Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lampunpesurit, jälkiasennuksena?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lampunpesurit, jälkiasennuksena?

    Löytyykö puskurista (b5 korimalli) paikat rei'ille vai tarvitseeko mitata jostain malliksi?

    (Saa myös tarjota osia, kts osto-osasto)

  • #2
    Asennatko ihan Audin alkuperäiset pesurit vai rakennatko itse?

    Itse jouduin A4:eeni asentamaan etuvalojen pesurit, koska Suomen lainsäädäntö pakottaa ne aina, jos käytössä on xenonvalot. Vakiopuskuri vaihtui todella RS4-puskuriin ja siinä ei ollut edes paikkoja noille pesureille, joten itse vain poraamaan suuttimille reikiä. Itse tein reiät siten, että suihku nyt osuu siihen ajovalonkohdalle. Suuttimiksi tuli ihan normaalit leveäsuihkuiset tuulilasinpesurin suuttimet, taisivat olla Volvon. Biltemasta nämä hain. Suuttimet ovat melkopienet ja auton värisenä huomaamattomat. Samaisesta liikkeestä sai myös valmiin etuvalo/tuulilasi pesurisarjan, jota ajattelin koittaa tässä, hintaa huimat 13e. Sarjassa tuli mukana säiliö, pumppu, suuttimet, kytkin sekä letkut. Letkut olivat aivan susia samoin suuttimet. Joten nämä erikseen ostetut Volvon suuttimet olivat tähän käyttökelpoisemmat. Asensin säiliön edestä katsottuna vasemmalle puolelle konetilaan, koska siellä oli tilaa kartiofiltterin ansiosta.

    Nämä pesurit ovat siis vain ja ainoastaan katsastusta varten, niitä ei kyllä muuten käytetä, tehokin on aika mitään sanomaton, jos oikeasti hyötyä hakee. Mutta kyllä nämä ainakin katsastusmiehen mielestä aivan riittävät ovat.
    Eli jos on tuontiauto xenonvaloilla ja pesureita ei ole, kannattaa suoraan hakea tämä sarja bilibaliteemasta.

    Comment


      #3
      propsit kaimalle halvasta ratkaisusta!

      toikin sääntö on ihan perseestä, eräskin katsastusmies ihmetteli miksi uusintakatsastuksessa oli maininta pesureista. vuosia sitten meinasin rakentaa halpisvesiruutan preturbo tosta samasta sarjasta mutta sitten tulin järkiini kun oli kuitenkin uusi auto kyseessä.

      Comment


      • #4
        Kyllä niille olisi ihan oikeaa käyttöäkin joten pesutehoa saisi olla. Pitää kysyä alkuperäisten suuttimien hinnat ja käydä sitten hakemassa tarvikesuuttimet :) Pesuteho riippuu varmaan myös aika paljon pumpusta, yleensä nuo paineperurien pumput ovat noin tuplasti suurempia kuin tuulilasinpesurin.

        Comment


        • #5
          Suuttimet

          Tossa kuvassa näkyy mustana vielä nuo suuttimet, eivät ainakaan minun mielestäni pilaa puskuria hirveästi. Tarkoitus on tietinkin maalata ne hopeisiksi.

          Comment


          • #6
            Juu, ei mitenkään pahannäköiset. Korinvärisenä todennäköisesti varsin huomaamattomat.

            Comment

            Working...
            X