Otat sen tolpan vaan pois autosta niin pääset paljon helpommalla. Eihän se ole enää kiinni kun alapallosta ja raidetangon päästä+veterista. Tolppa kun on pois niin voi sitten putkareilla koittaa aukoa sitä mutteria tai sit jos on oikein kovasti kiinni niin hitsaa latikan siihen mutteriin kiinni ja pyörittelee auki.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 jousien vaihto.
Collapse
X
-
-
Jos ei kiire ole homman kanssa, niin tilaa toki postitse Biltemasta se iskariavain.
Voin kokemuksesta kertoa, että säästyt paljolta vaivalta sen kanssa. Nm. "Hitsipilli ja putkipihdit"
Comment
-
Sehän tässä onkin kun olis vähän kiire :D Olisko kellään tosiaan antaa jotain mittoja tuosta avaimesta, voisin tekaista oman töissä. Eihän tuo vaatisi kuin oikean kokoisen mutterin "ontoksi kuusiokoloksi", siihen hitsata pitkä putki kiinni ja putken toiseen päähän hylsy jossa on sopiva reikä ison räikän karalle
Comment
-
Onton kuusiokolon mitat: 34mm ulko, 25mm "kolo" + 30cm putki.
Bahcon ISOT putkipihdit toimii paremmin ja lähtee taatusti auki. Kuusiokolo avaimella ei välttämättä kovinkaan helposti, jos ollenkaan, jos/kun ajanhammas (ruoste) on "liimannut" mutterin kierteen tymäkästi kiinni tolppaan.Viimeksi muokannut hoff4; 11.5.2012, 10:27.
Comment
-
Pihdeillä tulee samalla puristettua mutteria tiukemmin kierrettä vasten, jolloin vaarana on paitsi mutterin, myös kierteen paskominen. Toki se on tehtävissä ja näin on maailman sivu toimittukin, mutta järki on hyvä pitää päässä. Ja uudet mutterit saatavilla.
Itse aloittaisin tuolla tarkoitukseen tehdyllä työkalulla ja asianmukaisilla irrottajilla (WD40 tms). Vasta näiden pettäessä siirtyisin järeämpiin, mutta jokainen tekee niinkuin hyväksi näkee ja tuntee. Ei ne keinot, vaan lopputulos.. =)
Comment
-
Uudet mutterit tulee uusien patruunoiden mukana.
Bilteman kyseinen kuuskulma avain on varsin herkkä pompsahtamaan väännettäessä ylös ja samalla tuppaa kulmat menemään avaimesta pyöreäksi jolloin avain ei ensinnäkään pysy väännettäessä enää paikallaan ennenkun on migillä & rälläkällä taikonut avaimeen uudet kulmat.
Comment
-
Kiitti hoff4, löysin itsekin nuo tänään kokeilemalla. Otin suunnilleen oikeen kokoisen näköisen mutterin, pylväsporalla 25mm terällä kierteet pois ja tiputin iskaria pitkin paikalleen. Kokoa liian pieni mutteri. Ei muuta kun homma uusiks oikean kokoisella mutterilla. Vähän sai vingulla vetää siivut pois mutterin kyljistä, oli ruoste sen verran pienentänyt pultin kantoja.
Sitten vaan sisähalkasijaltaan suunnilleen 25mm ja bout 30cm putki, mutteri hitsaten toiseen päähän, toiseen päähän hylsy johon mutterimopo sopii. Johan lähti nätisti.
Etupään iskarit irti tunnissa, tähän mukaan luetaan työkalun valmistus.
No, ei toi urakka kuitenkaan nappiin mennyt, just kun olis ensimmäisiä jousia nappaamassa pois, niin motonetin jousipuristimesta toinen käpälä murtu! Onneks oli vielä osittain jousilautasen ja jousikupin välissä että sain sen kammettua takaisin paikalleen.
Nyt mulle riitti nää hommat, koko ajan jokin hanaa vastaan! :D
Comment
-
Tähän liittyen voiko joku selittää mikä oli vikana kun otin iskaripatruunan pois tuolta pesästään ja laitoin uuden tilalle niin se uusi uppoaa sinne putkeen paljon syvemmälle kuin vanha. Pituus on sama mutta uudessa iskarissa ei ole ohjausolaketta mitä vasten mutteri voisi kiristyä.
