Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moogin tukivarsisarja A6 C5, kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moogin tukivarsisarja A6 C5, kokemuksia?

    Olen tekemässä etuvetooni koko etupään tukivarsien jumppaa. Kun olen kysellyt hintoja, haarukka on melkoinen. Yritin haulla, mutta tuoreimmat tarinat taitavat olla vuosikymmenen vaihteesta.
    Halvimmasta päästä paketteja on Moogin sarja, tiskihintana neljänsadan luokkaa. Ennen kuin ostan, voisinko saada pientä päivitystä asiaan: Onko kellään ko sarjasta uudempia kokemuksia, kestääkö, kannattaako ostaa? Ilmeisesti pakkaavat muiden tekeleitä, eivät valmista itse? Ei kai ole italianpas*aa, josta varoitetaan joka puolella? Jos tuo on huono satsi, onko tarjolla suositeltavampia halvemman/keskihintaluokan vempeleitä?
    Auto on vähän tehdasmadallettu s-line.

    #2
    Tuosta viestissä #302 ja alempana on MOOGista jonkun verran kokemuksia. Suosittelen lukemaan koko ketjun läpi. Jos haluaa halvalla hyvää niin MOOGin varsiin rasvanipat, eikä nuo nipat pahitteeksi ole laadukkaimmissakaan (FeBi, Lemförder, TRW) varsissa.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=881426

    Toisaalta kun sijoitat vajaan satasen lisää niin saat varmasti laadukkaan ja kestävän Lemförderin sarjan eikä tarvitse olla heti vuoden päästä uusimassa yksittäisiä väljiä varsia. Tätä kyllä suosittelisin
    http://www.ojanpera.net/verkkokauppa...er-p-32531-27/

    Tai sitten tämä, riippuen alustanumerosta
    http://www.ojanpera.net/verkkokauppa...nt/view/76688/
    Viimeksi muokannut vV8m5; 4.2.2016, 22:53.

    Comment


      #3
      Nuo Ojanperän takimmaiset alatukivarret on väärällä puslalla. Niistä puuttuu jäykiste. B7:ssa ei enää ole tuota jäykistettä mutta esim. C5:een se vielä kuuluu, samoin B5:een ja B6:een.

      En tiennyt tuota silloin kun entiseen autoon (B5) vaihdoin tuon Ojanperän varsisatsin ja huomasi kyllä että rupesi vetelemään aivan jumalattomasti mitä ei koskaan tehnyt vajaan kymmenen vuoden aikana. Eikä pyöräsuuntaus auttanut asiaa yhtään.

      Comment


      • #4
        Kiitos, tuosta linkistä oli paljon hyötyä muutenkin kuin vain merkkien vertailussa.
        Horch, tarkoitatko, että puslat ovat C5:een väärät?
        Tuo 482€ kustantava Lemforderin sarja on paljon houkuttelevampi kuin Moog, jos se vain on autooni käypänen.

        Comment


          #5
          Horch, tarkoitatko, että puslat ovat C5:een väärät?
          Kyllä. Googlen kuvahaulla löydät eron kun vertailet 8E0 407 693AG ja 8E0 407 693AL. AG-loppuinen kuuluu C5:een.

          Comment


          • #6
            Nonni. Tilasin Ojanperältä Lemförderit, "kaiken varmuuden välttämiseksi" ;)
            Kuljetuskustannuksineen 488€, ei kauhean paha. Vaihtavat samaan hintaan alatukivarret vahvistettuun malliin. Sarjassa oli vääränlainen.
            Kiitos vihjeistä, että tiesin kysyä. Kohta jumpataan...

            Comment


              #7
              Rataketussa näyttää olevan Lemförderiä vielä Ojanperää halvemmalla:
              http://www.ratakettu.fi/store/audi/a...isarja-2742101

              Comment


              • #8
                A6 keula jäykkä kääntäessä ja kuljettajan puolen rengas heiluu

                No niin.
                Eli kuskin puolen rengas heiluu eteen ja taakse.
                Kannattaako vaihtaa koko tukivarsi setti vai etsiä vaan rikkonainen osa?
                Kilsoja on jo melko miehekkäästi vajaat 500.000 takana vuosimalli on 1999

                Comment


                • #9
                  Mikäli muita varsia ei ole hetkeen vaihdeltu (lue: 5 vuotta tai 100tkm), koko setti vaihtoon raidetangon päitä myöden.

