Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Madallusjousten vaihto/iskarin irrotus?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Madallusjousten vaihto/iskarin irrotus?

joo eli ois tarkoitus vaihtaa launtaina alle tämmönen Apexi -45mm jouset! alusta tällä hetkellä audin oma sport alusta -20mm. tuo takapää näyttä tuolta yläpäästä aika oudolta. Voisko joku joka on vaihtanu vähän valaista minkälainen homma on edessä ja pitäskö jotain ottaa huomioon ennenkuin aloitan?
    Meitsille saattaa kyl jossain vaiheessa tulla aika ahtaat paikat kun yritän työntää ensviikolla alle 225/35 19" vanne 9"levee. Mut pitäähän haasteita olla=)

Ei siinä muuta ihmeellistä ole,kuin takajousiin sopivaa jousenpuristinta on vaikea löytää. On niin pienikehäinen jousi,että tuollainen normaali 2koukkuinen ei tahdo pysyä paikallaan,vaan ampuu toisen sakaran vapaaksi,ja sitten saa aloittaa homman alusta. Lisäksi puristimen koukut menee niin syvälle jousen sisälle,että iskarin mahduttaminen jousen sisälle voi vaatia pientä kikkailua. Etu jousissa ei ole muuta tuskaa,kuin että jouset joutuu todennäköisesti puristamaan aivan kasaan,ja siinä pitää olla mutteripyssy apuna. Käsipelillä niitä ei jaksa veivata kasaan.

Comment

Tuollaisen 1-koukkuisen (eli 1 / pää) puristimen kasaa äkkiä itsekin, hitsaa sopivaksi katsomaansa kierretangon päälle sopivaan putken pätkään (2-3 cm) lattaraudan suikaleesta sopivan koukun, joka taivutetaan kaarelle. Näitä tehdään 2 kappaletta, kierretanko katkaistaan sopivaan mittaan huomioiden myös tulevat käyttötarpeet (riittävän pitkä), koukut paikalleen vastatusten ja mutterit päihin.

Toinen kasaamisvaihtoehto on, että hitsaa toisen koukun putkestaan kiinni kierretangon päähän ja vain toiseen päähän jää kiristämisvaihtoehto.

Nimim. "Kun itse tekee, saa sellaisen kun sattuu tulemaan..."

Comment

Miksi takajousiin tarvitsisi jousipuristinta? Kahdella tunkilla, räikällä ja lenkkiavaimella tuon voi käsittääkseni suorittaa.
        Auton kulma ylös tunkilla nro. 1, rengas pois, asetetaan tunkki nro. 2 tukemaan taka-akselia ja irroitetaan iskari alapäästä. Kun iskari on irti alhaalta, lasketaan tunkkia nro. 2 niin kauan, että jousi saadaan pois. Ja loput about päinvastaisessa järjestyksessä.
        Tämä ei ole itse keksittyä, en ole moista hommaa suorittanut. Passatin korjauskäsikirja vaan neuvoo tekemään noin, eli pitäisi toimia näiden vajaavetoisten kohdalla ainakin.

Comment

Kyllä se periaatteessa onnistuu noinkin, mutta yläpään pultin saaminen paikalleen voi olla hankalaa ja joutuu kikkailemaan vähän enemmän. Mutta ei se ainakaan madallusjousen kanssa tarvii mitään puristinta, ei muuta kuin paketti irti ja pultti pois, samalla painaen koko pakettia käsin kasaan. Se ei kovin isolla voimalla ole puristuksissa, eikä lennä kattoon ;) Tuollein olen itse tehnyt, ja laittanut samalla konstilla myös takaisin.

Comment

Ei onnistu ainakaan mun autoon. -35 piti puristaa kohtuu paljon kasaan,ennekuin sai yläpään pultinreijän kohdalleen. Ja tuo kahdella tunkilla kikkailu ei onnistu.Jousi kasaan puristettunakin sai vääntää tosissaan tukivartta alas,että sai tolpan paikoilleen. Sitä en sitten tiedä montaako erilaista tukivartta näissä on käytetty,ja onko iskari torneissa eroja.

Comment

Olispa kiva tietää mistä autosta puhut kun ei näy profiilissa... Ja puhutko kuitenkin etupäästä?

Comment

no kyllä toi auto näkyy tuossa vasemmalla "profiilissa" mut tiedoks nyt Audi A4 Avant quattro 2.6 -97. Niin ja puhe oli koko vaihto operaatiosta. Ihmettelin vaan kun toi takapää näytti vähän oudolta tuolta yläpäästä.

Comment

Puhun samanlaisesta avantista,paitsi 2.8. Ja takapäästä. Takaiskareita tuntuu olevan lähes identtisissä autoissa(koriltaan) kahdenlaisia. Toisissa yläpäässä pelkkä varsi,joka kiinnittyy tornin "kattoon". Ja näitä mitä mulla on,joissa on iso alumiinimöltti varren päässä,ja kiinnitetään tornin kylkeen.

Comment

Janne, tarkoitin Jussin autoa, hänen autoaan ei näkynyt profiilissa. Nyt näkyy.
                    Ehkä nämä vehkeet ovat erilaisia sitten... Katotaan kun mulla tulee madallusjouset molempiin, että päteekö Passatin ohjeet Audiin.

E: Muuttaisin otsikkoa jos kyse on myös iskarin irroittamisesta, minä ainakin menin harhaan ja kuvittelin pelkät jouset (tais jäädä sanoja lukematta välistä...).

Comment

Working...
                    X