Eri näköinen kuin tuo minun 4A9512129 numerolla tilattu...vaikka luultavasti nuokin olisivat menneet. Jos olisi saanut jostain tietoon tuon bufferin kokonaispituuden niin olisi ostanut ihan mitkä tahansa sopivat tarvikkeet....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 jousien vaihto.
Collapse
X
-
Nyt olisi etupää työn alla. ABS-anturit tuntuvat olevan melko tiukasa. Lähteekö ABS-anturi vain vetämällä ja nitkuttelemalla vai onko näissä tehtävä jotain muutakin?
Ja tässäpä kuva nykyisestä takapään korkeudesta. Nyt vain pitää toivoa ettei tuo etupää nouse uusilla jousilla korkeammalle kuin takapää.Viimeksi muokannut Rusty; 26.7.2011, 15:37.
Comment
-
Kyllä se nousee, tai siis nousee melko varmasti samalle korkeudelle tai lähelle sitä.
ABS anturit edessä voi olla niin lujassa, että ne ei sieltä ehjänä lähde.
Mutta ei sun tartte antureita tolpasta irrottaa vaan irrota töpselit konehuoneen puolelta. Seuraat vaan johtoa niin löydät liitoskohdat.
Apukuskin puoli on vähän ahdas, mutta kuskin puolella riittää tilaa aukasta liitokset.
Comment
-
Joo...miksi on pitänyt tehdä tällainen rakenne tästä. *kele.
Mitenkä kun nyt kun etupää on ilmassa ja tukivarsi systeemeineen aivan ala-asennossa niin tuo alapallohan aivan mahdoton saada irti tuossa asennossa? IImeisesti nyt tuota navasta nostamalla eikös tuon irroituksen pitäisi helpottua?
Raidetangonpääkin on kyllä mielenkiintoinen irrottaa...
(Miksi ei tuossa voi olla sellainen rakenne että tuo joustintuki olisi irroitettavissa erikseen tuosta välistä helposti. Aivan liian vmäinen tällaisenaan.)
Comment
-
Raidetangonpäätä ei kannata sitten hakata irti. Sopivalla ulosvetäjä-leualla lähtee kivuttomasti.
Alapallot lähtevät helposti painamalla kallistuksenvakaajasta ja ottamalla tukea apurungosta. Vääntimenä rautakanki tai kakkosnelonen. Molempien etunapojen on hyvä silloin roikkua, niin ei laita vakaaja pahasti vastaan. -Ja sinullahan ne olikin ala-asennossa jo nyt.
Samalla kun on alapallot esillä, niin kannattaa laitella kumin välistä tippakannusta vähän öljyä niihin.
Comment
-
Alapallojen irrotuksessa helpottaa kummasti jos on kaveri rautakangen päässä painamassa vakaajaa alaspäin. Kyllä nuo on irrotettavissa ja takaisin laitettavissa yksinkin mut puskee helposti tuskan hikeä ottalle ja lopulta voi itku päästä, niin ottaa suosista sen kaverin siihen avuksi.
ABS-anturit yleensä hajoaa kun niitä yrittää tolpasta irti, mut lohdutukseksi motonetistä saa toimivia antureita alle parin kympin kappalehintaan. :) Mut tosiaan ei kannata niitä tolpasta irrottaa jos ei oo pakko.
Comment
-
Toinen raidetangonpää irtosi loppuunsa melko helposti painamalla 2-haara ulosvetäjällä pultin päästä ja samaan aikaan sorkkaraudalla vemputti raidetangon rungosta ja koputteli korvakkoa alaspäin vasaralla. Toinen ei sitten vielä irronnut tuolla laillakaan, ainakaan vielä. Pitää ostaa parempi , 3-päinen, ulosvetäjä sekä tuollainen raidetangonpään ulosvedin.
Minun mielestä tuo napa ei voi roikkua vapaasti ala-asennossa silloin kun yritetään ottaa alapalloa pois, koska ainakin tuossa minulla alatukivarsi oli jjo äärimmäisessä ala-asennossa. Tunkkasin napaa sopivasti ylöspäin niin että alatukivarsi on suurinpiirtein normiasennossa ja nyt väänsin sorkkaraudalla (liian lyhyt, pitää hankkia rautakanki) ja samalla toinen hakkasi vakaajan varteen niin tappi tuli alaspäin jo hyvän matkaa.Viimeksi muokannut Rusty; 26.7.2011, 20:28.
Comment
-
Pelkkä parru riittää alapallon irroitukseen jos koko keula on ilmassa. Alapallon kiinnitys reijän hahloa voi joskus joutua joko kiilalla tai ruuvarilla pikkasen pakottaan auki jotta alapallon tappi liukuu helpommin pois. Raidetangon päätkin lähtee helposti bilteman ulosvetäjällä. Ensin mutteria niin paljon auki että on viellä kokonaan kierteellä ja sitten ulosvetäjällä jännitykselle ja moskaa alapuolelle, lämmöstäkään ei ole haittaa jos pillit omistaa.
