi vaan, kun kerkesin renkaat jo myymään. Luotin sokeasti siihen, että pusseissa on uudet renkaat ja en niitä tutkinut. Kaupat sovittiin ja ostaja tuli hakemaan niitä pidemmän matkan takaa. Asia selvisi vasta kun otimme renkaat tallista ja pois pusseista. Paha paikka siinä enää alkaa perumaan kauppoja, oma mokahan se oli. Ostaja kumminkin taittanut hyvän matkaa niiden noudon takia. Ei oikein voinut muuta kuin tiputtaa hintaa. Toki olisi voinut alkaa säätämään jotain, jos Audi vaihtaisi ne jne. Jatkossa pitää tutkia uudetkin tuotteet paremmin, ennen kuin laittaa myyntiin.

                            Comment

                            Working...
                            X