Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 jousien vaihto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    17mm kolo oli ainakin tuossa Urssissa.

    Itse kiristin niin, että pysyy kiinni, mutta saa joskus vielä aukikin :)

    Comment


      #32
      17mm kuuskolo ja 200nm+90astetta.

      Comment


        #33
        Okei, eli odotettavissa on jotta se aukasukin vaatii hieman voimaa?
        Viimeksi muokannut Puuhapete; 26.5.2011, 10:24.

        Comment


          #34
          Tuntuu paperilla kovilta lukemilta mutta puolen metrin nivelvääntimellä kiristettävissä ja avattavissa.

          Comment


            #35
            Perhana katoin väärin koska toukokuu loppuu. Pakko käydä hakemassa huomenna viimestään vikalappu, joten ei sittenkään saa alle tuota alustaa.
            Menee tuplasti muutoskatsastusmaksu, kun alla olevat vanteet pitää merkata rekkariin ja alusta myöhemmin.
            Voi vattu sanon minä, ellei sitten tänään sais tota tehtyä. Tuli taakse iskarin suojakumitkin.

            Edit: Mitähän kalenteria on tullu katottua. Kesäkuun eka on vasta ens viikon keskiviikkona.
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 26.5.2011, 12:05.

            Comment


              #36
              Jotain taidan tehdä väärin kun en saa alapalloa tipahtaa millään alas. Sen verran se tulee, että alkaa kanittamaan uran kohdasta, eli melkein pihalle. Mutta tohon se jämähtää eikä millään pois. On kokeiltu kolmen metrin kakkosnelosella ja ties millä tunkilla ja nostamalla ja vääntämällä, mutta ei tipahda.

              Kolluuttelemalla sen saa tipahtaan tohon, mutta pitääkö nyt otaa vakaajan tankokin löysälle muualtakin kuin päästä vain?
              Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.

              Raidetanko oli piis of kake vaikka nyt tuon alapallon kanssa puljatessa sain hierrettyä kumin rikki.

              Comment


              • #37
                Kyllähän se alapallo siitä pitäis irrota vaikka vakaaja on paikallaan. Olisko se tapin yläpää vaan saanu niin paljon ylimääräistä paksuutta ruosteesta tms. ettei vaan yksinkertaiseseti mahdu läpi? Oletko koittanu levittää sitä hahloa siitä kiristys-kohdasta? Hakkaat vaikka jonkun järeän meisselin tai taltan sinne väliin ja tarvittaessa vielä vääntelet, niin johan se tappi suorastaan putoaa pois paikaltaan.

                Comment


                  #38
                  Onko keula pukeilla eli molemmat pyörät ilmassa ? Muuten vakaaja vääntää vastaan.

                  Tuo pitkällä varrella alaspäin vääntäminen on ollut se toimivin tapa. Itse käytän rautaputkea, kakkosnelonen varmaan joustaa jonkin verran.

                  Comment


                    #39
                    Joo no ei ole molemmat pyörät ilmassa. Kokeillaanpa silleen seuraavaksi.

                    Tuo varsi on ollut autossa nyt reilun vuoden, jote kauheesti ei vielä ole ajan patinaa ja se tulee siis sen verran ulos, että ura on puoliksi pihalla. Se siis kanittaa vinossa.

                    10-15min homma, kuten aikasemmin on puheltu, on nyt kyllä mulla taipunu jo 3.5h pään hakkaamiseen seinään :)
                    Jotkut osaa ja jotkut harrastaa.

                    Comment


                      #40
                      Jep, molemmat renkaat ilmaan ja sitten sen voi ehkä puoleen tuntiin tehdä per puoli.

                      Seuraava ongelma on, että mites hemmetissä toi etuiskari lähtee tolpasta irti? Joku holkki sitä selkeesti pitää kiinni, mutta miten sen saa auki? Ei ole tota spesiaalityökalua eli kuusiokoloa, jossa on iskarin varren mentävä reikä keskellä.

                      Comment


                        #41
                        Putkitongit on sen mutterin(mainitsemasi holkin) aukasuun ihan hyvä kalu. Jos putkareilla ei saa kiinni niin lattaraudan tai kulman kylkeen kolo ja hitsaat sen siihen mutteriin kiinni, toimii aina. Latan pituus vääntäjän voimien mukaan.

