Onkos kokemusta noista tarvike lokasuojista eteen istuvuuden suhteen? Saksan ebaystä kun löytyisi alle kahteen sataan kummankin puolen lokarit, mutta istuvuus mietityttää. Omassa kun on aika haperot ne pokkaukset sisään päin ja pitäisi muutenkin maalauttaa kummatkin lokarit, niin miksei samalla uusisi niitä. oem:t on vaan 300e kpl ja tarvikkeet sais molemmat alle tuon kotiin kannettuna.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B6/B7 etulokasuojat
Collapse
X
-
Tuolta alkuperäinen lokasuoja 209€. Varmaan sama homma mulle tulossa toiselle puolen enkä kyllä edes harkitse tarviketta. En jaksa ruveta vääntämään istuvuuden kanssa.
Melkein voisin väittää että se ruostuminen lähtee siitä helvetin vaahtomuovista joka on siellä lokasuojan puolessa välissä, ilmeisesti tarkoituksena estää paskan lentäminen lokasuojan takareunaan. Kaikki suolapaska ynnämuut pysähtyy siihen vaahtomuoviin ja jää makaamaan ja muhimaan siihen. En tiedä onko sitä viisasta ottaa pois mutta jotain siihen olisi hyvä keksiä.
-
Joo, kyllä sieltä sitä aika kasa kengille putosi kun sisälokarin pois otti. Itse jätin kokonaan kiinnittämättä sisälokarin tuosta kohtaa lokasuojan vaihdon jälkeen. Jännä, että toisen puolen kaari on ruosteeton, kun taas toinen on kuvan kaltaisessa kunnossa. Toiselle puolelle tein myös ennakoivaa suojausta, puhdistin harjalla ja pesemällä kurat sekä lisäsin paksua pensselimaalia sisäpuolelle "kulutuspalaksi"
Comment
-
Jatkan tähän vanhaan ketjuun. Eli omassa B6:ssa kanssa molemmat etulokasuojat rapeassa kunnossa ja niiden vaihto edessä. Mistä ja minkä valmistajan lokarit tuohon nyt kannattaisi ostaa? Alvadista löytyy muutaman euron sisään muutamaa eri mallia, Motonet myy jotain ja ainakin Carcone.fi myy Klokkerholmin mallia alle 40€ hintaan. Alvadin malleista löytyy sinkittyjä, Carcone ja Motonet ei ainakaan asiasta mainitse.
Aikaisempien kommenttien perusteella tarvikelokareiden istuvuus on hieman mitä sattuu ja paras tapa olisi mallata nuo paikalleen ja tehdä mahdollisia työstöjä ennen maalarille viemistä. Tilaongelmien takia tuo ei minulla onnistu vaan mahdollinen työstö tehdään maalauksen jälkeen. Tarvikemallien hinnoissa ei hirveitä eroja ole ja mieluummin maksan hieman enemmän sellaisesta mikä istuu paikalleen ilman hirveää työtä sen kanssa.
Mitä muuta tuossa yhteydessä pitäisi huomioida? Sisälokasuojat taitaa olla melkoinen ongelma tuon ruosteen kannalta ja tuonne varmaan kannattaa työntää kotelonsuoja-ainetta tms. estämään ruostetta jatkossa.
Comment
-
Klokkerholmit lienee ne, jotka menee vähimmällä sovittamisella paikalleen. Laadukkaita tarvikelokareita. Dinitrol ML:ää voisi suihkia lokarin sisäpuolelle asennuksen jälkeen ennenkuin sisälokarin kiinnittää, sitä voi sitten ruiskia myöhemmin uudestaankin.
Näissä on tuo kaaren kantti aina niin suoraan alttiina kiveniskuille niin itse pyytäisin maalaria teippaamaan sen koko matkalta läpinäkyvällä suojateipillä, tai veisi maalauksen jälkeen jollekin joka teippaa sen jos ei sitä itse pysty laittamaan.
Comment
-
Ääni Klokkerholmille. Edellisessä B6:ssa istuvuus oli hyvä, ei oikeastaan huomannut, että oli tarvikelokarit. Sisältä suojasin Dinitrolin kotelosuojalla ja massalla. Tosin todennäköisesti koko loppuauto hajoaa ympäriltä ennen kuin uudet tarvikelokarit ruostuvat ruostesuojaamatta ellei ole joku vähällä ajolla oleva harraste S4.
Comment
-
Itse tilasin A6 C5 -02 malliin etulokarit suoraan maalattuna auton värikoodilla.185e kotiovelle toimitettuna ebay:stä ja minä en ainakaan pysty erottamaan että sävy heittäisi alkuperäisestä.Istui myös hyvin paikalleen.Tilasin ensin vain yhden kun ei tiennyt millaista laatua tulee mut ei tarvinnu pettyä.Löytyi ebay.de puolelta.Jos etsi ebay.com puolelta niin ei löytynnä..
Comment
-
-
Moro
Audi A4 B7 2006 DTM edition kunnostuksen alla ja nyt puhallettu pohja, maalattu ruostesuojattu ja kaikki takakelkan puslat ja pultit vaihdettu. Hitsihommia ei tullut mutta etulokarit pitää uusia. Mitkä tarvikkeista ovat parhaita, Prasco, Klokkerhom, Dieterich yms? MitÄ olette käyttäneet
Comment
-
Moi
Lueskelin noita vanhoja ja katsellut vaihtoehtoja. Ebaysta valmiiksi maalattuja ei saa Sprint blau värillä , kysyin sitä. klokkerhomeja on 2 eri koodilla ja hinnalla , toiset sinkittyjä toisessa ei mainintaa. Sikittyjä ei saa mistään. Prascolta saa 2 hintaluokkaa josta kalliimpi on TUV hyväksyty. Alkuperäisiä en ole löytänyt järkevään hintaan. Klokkerholmeja ei löydy, loppu varastoista.
Comment
-
Ilmeisesti skruvatiltakin loppu varastosta Klokkerholmit?
Jääkö sitten muita vaihtoehtoja kuin hyväkuntoiset purkulokarit?
Suomesta voisi tuurilla löytyä, mutta Ovokolla ainakin on valikoimaa:
https://ovoko.fi/autojen-luettelo/au...QyMDYyNDI3Nw..
Comment
-
Itse hommasin kesällä toisen etuloksun omaan b7 https://www.carkone.fi/ klokkerholmia sekin.. Omasta mielestä istuvuus hintaan nähden ihan hyvä.
Comment
Comment