Onkos kellään tietoa miten pitkät tuollaiset originaali etuiskarien pölysuojat (431412175D) ovat? Yltävät ilmeisesti aika hyvin, vaikka jousi oli suorana?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
C4 jousien vaihto.
Collapse
X
-
Itselläni alkaa ensiviikolla alusta jumppa kun alle tulee kw:n korkeussäädettävä alusta ja samalla uusin
-kw variante 1 alusta
-keulaan puskurin (otti jääradalla kipeetä)
-lokasuojat (tyyppivikaisesti ruosteessa)
-tukivarret
-raidetangon ulkopäät ja sisäpäihin uudet puslat
-kallistuksen vakaajan helat
-iskarin ylpäät ja kääntölaakerit
-hp2 jarrut
-pyörän laakerit eteen
-taakse uudet jarru levyt ja palat
kevyt jumppa luvassa mutta onneksi on jo pellit purettu keulasta pois niin auttaa tilan suhteen aika paljon jos ei meinaa tuo rt-pää lähteä suosiolla auki :D
Comment
-
Tolpat olisi nyt kasassa. Toista abs-anturia yritin silloin irroitella eikä se lähtenyt sieltä kolostaa, nyt yleismittarilla mittaamalla se antaa äärettömän resistanssin, toinen taas 1.279k ohmia. Ilmeisesti se, jota yritin irroittaa, on nyt sitten rikki?
Pyörittelin myös noita tuosta ylälautasesta...onko nuo tosiaan noin sitkaita pyörimään vai olenko onnistunut kasaamaan nuo jotenkin väärin? Laakerit on uudet. (Eihän nuo tosin käytännössä pyöri sitä 180astetta...). En muistanut silloin purettaessa pyöritellä noita, jotta olisi voinut verrata tuntumaa, molemmat vanhat laakerit olivat tietyltä kohtaa murtuneet.Viimeksi muokannut Rusty; 17.8.2011, 20:01.
Comment
-
Pyörittelin myös noita tuosta ylälautasesta...onko nuo tosiaan noin sitkaita pyörimään vai olenko onnistunut kasaamaan nuo jotenkin väärin?
Comment
-
Jotkin yläpään laakerit ovat jäykät pyöritellä kun paketti on irrallan autosta ja joissaki pyörii niin prkleesti. Jos kasasit samaan asentoon kuin vanhankin oli niin ei pitäisi tulla ongelmia. Kokeilitko pyöriikö kun laitat paketin kiinni autoon ? Jos jollain varmaa tietoa mimmoinen kuuluu olla, korvatkoon sanomiseni :)
Itse en ole viellä päässyt aloittamaan alusta painia :/
Comment
-
Tolpat ovat vielä irti autosta. Aika hankala noita kyllä olisi väärin kasata. Laakerin kolot meni kyllä omille kohdilleen niihin kantoihin. Pitää vielä katella...
Mites tuo abs-anturi? Vanha vissiin vaikka väkivalloin pois ja uusi kaupasta...onko kokemuksia onko noilla antureilla eri valmistajia ja pitääkö jonkin merkkisiä välttää?
Pari kuvaa liitteeksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty Näytä viesti...yleismittarilla mittaamalla se antaa äärettömän resistanssin, toinen taas 1.279k ohmia. Ilmeisesti se toinen on sitten rikki?
Comment
-
Mites tuo abs-anturi? Vanha vissiin vaikka väkivalloin pois ja uusi kaupasta...onko kokemuksia onko noilla antureilla eri valmistajia ja pitääkö jonkin merkkisiä välttää?
ABS anturin reikää joutuu hiomaan, jotta saa uuden mahtumaan. Hiomapaperia johonkin sopivaan karaan kiinni ympärille, esim. kierretanko tms. Sitten vaan akkukoneella tai jollain muulla pyörittimellä hiomaan reikää puhtaaksi.