                        Comment


                        • #42
                          Juurinäin, riittävän isot pihdit. Joskus noita todella jumissa olleita on joutunu taistelemaan esim. siten, että ajaa vaikka rälläkällä siihen mutterin yläreunaan loven, johon sitten pystyy lyömään jollain tarkotukseen sopivalla taltalla tms. "tangentin-suuntaan", eli saa iskemällä sen kiertymään auki.

                          Jos sattuu uusissa iskareissa tulemaan mukana uudet mutterit, niin ei tarvii edes vanhoja sääliä. Kunhan ei sitä jousijalan kierrettä tärvele (tyyllin rälläkällä halki koko paska).

                          Comment


                            #43
                            Juu niin se näytti olevan. Kävin "hovikorjaajan" luona näyttääs ja vaihdettiin ne siellä.
                            Vielä olis kasaus ja sitten pääsis takapään kimppuun.
                            Melkosen paljo on noi sprintit jäykemmät kun jonkun aikaa ajetut advantaget.
                            Toi mun ruuvipenkki ansaittis kyllä jo päästä kaatopaikalle, kun ei se kestäny mun vääntämisiä.

                            Ei nyt aivan ensimmäist alustahommat ole, mutta ilmeisesti sitä unohtaa tai sitten noissa nismoissa yms mazdoissa on asiat eri tavalla.
                            Kestääköhän alapallon pulttina 8.8 pultti. 10.9 siellä näytti olevan, mutta on niin kulunut toinen että pakko vaihtaa.

                            Comment


                            • #44
                              10.9 ja sen kierteettömän osan pitää tulla tarpeeksi pitkälle. Itse en ainakaan missään nimessä laittaisi mitään 8.8:a, kun ei niillä pulteilla ole mitään varmistusta ja jälki voi olla rumaa, jos pultti pettää.

                              Comment


                                #45
                                Melkeenpä pakko laittaa, kun nuo omat on niin huonossa kunnossa.
                                Vaihtaa sinne toiset pultit samalla kun raidetangon päät vaihtuu. Ne vaihtuu varmasti lähiaikoina. Eikä autolla muutenkaa tule ajettua kun kulmat on persiillään.

                                Ja ajasta vois kertoa, että ensikertalaiselle, joka kyllä on ruuvaillut muuten ennen, tuo voi näköjään ottaa sellasen 4-5 tuntia. Mulla meni kun vauhtiin pääsin etupään jousien ja iskareiden vaihtoon ehkä 7 tuntia kaikkineen. Yksin tein ja apua ei olisi ollut pahitteeksi noiden alapallojen kohdalla. Pikkusen tuli säädettyä ja vetäsin vähän väriä tolppiinkin.
                                Takapää vielä tekemättä kun rupes sataan ja ei tuolla pihalla vaan viitti sateessa tehdä.

                                Löytyykö muuten kulma-arvoja madalletulle alustalle A6:een? Autodata ei tunne moista.
                                Viimeksi muokannut Puuhapete; 27.5.2011, 18:38.

                                Comment


                                  #46
                                  Perus arvojen mukaan kun vedät niin hyvä on. Niistä ylälimpuista joista säädetään camber niin niistä kannattaa vetää reijät niin pitkiksi kun pystyy, muuten et saa cambereita kohdalleen, edes lähelle.

                                  Comment


                                    #47
                                    Kyllä se 8.8 siellä kestää sen melkein vuoden. Silti kannattaa tosiaan vaihtaa kunnolliseen ensitilassa.

                                    Eipä tuo urssi ainakaan saa edes kanttaillussa sitä kulunutta 8.8 pultti muljahtamaan ulos (tuli epähuomiossa tuollainen koe tehtyä)

                                    Comment


                                      #48
                                      jaa, itellä oli päivän ajan 8.8 pultti tuolla ja pois ottaessa siihen tuli venäläinen pysty kierre. Eli en itse ainakaan suosittele tuollaista laittamaan.

                                      Comment


                                        #49
                                        Joo vaihdan sinne suosiolla oikean pultin. Takapäähän joutuu hakemaan osaa, joten katsastusaika menee kuitenkin ylitte. Eli ei kiirettä enään.
                                        Ei hemmetti jos etupää pitää purkaa vielä että saa camberin jotenkin kohalleen, kun en kyllä hoksannu tuota yläpäätä muokata.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Lainataanpas topikkia...olisiko kenelläkään laittaa kuvaa tavallisesta (ei tasonsäätöä) takatolpasta vakiojousella kasattuna?

