Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kaksipiirijärjestelmässä ei neste poistu säiliöstä kokonaan vaikka toinen piiri vuotaisi tyhjiin. Mikäli jarrut on jostain syystä kaukana (rumpujarrut missä säädöt tekemättä/jumissa tai levyjarrujen liuku jumissa), niin silloin ei helposti enää polkimen liikevara riitä toisen piirin käyttämiseen.
Mutta jos jarrut kaksipiirisessä katoavat kokonaan toisen piirin hajottua, on jarruissa jotain muutakin vikaa kuin pelkkä vuotava jarruputki.
Jep, niin sitä luulisi, mutta oli vain aika yllätys ettei jarruja enään ollutkaan jarruputken puhjettua.
Jarrut kyllä toimi ok putken korjaamisen jälkeen.
Oletan, että silviassa oli kaksipiirijarrut.
Jatketaan nyt samaan mihin aloitettiinkin. Jarrut toimivat suurimman osan aikaa, mutta startissa kannattaa aina pitää parikymmentä sekuntia jarrupoljinta pohjassa, jotta paineet nousevat systeemissä. Seisonnan jälkeen on aina pommi tyhjä. Mikäli ei alussa pidä jarrua pohjassa, paineet eivät nouse yleensä ja poljin tykyttää, sekä tehostus jarrua polkaistessa palaa pienellä viiveellä.
Tästä oletuksena onkin pommin takaiskun kunto. Voiko tuota yrittää korjata kotikonstein mitenkään? Olisin tilannut CAC:ltä uuden pommin, mutta olivat loppu :(
Lämppärin kennon ja puhaltimen yhteydessä ilmaantui tämä hauska vika... Jarrupoljin alkoi täriseen ihan paikallaan tyhjäkäynnillä ja liikkeellelähtiessä syttyy kolmio autocheckiin. Ajossa tehostaa nyt huonosti ja ei tainnut absitkaan toimia.
Auto on S6 -95 ja jokapäiväisessä liikenteessä ilman jarruongelmia.
Pitääpäs pakkasten tullessa kysellä itselläkin tätä... Elikkäs S6 -95, 2.2 AAN koneella varustettu hökötys alkoi täristää poljinta..
Semmostakin olen kuullut että abs kehät menisivät kuuraan osassa näistä vanhemmista audeista ja aiheuttais temppuiluja mutta hullulta minun korvaan kuulostaa.
Kysymys kuuluukin, voikos huonot jarrunesteet tehä tämmöstä? Taikka vastaavasti kehnot hydraulinesteet?
Jarrupoljin alkoi täriseen ihan paikallaan tyhjäkäynnillä ja liikkeellelähtiessä syttyy kolmio autocheckiin. Ajossa tehostaa nyt huonosti ja ei tainnut absitkaan toimia.
Auto on S6 -95 ja jokapäiväisessä liikenteessä ilman jarruongelmia.
Onko kukaan keksinyt selvää vastausta vaivaan?
Uppista. Sama ilmiö putkahti esiin urssiin etuiskareiden vaihdon jälkeen. Jarrupoljin pärrää kun edes hieman hipaisee siihen tyhjäkäynnillä ja normaalissa ajossa. Punaista (!) merkkiä huutaa autochecissä.
Olisiko abs anturi saanut kipeää toimenpiteessä? Abs valo ei kuitenkaan pala, mutta vikakoodin antoi vasemmasta anturista testerillä.
Anturi on tuskin liikkunut mihinkään, koska istuu todellakin paikallaan vuosien paikallaan olon jälkeen. Impulssikehät putsattu ja anturin päät, mutta eipä auttanut.
Jarrupolkimen tärinän ja (!) valon sain pois ehkä vaihtamalla koodia antaneen anturin. Kuitenkaan en usko, että vika oli anturissa. Abs valo ei palanut kertaakaan.
Anturin vaihdon jälkeen auton käydessä pidin jarrupoljinta paineessa niin pitkään, että poljin painui lähes pohjaan hiljalleen. Sammutus ja uudelleen käynnistys niin jarrut toimii normaalisti.
Lähtikö joku jumi pois painaessa jarrupoljinta hulluna, paha sanoa. Jotain korjaantui, mutta mikä?
Comment