Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,7 TDI-05 ei käynnisty, ohjausakseli rikki?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• 2,7 TDI-05 ei käynnisty, ohjausakseli rikki?

auto ei käynnisty ja rattilukko päällä,ei saa yhteyttä että näkis vikakoodit ja huollosssa meinasivat että rattiakselissa vikaa.pitääkö ostaa koko helahoito vai saako ohjainlaitteen erikseen?mistähän osat saisi suht inhimilliseen hintaan?

Yleensä siihen rattilukkoon saa kyllä kaapelilla yhteyden ja nollattua vian pois.

www.laga.se, bildelsbasen.se ja https://www.varaosahaku.fi/

Katso omastasi ohjainboksin varaosanumero, hw ja sw-numerot. Boksi näkyy kun avaa ratinsäätövivun.
    Merkkarilla akseli ja työt noin 2 tonnia, purkuosana parisataa + työt.

Itsellä samanlainen vika päällä, mutta kun kaapelin ja läppärin kanssa liikkuu niin hyvin pärjää .. ;)

Comment

Purkaamolta ostetusta akselista voi poraamalla/hiomalla poistaa kiinnitysruuvin/ruuvit. Pienellä taivutuksella saa myös sen ruuvin, jolla itse lukkokieli/tanko on kiinni ruuvattua irti. Se, että saako autossa kiinni olevaa ohjainlaitetta yhtä helposti irti ohjausakselia purkamatta on ainakin vielä minulla pimennossa.

Autolla tuskin voi ajaa ilman boksia, hyvällä tuurilla kyllä, jos auton on ensin saanut käyntiin, mutta silloinkin pitää jollain varmistaa, että lukkotanko ei pääse valumaan lukituskohtaansa... ;).

Varmaankin voi kyllä kokeilla uutta irrallista tai akselissa kiinniolevaa boksia ihan vaan johdot kytkemällä ennen kuin rupeaa muihin purkuhommiin. Kriittinen kohta on se, että saako koodit vaihdettua/siirrettyä itse vanhasta boksista uuteen. Tai että tarvitseeko niitä siirtää.

Attached Files

Comment

Working...
      X