                                          Tällä hetkellä menossa takajousien vaihto (madallusjouset vaihtuisi normaaleihin) ja hieman kummastuttaa pari asiaa; Weitecin madallusjousi (60090132 42/05) on pitempi kuin Lesjöforsin (42-04235) ja Lesön istuvuus ei ole oikein hyvä tuohon alalautaseen...

                                          Comment


                                            #51
                                            Tos on yks:

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kiitoksia kuvasta. Testailin tuossa tuota Lesöä ja se on paljon jäykempi kuin tuo Weitec ja ylälautaseen se istuu kyllä ihan hyvin. Alalautaseen Lesö on vähän timmin oloinen, mutta kyllä se sittenkin on ihan oikeasti tuohon tarkoitettu...

                                              Mikä tuo Bilstein on tuossa vieressä?

                                              Edit: Onko tosiaan niin ettei noita pohjaanlyöntikumeja (+pölysuojia) ole tarvikkeena? Muoviset pölysuojat minulla olisi ehjät, mutta kumit murenee. Oletteko soveltaneet jostain vai suosiolla marmorille?
                                              Viimeksi muokannut Rusty; 15.7.2011, 18:43.

                                              Comment


                                                #53
                                                Mikä tuo Bilstein on tuossa vieressä?
                                                B8 Sprint. Menikö oikein? C4q:sta kuitenkin.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Muistaakseni noi takaiskarit oli sportit, muuten sama kuin sprint mutta normi pituisella varrella. Noi tuli ihan sen takia kun DRW:llä ei sprinttejä ollu varastossa silloin. Hyvin toimi matalemmallakin alustalla.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Miten kun tuossa Bilsteinissä ei ole jousilautasta...?

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Noissa Bilsteineissa on irrallinen jousilautanen, joka vaan ei ole nyt kuvassa kiinni. Iskarin puolessa välissä näkyy heikosti kaulus mihin se stoppaa.

                                                      B8 Sprintit meni mulla alle ja ihan on saman näköset tuubit.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Aha...no ei ole lautanen kovin kummoisesti kiinni...En ole ennen nähnyt kuin tavallisia joissa lautanen kiinteä (tai se on ollut jo valmiiksi siinä kiinni vaikka olisi irroitettava) sekä noita kork.säädettäviä alustoja. Etkan kuvaa kattelin niin onko sitten näissäkin tosiaan irroitettava kun on erilliseksi osaksi merkattu. Eli vähänkään osaava metallimies pystyisi käden käänteessä tekemään tuohon varteen säädön joka olisi vähintäänkin yhtä hyvä/kestävä.

                                                        Mitä firmoja on Suomessa jotka tekevät alustoja? Rally Racen tiedänkin, joskus yritin soitella mutta kukaan ei tarttunut silloin luuriin siellä päässä. Onkohan sinne mitään spostiyhteyksiä?

                                                        Olisikos kenelläkään tuon pohjaanlyöntikumin mittoja (taka), lähinnä korkeus kiinnostaisi. Oma ihan repaleinen, alapäästä puuttuu palanen.
                                                        Viimeksi muokannut Rusty; 16.7.2011, 12:33.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tuos on kuva lautasen kanssa ja verrokkina Urssin joku tuntematon takaiskari:

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tässäpä kuva merkkiliikkeen myymästä aivan käsittämättömän kalliista (34,40e/kpl) pohjaanlyöntikumista ja pölysuojasta. Pituutta tuolla pohjaanlyöntikumilla on noin 10cm. Jos halvemmalla haluaa selvitä niin varaosaliikkeestä kun käy katselemassa erilaisia vaihtoehtoja niin voi selvitä jopa alle 20e/pari. Sellainen kuin Monroen pk013 saattaisi olla sopiva hieman lyhennettynä. Tai tällainen http://www.varaosat24.com/fi/varasto...629,0,0/453193
                                                            Attached Files
                                                            Viimeksi muokannut Rusty; 18.8.2011, 16:52.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Tieto lisää tuskaa 18e merteililtä.

                                                              http://www.merteil.fi/verkkokauppa/c...iew/13040/60/8

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X