                  Comment


                    #10
                    Olisko tietoa mistä löytyis täydellinen tukivarsisarja eteen/uretaanipuslilla kovuus sais olla street-versio? Mikä olis hyvä merkki, ku laadukaski sais olla.
                    Potilas olis a6 c5 2.7t vm. 2001
                    Viimeksi muokannut make 77; 29.7.2022, 13:15.

                    Comment


                      #11
                      Uretaanipuslat hankittava erikseen, ei ole valmiita sarjoja. Laita vaan suosiolla lemföder ni ei tarvii toistamiseen tehdä, eikä kaipaa uretaania.

                      Comment


                        #12
                        No tuo lemföder on nyt tullu monesti vastaan kehuttuna merkkinä. Eli eikö enää muutu merkittävästi, jos hommaa vielä nuo powerflexit kaveriksi? Autoa on laskettu muutaman sentin, jos sillä ny on merkitystä.

                        Comment


                          #13
                          No riippuu vähän mitä hakee. Kyllähän powerflexeillä tarkkuutta saa, mutta mukavuuden hinnalla.

                          Comment


                            #14
                            Rasvanippojen asennus niveliin tuo kestoikää tukivarsille huomattavasti lisää. Aina renkaiden vaihdon yhteydessä pikkusen rasvaa lisää ja ainakin mulla kesti Moogin varret kymmeniä tuhansia ja Passatti siirtyi seuraavalle omistajalle nivelet kunnossa. En tiedä kuinka kauan lopulta kestivät.

                            Nippojen asennus ei ole loppujen lopuksi kovinkaan kummoinen homma. Täytyy vaan katsoa mihin kohtaa nippa pitää laittaa, että mahtuu olemaan / rasvaamaan. Hyvälaatuinen kierretappi, ettei kierre men liian väljäksi. Muistaakseni toiseen alatukivarteen piti laittaa kulmanippa. Taisinpa aikanaan johonkin sarjaan porata epähuomiossa pienen kuopan itse palloonkin, ja hyvin kesti silti, joten poraamistakaan ei tarvitse kauheasti pelätä.

                            Comment


                              #15
                              Kannattaa ottaa huoli oon että halpojen tukivarsien kumipuslat on myös heikkolaatuisempia, usein ovat jo uutena pehmeämpää tavaraa kuin 200tkm ajetut orkkikset.

                              Comment


                                #16
                                Lemförderin varsisarja C5een lienee nykyisin 500-600e hujakoilla. Esim. Strongflexin puslat etuvarsiin puolet tuosta:
                                https://www.vpmotorsport.fi/product/322/a4-b5b6a6-c5-etupaan-puslasarja-etuvetoquattro
                                ​​​​​​
                                Mutta on tuossa oma työnsä prässätä vanhat puslat pois ja uudet painaa tilalle, ja silti vanhoista varsista saattaa olla pallonivelen suojakumia rikki tms. Saahan noita pallonivelen suojakumejakin vaihdettua, mutta...
                                Kovempien uretaanipuslien kestoikä varsinkin apurungoissa on saattanut olla huomattavasti lyhyempi kuin oem-puslilla.

                                Comment


                                  #17
                                  Edelliseen C5 koppaiseen vaihdoin Lemförderin takemmat alatukivarret ja ajoin suoraan katsastukseen. "Nuo puslat on vähän pehmeät, kannattaa kohta vaihtaa"

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuntuu, että ei se Lemförderkään enää nykyään ole samaa kuin ennen. Entiseen 6R Poloon vaihdoin Lemförderin "R32" Puslat alatukivarsiin ja kestivät 20tkm ennen kuin kumi irtosi kokonaan holkista ja leimalta hylsy. Oli vähän epäuskoinen olo, mutta oli se uskottava kun näki osat. Tilalle taisin laittaa mitä nyt Fixus tarjosi, olisiko ollut Febin tavaraa ja ne kestivät ainakin sen, mitä autoa remontin jälkeen pidin eli luokkaa 30tkm.

                                    Comment


                                      #19
                                      Oisko kiristetty väärässä asennossa ja vääntö irrottanut kumin holkista? Kyllä nuo Lemföderit on mulla kestänyt sen 100tkm mitä parhaillaan ajanut. Febi alkoi kolisemaan 20tkm jälkeen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse ne kiristin ja tukivarsi ns. ajoasennossa. Golf / Polo alatukivarsi on typerä kun takapusla on pystyssä, eli on aina väännöllä kun auto on pyörillään teit mitä tahansa.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X