Anturin merkillä ei sinänsä väliä, kunhan toimii, ylempänä kehuttiin halpoja motonetin antureita. Merkkianturit vastaavasti moninkertaisesti kalliimpia.
Comment
-
Joo...tuli hakattua, ensin meni palasiksi ja sitten loput murusina ulos. Hitto että oli tiukassa. Jos anturit ovat ehjät kyllä tosiaankin kannattaa ottaa suosiolla anturi konehuoneesta liittimestä irti eikä edes yrittää ottaa anturia pesästään, ellei sitä ole sattumoisin vaihdettu ihan lähivuosina. Tuossakolossa on ilmeisesti jonkinlainen kuparinen (messinkinen?) holkki anturin ympärilla. Minulla tuli sekin kappaleina pihalle. Tuleeko sellainen anturin matkassa vai pitääkö hankkia erikseen (ja mistähän niitä saa)? Originaali anturi on näköjään VDO:n ja osanumero 4a0927803.Viimeksi muokannut Rusty; 18.8.2011, 08:19.
Comment
-
Motonetin antureiden mukana ei ainakaan tuu tota kupariosaa. Muuten kyllä tuntuvat toimivan ilman häröilyä, eikä hinta tosiaankaan oo paha. :)
443 927 817 on näköjään osanumero tolle kupariholkille ja kustantaa Tepolla reilu 15e ja marmorilla pari kymppiä. Todennäköisesti ei siis tuu uuden orkkisanturin mukana.Viimeksi muokannut Thuppu; 17.8.2011, 19:55.
Comment
-
No just, on osalla taas hintaa. Onkohan minkäänlaisia "yleismallin" holkkeja tarjolla? Jossain vähän halvemmalla http://www.car-bock.de/Klemmhuelse-Audi-VW_1Viimeksi muokannut Rusty; 17.8.2011, 20:17.
Comment
-
Anturin sain tilattua VaraosaMaailmasta vajaalla 16 eurolla. (Saattaisi siis olla samaa tavaraa kuin Motonetin toimivaksi havaittu.) Mitähän tuolle holkille keksisi, ei oikein tekisi periaatteenkaan vuoksi maksaa melkein pariakymppia tuollaisesta. Mielessä kävi jo sorvauttaa jonkinlainen holkki vaikkapa muovista niin ei ehkä ainakaan jumisi tuollalailla kiinni.
Comment
-
Päästin auton eilen pukeilta renkailleen...ja aika järkyttävän näköinenhän tuo nyt on. "Keulii" aivan älyttömästi. Takapää olisi oikeassa korossa (netin kuvien mukaan), mutta etupää on useamman sentin korkeammalla.
Netistä katselin C4q-kuvia ja kyllä niissä normialustalla olevat näyttäisi olevan melko lailla vaaterissa.
Osaako joku sanoa tehtaan antamat lukemat keskiöstä-kaareen. Nyt edessä ~445mm? Löytyisiköhän luvut Haynesin oppaasta...?Viimeksi muokannut Rusty; 25.8.2011, 21:19.
Comment
-
Kiristitkö vakaajan pään mutterit renkaat ilmassa? Pitäisi kiristää siten että paino on renkailla, voi puslat muuten jäädä pänniin ja mahdollisesti tekevät tuollaisen ilmiön.
Comment
-
Mitään vakaajan kiinnityksiä en avannut remontin aikana, kun ei tullutkaan käytettyä irti tuota apurunkoa. No pitää katella josko se vähän ajan myötä laskeutuisi... On muuten aika jämäkkä tuo alusta, ainakin toistaiseksi. (Jotkut ovat muistaakseni kommentoineet näiden vakio alustaa "lullamaiseksi".)
Comment
-
Keuliihan toi omaan silmään kyllä aivan liian paljon.
Ovatko jouset varmasti omilla paikoillaan kunnolla, voiko olla mahdollista, että on väärät jouset kiinni?
Tosin tuo 2.5 mottihan on sieltä raskaimmasta päästä, että tuskin paljoa isommille akselimassoille onkaan jousia C4:seen (S4?).
