Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 quattro iskarien vaihto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 quattro iskarien vaihto?

    Kun en tunne tuon alustaa niin mitä pikkusälää kannattaa uudistaa samalla noiden iskarien ympärille? Mitä tarkempi termistö, sitä parempi :) että osaan tilata kamat nettikaupasta.

    Ja pystyykö normikorjaamo tuon vaihtojumpan tekemään?

  • #2
    Etupään koiranluut eli alatukivarren ja vakaajan yhdystangot ainakin, helppo homma.

    Comment


    • #3
      Olen myös miettinyt että olisiko iskarit syytä vaihtaa (10v. / 270tkm /S-line alusta)?

      Onko suositusta iskarin merkistä? Näissä ei yleensä paras tulos tule ostamalla sitä halvinta.
      Aikoinaan autoihin vaihtanut itsekin, ja eikö nämäkin McPherson tyyppiset ole, eli ainakin edestä koko tolppa putoaa nätisti alas?

      Comment


      • #4
        Ei ole McPherson-tyyppiset, koska kyseessä ei ole joustintuki. Coil-over tyyppiset kylläkin eli jousi ja iskari ovat yhtä pakettia. Mielestäni ylemmät tukivarret kannattaa eteen vaihtaa samalla koska sen pitkän pultin joutuu jumppaamaan auki joka tapauksessa ja yläkolmion ottamaan pöydälle iskaripaketin kanssa.

        Comment


        • #5
          Paljonko autolla on ajettu jos etuiskarit on vaihtokunnnosa?

          Comment


          • #6
            Iskarit tilattu mutta ei vielä saapuneet... niin ongelmahan oli/on että pakkasten tultua varsinkin takaiskunvaimennus meni melkeimpä tönköksi ja pienikin epätasaisuus löi läpi koriin asti. Eikös alkuperäisetkin iskarit ole kaasutoimisia että mikä siellä nyt muka jäätyy 15..30 asteen pakkasella??
            Ei kai ole mahdollista että ne pötkyläiset kumi makkarat ottaisi kontaktia heti normikorkeuden jälkeen, eikös niiden tarkoitus ole että vastaan vasta ns. jousituksen pohjatessa josta ei vakiojousituksella ole vaaraa ihan pikku pompussa??

            Comment


            • #7
              Kaikissa iskunvaimentimissa on sisällä öljy, riippumatta siitä ovatko "neste"- vai "kaasu"iskareita. Niissä "kaasu"iskunvaimentimissa on vaan korkeapaineinen kaasu siellä mukana vaimentamassa ja estämässä öljyn vaahtoamista. "Kaasu"iskarit tunnistaa siitä että irrallaan olevan/kuormittamattoman iskarin männänvarsi pyrkii nousemaan yläasentoon. "Neste"iskarin varsi ei näin tee, mutta se ei silti ole rikki. "Kaasu"iskari sensijaan on, jos ei varsi nouse omin voimin enää ylös.

              Tästä huolimatta, minkään sortin iskari ei saisi jäätyä pakkasella. Toki kylmässä öljyt ovat alkuun jäykät, joten ajoon lähdettäessä alusta tuntuu jäykemmältä. Mutta kyllä sen pitäisi notkistua siitä kun öljyt lämpenee.

              Comment


              • #8
                "Jäätyminen" voi olla myös sananmukaisesti koko takajousituksen jäätymistä umpeen. Sopivissa olosuhteissa jos auto pääsee välillä lämpimään ja välillä ulos, niin esim koko alatukivarsi"amme" voi olla ihan täynnä jäätä, joka yltää vetoakseleihin asti ja jäätä on myös tukivarren ja korin välissä sekä nyrkin kokoinen pallukka jousen sisällä... Silloin kyllä käy niin, että jousitus on tönkkö. Aika harvoin itse iskarit kokonaan jäätyy, se vaatisi kuitenkin käytännössä vettä iskarin sisään.

                Comment

                Working...
                X