Kasattaessa kannattaa laittaa kaikkiin liitoksiin reilusti kupari tahnaa myös ABS antureihin.
Comment
-
Rautaputken avustuksella itsekkin alapallot irroittelin, koko keulan ollessa ilmassa. Vaivatta lähti kyllä.
Comment
-
Kolmilapaisella ulosvetäjällä sain kunnolla painettua suoraan ja sorkkaraudalla vähän painasin niin irtosi nätisti. 2-lapainen ei oikein kohdistanut voimaa suoraan vaan vääntyi aina jotenkin kieroon. Moskaa en antanut suoraan raidetangon tappiin, kun sitä ei vissiin suositella. (Särkyykö raidetangonpää?).
Miten tuo navan pultti...tuntui olevan aika tiukalla?
Comment
-
Navan pultti tulee avata auton levätessä pyörillään jos ei omista 3/4" hyvää pulttimopoa. Kolmas vaihtoehto on laittaa pari kolme pyörän pulttia paikoilleen ja väliin vaikka rautakanki momenttitueksi ja sit vaan pultti auki.
Kyllä siihen raidetangonpään pulttiin voi moskaa antaa kun vaan mutteri on melkein vahvuutensa paikoillaan ei se mihinkään hajoa. Ei se isku sinne niveleen asti mene, jää siihen kartio liitokseen ja loppu varsihan elää vaan mukana. Koskaan en ole lyömisen takia raidetangonpäätä hajottanu.
Comment
-
Eipä tullut hoksattua avata kun oli pyörät maassa. Tiukassa on napapultti. Oli momenttitukea, mutta alkaa työkalut taipumaan. Ei liikahda mihinkään. Onhan tuossa ihan normikierre?
Edit: Ja aukesihan ne ison poksahduksen kera. Ei näköjään pidä antaa armoa työkaluille (varsinkin jos ne on omia).
Edit:lisätäänpä muutama kuva. Edelleen olen sitä mieltä että kun napaa tunkkaaa jonkin matkaa ylöspäin niin ihan vähän painamalla vakaaja ja tukivarsi tulevat alaspäin ja näin alapallonivel pääsee tosi nätisti tulemaan irti. (Molemmat puolet ovat olleet koko ajan ilmassa.)
Abs-anturit on kyllä tosi timmisti kiinni. Lukkopihdeillä kitkuttamalla ja samalla vähän vääntöä kohdistamalla toinen on tullut noin 5mm pois kolostaan. Miksiköhän tuohon anturin näkyvään päähän ei ole voitu laittaa jonkinlaista laippaa jolloin sen voisi helposti jonknlaisella ulosvetäjällä vetää pois. Tai miksei tuossa tolpassa voisi olla jonkinlainen liitin...minun autossa kohta voi olla jos työmaalta löytyy hyvänlainen liitin. Vai laittasko vaan abikot :)Viimeksi muokannut Rusty; 27.7.2011, 14:29.
Comment
-
Voi kun tulee mieleen omat taistelut ton etupään kanssa.
Oikeasti se on ihan "helppo" homma kun sen kerran on taistellut :)
Itekkin taistelin pari päivää alatukivarren kanssa, ja ei millään ulos. Sitten joku viisas kerto, että otappa toinenkin puoli ilmaan. Ei sen jälkeen mitään ongelmaa. Toki siinä oli mulla apuri kyllä tarpeen kun semmosella 2m pitkällä kakkosnelosella väänneltiin.
Raidetangon päät saa helposti irti kolme haarasella ulosvetäjällä. Laittaa vaan mutterin pikkusen hollille niin saa sen tapin lukittua. Kiristää sen sopivasti kireelle ja lekalla olkavarteen kerran pari niin lähtee auki.
Mulla on vaihdettu toinen vetari ilmeisesti kun toinen pulteista oli torx ja toinen normi kuusikanta.
Comment
-
Nyt on levällään. Toisen kun sai irrotettua niin toinen oli jo helppo. Abs-anturia en saanut irti navasta joten piti ottaa liittimistä irti konehuoneesta. Etu-Weitecien väri muuttunut melkolailla vihreästä ruosteen ruskeaksi...
Pitäs varmaan miettiä mitä tässä samalla kannattaisi uusia, muuta kuin jousitukseen liittyviä osia. Mitenkä tässä tilanteessa tuon etuapurungon irtiottaminen olisi järkevää, jos sieltä tarkastaisi/uusi puslat? Pyöränlaakerit?