Comment
-
Jouset ovat Lesjöforsin koodien mukaan oikeat. Jouset istuvat ylä- ja alapäähän nätisti ja asento on oikea (eli "päät" vastaavat niihin lautasten "vastineihin").
Aika monet madallussarjatkin jättävät nämä C4:t keulivaan asentoon? Onko tietoa miksi näin? Netistä bongaillut noita keulivia madallettuja ja ainakin Kajaanissa yksi H&R-jousilla oleva keulii aika rajusti. Voi tietenkin olla kyse myös millä osilla takapää on kasattu eli erovaisuus normi ja tehdas-sportti-alusta rakenteessa.Viimeksi muokannut Rusty; 30.8.2011, 10:58.
Comment
-
Aika monet madallussarjatkin jättävät nämä C4:t keulivaan asentoon? Onko tietoa miksi näin?
Comment
-
Weitecin jousilla minulla oli myös keula hyvin (noh, hyvin ja hyvin) matalalla ja hieman perä korkeamalla. En nyt muista mitä Weitecin TUV-kertoo madalluksesta mutta muistaakseni eteen enemmän kuin taakse. Pitää katsoa ja kirjata tänne sekä myös rekisteriotteen tiedot madalluksesta.
edit:rekisteriotteen mukaan pyörän navan keskeltä kaaren ylimpään kohtaan edessä 350mm ja takna 340mm.TUV-laput kertoo noiden Weitecien olevan 40/40 madaltava sarja. Vaikkakin asento oli lievä etukeno.
Mitä esim. Eibach sarja lupaa madalluksesta?
Minä olisin vain halunnut tuon auton normaali korkeuteen kun ei tuollaisella madallettuna pääse mihinkään. Aina ja jokapaikassa kolisi. Muutenkin nuo näyttää omaan silmään madallettuna todellakin "lötköiltä"...pitkä&kapea&matala = ruma.Viimeksi muokannut Rusty; 1.9.2011, 19:40.
Comment
-
-35mm taisi olla eteen ja taakse.
Ohessa kuva madalluksen kera. Renkaat on hieman korkeammat 235/40/18 profiililla kuin kuuluisi olla normaalisti.
http://www.audiclub.fi/audifinns/att...5&d=1306914550
Ei tuo liian matala vielä ole.
Edit: Sellanen huomio, että yllä olevassa kuvassa takana on vakioalustan yläpäät. Sporttiyläpäillä korkeus muuttuu ylöspäin.Viimeksi muokannut Puuhapete; 30.8.2011, 19:28.
Comment
-
Vittu että syö ja pahasti. Piti Audiin töiden jälkeen vaihtaa iskarit ja madallusjouset. Äsken tulin kotiin eikä yhtäkään vaihdettuna. Alkuhan meni taas kuin oppikirjassa, jouset oli kasaan puristettuna, iskarin yläpäästä kaikki auki, ei olis tarvinnut kuin nostaa iskari pois ja sitten napata jouset pois ja uudet tilalle. Mutta eipä noussut iskari pois. Oli ruostunut niin kovasti tolppaan kiinni pohjastaan etten saanut sitä millään irti. Eikä mistään näy iskarin runkoa että olis saanut pihdeillä väänneltyä tai mäiskittyä lekalla, vain mäntä oli näkyvissä.
Kyllähän sieltä vois tolpat kokonaankin ottaa pois, sit varmaan sais. Mutta ei hirveästi kiinnostais ruveta jumppaamaan.
Comment
-
-
Suosittelen hankkimaan. Lähtee toki pihdeillä vääntämälläkin, mutta voi pojat mikä tappelu siitä tulee. Lisäksi uusien iskarien asennuksessa suositeltavaa käyttää kuparitahnaa tms., jotta ne saa sieltä joskus poiskin. Kuparitahna on muutenkin melko yleispätevä hyödyke jokaisen ajoneuvoharrastajan talliin.
Comment
Comment