Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
etuylätukivarret vahva veikkaus. tyyppivika tuon ikäluokan audeissa. Auton ajettavuus yleensä heikkenee huomattavasti myös, jos tukivarret väljät. ei maksa mahdottomia n. 50?/kpl ja 2 per puoli menee.
Kallistuksen vakaajan yhdystanko. Aika pieni osa, C:n muotoinen kalikka. Näkyy kun käännät renkaat ääriasentoon. Löytyy Motonetin nettiluettelostakin koiranluu nimikkeellä. Muistaakseni maksoi 20?/kpl
Tuossa meän talouden nelosessa kolisee etupää oikealta puolen. Kovissa kiihdytyksissä aina kolmosvaihteelle asti se niinku "ronklattaa" tai "rahisee", vaikee kuvailla sitä ääntä...Eikä tarvii niin hirveesti ees polkea, niin kuuluu se ääni...
Vetarit vaihdettu, tukivarret (ainaki jotku) vaihdettu, koiranluut vaihdettu. Ja tais olla vielä muutaki vaihdettu, en vaan kuollaksenikaan muista enää, että mitä :)
Joku "ammattilainen" oli heittäny ilmoille sellaisen idean, että moottorin kannakekumi (mikä lie oikee termi) vois olla väsähtäny. Onko kellään kokemusta tällaisesta vastaavasta ongelmasta? Ja voiko se olla syy tuohon kolinaan?
Se on jo melkeen kaks vuotta tehny tuota, ja aina siihen on vaihettu jotain mentaliteetilla "yritys ja erehdys" ja tähän mennessä ne on siihen jäänytkin. Ennen teki tuota vaan ykkösvaihteella, sitte se alotti sen kakkosellaki ja nyt se on jo jonku aikaa tehny sitä kolmosellaki. Nelosella ei taida enää kuulua tuota ääntä.
Jos joku vaan keksii, tai jopa tietää, mikä se vois olla, niin kertoo ihmeessä! Tässä ollaan kohta epätoivoisia :) Noh, tuleepahan ainaki vaihdettua noita kuluvia osia, ku metsästää tuota vikaa ;)
Niin ja autohan on siis b5 A4 -98 ja ajettu vähän alle 150 000km, muistaakseni...
Jarrut on tsekattu, pyörän laakereista en osaa kyllä sanoa...
Ei täristä ohjaus.
Se ääni kuulostaa mun mielestä (mie oon monasti väärässä) just samalta ku ois vetonivel menny ja kääntäis rattia linkkuun veto päällä. Mut tää ääni kuuluu suoralla ja mutkassa, mut se kuuluu vain kiihdytyksessä. Ja ne vetarit on siis vaihdettu...
Tuossa meän talouden nelosessa kolisee etupää oikealta puolen. Kovissa kiihdytyksissä aina kolmosvaihteelle asti se niinku "ronklattaa" tai "rahisee", vaikee kuvailla sitä ääntä...Eikä tarvii niin hirveesti ees polkea, niin kuuluu se ääni...
Tuollaista ihme kolkutusta oli aiemmin, mutta sitäpä ei enään ole esiintynyt kun oli pyörät irti ja vaihettiin ulossa vetarin suojakumit molemmin puolin. Ei se siitä voinut häipyä se ääni, mutta jotain mystistä kävi.
Nyt kuitenkin ihme rohnutusta suoraan mentäessä ja voimistuu vasemmalle käännettäessä. Oikealle mentäessä ääni katoaa. Kumit vaihdettin liikkeessä, joten sinne huomenna käymään kun etupyörää heiluttaessakin tuntuu klappia, joten käydään nyt kiusaamassa, jos olisi jäänyt jotain löysälle ja menis huoltotakuuseen.
Ideoita mistä voisi johtua? Päädyimme tulokseen että laakeri kronaa kun ei ole kiristetty kunnolla, mutta...
Vanhoissa iskunvaimentimissa voipi olla sivusuuntaista väljyyttä, mikä voi aiheuttaa ääntä.
Vaihdoin taakse iskarit, ja niissä oli selvää klappia sivusuunnassa.
Comment