Comment
-
Tuo korvakon reuna on kieltämättä oudon näköinen. Aivan kuin niihin olisi lyöty aivan sivusta päin. Itse en edes tuolta suunnalta koputellut vaan kopautin korvakkoon ylhäältä jotta saisi siihen pientä "täräystä". Pelkällä ulosvetäjällä tuo ei olisi lähtenyt mitenkään irti, enemmin olisi hajonnut u-vetäjä kun sen kärki meni jo aivan littaan.
Comment
-
Joo sitä lekaa pitää antaa akselin/kartion suuntaisesti. Itse olen tosin siitä käytännöstä luopunut, kun tuo VATA:n ulosvetäjä on sen verran järeää tekoa että kestää poksauttaa nivelen auki ihan kiristämällä.
Comment
-
Toisessa kuvassa näkyy hyvin, että miten siinä käy, kun nuijitaan niveltä irti. Ei tuollaiseen rakenteen auta leka, koska isku ei mene nivelen kartioon saakka perille. Ruman näköiseksi vain menee tolppa ja turhaan nopeuttaa ruostumista.
Pitäs varmaan miettiä mitä tässä samalla kannattaisi uusia, muuta kuin jousitukseen liittyviä osia. Mitenkä tässä tilanteessa tuon etuapurungon irtiottaminen olisi järkevää, jos sieltä tarkastaisi/uusi puslat? Pyöränlaakerit?
Mulla on ollu taaemmat puslat kaikissa cnelkuissa aikas väsähtäneet ja murtuilleet/repeilleet irti. Etummaiset on yleensä ne paremmin säilyneet.Viimeksi muokannut retulainen; 28.7.2011, 09:22.
Comment
-
Kumivasaralla minä noi raidetangon päät irti napautin. Eikä se edes välttämättä tartte isoa napausta, kun on tarpeeksi kireällä vetäjä.
Pikkusen mullakin ne reunat tosin otti jossain vaiheessa itteensä, mutta onhan ne tehtaalta jo aika röpelöiset. Ei ole enään kun vedin hiomakoneella tasasemmaksi ja vedin maalit päälle. Eihän noita saisi hioa, mutta ei tolla pienellä tasotuksella voi olla merkitystä.
Comment
-
Ite tein joskus tommosen jolla lähtee kyllä helposti ilman lyöntejä:
Nyt viimeksi viimeviikolla kun vaihdoin noi etutolpat niin unohtu kotia toi värkki joten joutu irrottamaan tämän näköisellä ulospullauttajalla, tosin tais olla vähä laadukkaamman oloinen vehje kuin mitä kuvassa, mut sillä lähti kans helposti irti.
Comment
-
Itse laitoin pukit punaisella ympyröityihin kun pari viikkoa sitten vaihdoin apurungon.
http://maukka87.kuvat.fi/kuvat/Sekal...Nostokohta.jpg
Comment
-
-
Onko kenelläkään tietoa/kuvia/linkkejä minkälaisia muutoksia tällaisen etutolppiin on maailmalla tehty? Korkeussäädettävää on saatavana ainakin FK:lta, tällaisessa tuo kiinteä alalautanen muuttuu vain säätyväksi. http://www.vwaudi-club.no/forum/atta...1&d=1279695722
Oletteko missään nähneet sellaista muutosta, jossa tuo iskari-jousipaketti olisi erikseen irtoava? (*haaveilua*)
Edit: Pari huomiota..NF Parts -lootissa tulleet etujouset ovat minun tapauksessa numerosarjojen mukaan Lesjöforsin tuotteita. Sachsin Dust Cover Kit, Service Kit, 900 013, sisältämät pohjaanlyöntikumit ovat lyhyemmät kuin originaalit, suojakumit ovat myös aika lyhyet. Ja tolpan jousilautasen pinnoituksessa käytetty maali on kyllä aivan hanurista, vaikkei ruoste olisi päässyt syömään niin maali karisee isoilta alueilta pienestä kosketuksesta. Ja iskunvaimentimen kiinnitys kuppikin saattaa olla aika hyvin juminut kiinni kun tolpat syöpyy kierteistään melko kovasti.Viimeksi muokannut Rusty; 5.8.2011, 19:49.
Comment
-
Tuommoinen kuvassa näkyvä Bilteman raidetangonpäänirroittaja mureni minulla käsiin, niin hermostuin ja kävin hakemassa Kamasan -tuotteen. Sillä irtoaa ilman koputtelujakin. Myöhemmin näin Vata -merkkisen Motonetissä ja se aivan täysin saman näköinen kuin 3x kalliimpi Kamasan. Viimeistely on yhtä hyvää ja erona on vain hentoinen leima merkkituotteessa. Arvelisin, että kyseessä on täysin sama tuote.
Comment
-
Nyt jäi molemmille puolille noin -1.4 asteen heitto.
Comment
-
Tulisikohan hyvä jos nuo soodapuhalluttaisi ja maalaisi (millä kannattaa maalata?)?
Comment
Comment