Tuosta johtuen ei auta mitään vaikka sen mutterin kiertää loppuun asti kiinni, iskari pääsee liikkumaan siellä putkessa edelleen ylös-alas suunnassa ihan käsipelillä ? Ratkaisin ongelman laittamalla prikkoja väliin niin että iskunvaimentaja oikeasti kiristyy sitä mutteria/prikkoja vasten, jäin kuitenkin miettimään että mikä tuossa olisi ollut oikea ratkaisu. SACHS oli alkuperäinen...kukaan muu törmännyt samaan ongelmaan ?
Comment
-
Eikös siellä ole irtoholkki, joka nojaa iskunvaimentimen "olkapäihin". Uskoisin sen reunuksen kestävän paremmin tällejä kuin stefan vierustan, johon prikoilla kuormitus tulisi. Jos oikein ymmärsin, niin otit holkit pois vanhojen vaimentimien mukana ja laitoit uudet ilman holkkeja?
Comment
-
muisti palailee pätkittäin kun ton jo viime syksynä tein. Iskarit olivat samanmittaiset mutta ilmeisesti alkuperäinen iskunvaimennin oli yläpäästään muotoiltu siten että kiristettäessä mutteria se kiristyy siihen oikein. Mitään holkkia siellä ei ollut, VAGCAT ei näytä sitä eikä myöskään merkkiliikkeen tiskillä kuvista löytynyt mitään holkkia sinne kun silloin kyselin. Tiskillä tarjosivat alkuperäisvaraosaa tilalle :-) Se olisi kyllä varmaan toiminut mutta oli niin suolaisen hintainen että laitoin ennemmin prikkoja.
Prikat jotka laitoin oli halkaisijaltaan niin isoja että ne mahtuivat juuri ja juuri sinne putken sisälle eli en usko että se rasittaa iskaria/stefaa sen enempää.
On ne nyt ainakin sen 6kk siellä kestäneet...
Comment
-
Eli joku on myyny sulle väärät iskarit tai ainakin iskarien mukana tulleet mutterit ovat väärät. Muutamaan C4 koppaseen vaihtanu iskarit ja missään en ole tuollaista ongelmaa havainnut.
Bahcon ISOT putkipihdit toimii paremmin ja lähtee taatusti auki.
Comment
-
Ei niiden iskareiden mukana tullut uusia muttereita lainkaan. Varaosa kyllä tarkistettiin koneelta vielä uudelleen mutta oikea se koneen mukaan oli.
Luonnollisesti en viittinyt alkaa kyseleen palautusta kun sen kertaalleen sinne likaiseen putkeen oli laittanut ja ruuvannut kaikki kasaan. Asian huomasi vasta kilinänä etupäästä kun ajoi auton pukilta pois. Taisi olla muuten Motonetista ostetut, ei kuitenkaan ne halvimmat kiinalaiset kun sellaiset olin toisen auton remontin yhteydessä joutunut palauttamaan. Ihan merkkikamaa nämä olivat.
Comment
-
Omista autoista aina ottanut abs:n anturin tolpasta irti rempatessa. Yleensä ovat ruostuneet kiinni, mutta isot papukaijapihdit ja irroitusaine yleensä auttanut. Jonkin voiteluaineen tms kanssa sitten laittanut paikoilleen. Aukeepahan tulevaisuudessa, eikä tarvitse liittimeltä asti availla johtosarjan kiinnikeitä. Makuasia tämäkin. Itse miellään vaan niin, että jos jokin on käsin laitettu ja irroittevissa ilman mahdotonta voimaa, niin sen on myös auettava jatkossakin samalla tavalla.
Esim V8:n tolppajumpan yhteydessä jumissa olevat anturit irtosivat oikein nätisti rauhallisesti suostuttelemalla, vaikka tiukassa olivatkin alkuun.
Comment
-
Samalla tavalla olen yrittänyt irrottaa omista ja ainakin kaksi olen onnistunut paskomaan. Irrottajasta huolimatta anturin ovat olleet niin kovasti kiinni tolpassa, että porailuksi menee. Noissa käynyt aina niin, että anturin kannan saa kyllä liikkeelle, mutta se pentele liikahtaa siihen sauvaan nähden, joka on siis edelleen luonnon liimalla kiinni nilkassa.
Lötköstä kaikki irtosivat, toivottavasti ehjinä.
Comment
Comment