Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Brittimallin kuskin peili, siis oikean puolen :) 4A2 858 532, mutta on sitten versioita sähköllä ja ilman.
Ja kuori sille 4A0 857 508 sekä lasi esim. 4A2 857 536 AE. Lasista on useita variaatioita laajakulmalla, lämmityksellä ja ilman, marmoritiski auttanee mielellään :)
Vanhaan threadiin jatkoa.
Eli käykö s6c4 peilin lasit urssiin? Olisi edukkaasti myynnissä briteissä ja tekisi mieli tilailla, kun omista on se tausta-aine alkanut irtoilla laidoilta ja siksi näyttävät hieman ikäviltä. Urssissahan on ainakin isot peilit molemmin puolin, eli pitäisi käsittääkseni ottaa lhd kuskin puoli ja pelkääjän puolelle rhd mallin peili, mutta käykö nuo muutenkaan?
Missä on edullisesti ja paljonko maksaa? Ja onko sieltä saatavissa LHD:n oikeapuoleista peiliä (pikkupeili)?
Onkohan muuten noilla peileillä tapana särkyä vanhuuttaan (haljeta) ihan omatoimisesti. Viime viikolla kovien pakkasten aikaan omastani halkesi peililasi yllättäen. Ensin nousi höyryä ja sitten >räks<.
Edit: ja Motonetissa myytävänä peilinlaseja ja kokonaisia peilejä, eikä edes kovin kalliita
A6,peilinlasi, sähkösäätö+lämmitys http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=46-2793
Paikallisessa Varaosamaailmassa eivät tienneet että peilinlasia olisi saatavana erikseen.
Ellen ole ihan väärin ymmärtänyt, niin UrS4 93-94 malleissa, eli ns. "pikkufacelifteissä" on samat peilit ja kuoret kuin A6/S6 95-97.
UrS4 91-92 taasen on samat peilit kuin 100:ssa 91-94. Eli ne isommat ja korkeammat.
Ei se ihan noinkaan ole, koska mm. itellä '93 satasessa (TDI) nuo "uudemman" malliset... Eli olisko sit ennemmin niin, että kaikissa C4-korisissa '91-92 tuo kantikkaampi ja siitä uudemmissa pyöreämpi? Vai onko tässä taas yksi sellainen osa, että autoja on kasattu niillä osilla mitä on sattunu hyllystä löytymään? Tai siis että ei löydy 100% pätevää sääntöä minkä mukaan homma menisi (vaikka suurin osa autoista noudattaisi tiettyä kaavaa).
Luulisi kuitenkin kokonaisen peilin olevan vaihtokelpoinen, koska ovenkarmi ja peilin jalan kiinnitys siihen on varmaan oltava sama kaikissa C4:ssa (ainakin ovet ja karmit on käytännössä vaihtokelpoisia ristiin). Pelkkä lasi tai kuori ei varmasti käy ristiin eri mallisissa peileissä (onkohan jalka kuitenkin sama?).
Oisko kumminkin niin että S4 ja Tdi ovat olleet 93 ja 94 päivitetyillä peileillä, muut sitten vielä vanhoilla. On muuten A6:sen pikkupeili todella huono- tilasin satkun peilit tuohon kummallekin puolelle.
Tiedättekö onko alkuperäisissä peilinlaseissa kenties termostaatti? (Tuossa vanhassa peilissä on tuollainen iso möykky muovin sisässä, komponentien tiedot ei näy. Pitänee kokeilla mitata tuon lämmitysvastuksen resistanssi tuolla pakkasessa, huoneenlämmössä ei saa mitattua. En ole varma on tämäkään alkuperäinen kun ei löydy vag-osanumeroa, vain 225100, 225102, 225104 aivan kuin tarvikeosien numeorita.)
Tämän lasin pitäisi teknisten tietojan mukaan olla sinertäväksi värjätty, mutta kyllä tämä vihreä on verrattuna tuohon vanhaan. Tämän lämpövastuksen resistanssi 17.7ohmia.
Edit: Joo, vanhassa peilinlasissa on näköjään termostaatti ja vajaa 5ohmia resistanssia. Patterin päälle lämpiämään ja selvä naksaus kuului eikä resistanssia saanut enää mitattu eikä termostaatin nastoissa ollut enää yhteyttä.
Vähän kyllä epäilen miten mahtaa tuo tarvikeosa kestää...
Saako mistään pelkästään tuota peilinlasia ilman mitään muovirunkoa? Paikallisesta lasiliikkeestä ei ainakaan saa tuollaista laajakulmapeiliä.
Lainaan tätä, niin ei tarvitse uutta avata.
Koetin haulla löytää keskustelua A4 (B5) korimallin peileistä. Onko facelifteissä samankokoiset peilit molemmin puolin (eli isot)? Onko pre-facelift brittiversiossa apukuskin peili pienempi kuin kuskinpuolen?
Havittelen siis mieluummin niin päin, että saisin pikkupeilin tuohon kuskinpuolelle, kuin että iso peili repsikan puolelle.
Tuolta yhden topicin linkistä kun eestin poikien purkuautoja katselin, niin ainakin brittikilvillä olevat faceliftit näyttää olevan isoilla peileillä...
Kaikissa B5:ssa on oikeanpuoleinen peili pienempi, siis jos on left-hand-drive. Meikä osti brittien eBaystä Skoda Octavian ison peilin apukuskin puolelle (joka on ihan identtinen Audin peilin kanssa) niin luulis, että pelaa myös toisinpäin.
LHD:ssa siis repsikan peili pienempi, sekä pre- että faceliftissä?
RHD:ssä ainakin kuvien mukaan näyttäisi olevan faceliftissä molemmin puolin isot peilit. Onko näiden pre-faceliftissä samoin, vai olisko vasemmalla puolen pikkupeili?
Vaikuttaa siltä, että olisi siis tyytyminen isoihin peileihin. Eli ostaa brittiversion kuskinpeili tuohon meikäläiselle repsikan peilin tilalle.
Taitaa olla kaikenlaisia variaatioita noissa peileissä.
Jenkkimalleissa aina isot peilit, euro pre-faceliftissä aina toinen peili pieni, euro faceliftiä on sitten olemassa pikku peilillä ja isolla peilillä..
Näin olen asian ymmärtänyt. britti pre-faceliftin pikkupeli siis olisi vaihtoehto?
Mikäli briteillä on pre-faceliftissä (heidän) repsikan puolen peili mallia pieni, niin se olisi paras vaihtoehto. Mieluummin siis haluaisin molempien peilien olevan pienet. Toinen vaihtoehto on että molemmat ovat isoja. Huonoin vaihtoehto on nykyinen, eli eriparipeilit :)
Octavia ei muuten perustu B5 -alustaan, vaan Golfin pohjalle, jos muistan oikein. Superb taisi olla sitten pidennetty B5 pohjalevy?
Ettei mene ihan OT:ksi niin käykö C5 prefaceliftiin faceliftin peilit? Nehän taitaa olla isot molemmilla puolella? Näyttää typerältä iso auto pikkupeilillä...
Viimeksi muokannut alpi; 8.11.2010, 16:41.
Perustelu: prefaceleft -> prefacelift :)
80e ois tuollainen brittimallin iso peili repsikan puolelle liittimineen... Vähän kovalta kuulostaa hinta, joten saa nähdä hommaanko. Purkufirmasta sanoivat, että briteissä olis kaikki vain isoja peilejä, eli ei pikkupeilejä repsikan puolella.
Comment