Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrut täristää
Collapse
X
-
Mäntien pölytiivisteet oli pois paikoiltaan, sinne alle oli varmaan yritetty laittaa rasvaa eivätkä olleet asettuneet kunnolla sen jälkeen. Männätkin siis jumi, tapeista 1 tai 2 liikkui. Eli etupään jarruissa sisemmät palat oli tehneet suurimman hidastustyön. Levyistä saa vielä hyvät seuraavaan jarrujenvaihtoon kunhan pyöräyttää ne suoraksi ja puhtaaksi sorvissa.
Svenssonin jälkeen ehdin ajaa tolla vain reilun 10tkm kun jäi talliin laittoa vaativana.
Teräspunosletkujen ansiosta poljintuntuma on kyllä täsmällinen. Jarrutustärinöihin on toki voinut vaikuttaa muutama paska alatukivarsikin, jotka nyt siis vaihdettu.
E. Tuossa vielä kuva toimivaksi testatusta hightech diy-jarrujen ilmauslaitteesta.
Viimeksi muokannut vV8m5; 25.1.2021, 09:46.
Comment
-
TT 8J sai uudehkojen levyjen seuraksi Ferodon DS2500 palat eteen ja taakse. Kymiringillä leikkimisen jälkeen täristää nyt ja jo hiljaisessa jarrutuksessa huomaa lievää epätasaista laahaamista. Nyt on käyty joka nurkka uudestaan läpi putsattu ja rasvattu sekä ajettu muutama bedding ajo. Ei apua.
ilmeisesti 340mm levyt on menneet mutkalle. Kannattaako noita etulevyjä sorvauttaa? Osaatteko suositella, mikä levy kestäis noiden palojen kanssa vai onko mitään merkitystä?
Comment
-
Minulle sattui yhteen Skodaan joskus brembon levyt jotka meni heti alkuun kieroksi ja aiheutti vapinoita. Joko tuli huolimaton puhdistus asennuksessa ja likainen kohta aiheutti lämpötilaero jollekin sektorille ja vääntyi. Tai sitten joku jännitys laukesi levyssä ja vääntyi. Olisi niissä ollut varaa koneistaakin mutta ostin jotkut halvat uudet tilalle ja tärinä hävisi.
Comment
-
yleensähän ravistamisen aiheuttaa ihan rehellisesti se, että palasta jää kitkamateriaali leima levyyn, jolloin rupeaa "ravistamaan".
levyn "sorvaamalla" tai vaihtamalla se jälki siitä lähtee. DS25000 tai EBC:n joku keltainen/sininen kestää joo toki rata rääkkiä, mutta pitää olla järki päässä kun palaa varikolle. Mielummin täysin jarruja käyttämättä auto ruutuun ja jätetään se siihen ilman käsijarruakin.
Tuolla ohjeella vaikka hiukan pehmeni Alastarolla TT:n jarrutuntuma ei ruvennut ravistamaan. Jos varikkopaikka ei ole tasainen, ota kiilat mukaan, että voit jättää auton ilman palojen levykosketusta parkkiin jäähtymään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sleepy2 Näytä viestiABE:n levyt meni itsellä kieroksi alle 10 tkm. ajolla.
Comment
-
Potilas Q7 -07, vaihdettu keväällä brembon levyt ja palat joka nurkkaan. Alkoi loppukesästä vähitellen täristämään rattia jarrutettaessa kevyesti. Auto vaimon käytössä, niin jarrutukset on yleensä aina lillutteluja eikä mitenkään reippaita. Ei täristä voimakkaassa jarrutuksessa kuitenkaan. Mittoilin levyt heittokellolla, ovat suorat ja jarrupalat on tasapaksuja kun mittaa tulo- ja lähtöreunan sekä sisä ja ulkoreunalta. Jarrupölyä oli kertynyt mielestäni aika reippaasti. Tässä 6-mäntäiset brembot edessä, niissä palat makaa sellaisten pyöreiden olakkeiden päällä, se lukitustappi on millin väljä paloissa olevaan reikään nähden, ei varmaan kanna siitäkään. Männät liikkuu kevyesti takaisin sisään. Ajattelin kokeilla joku päivä kun sade loppuu tuon Mikan #92 (https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...75#post1522175) viestin tempun. Onko muuta mitä tuossa vielä voisi kokeilla? Pusla ja laakerivikoja näytti olleen porukalla jotka on saattaneet aiheuttaa tärryytystä.
Comment
Comment