Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 lampunpesimet jäävät ulos

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 lampunpesimet jäävät ulos

    Tervehdys!

    Onko kukaan törmännyt samanlaiseen ongelmaan, eli lampunpesimet tulevat ikäänkuin liika ulos ja jäävät näin ollen auki -asentoon? Palautuvat kyllä takaisin kun käy raottamassa pesimenluukkua tai painaa kevyesti sissänpäin.

  • #2
    Jep, mulla oli -09 A4:ssä joskus ja on aika yleistä. Jossain netissä tais olla ohjetta, mistä pitää vähän viilata, että alkaa taas toimimaan. Mulla alkoi toinen renaamaan just ennen huoltoa, niin viilasivat Laakkosella kuntoon.

    Comment


    • #3
      Mullakin jää kuskin puolen pesurin luukku vähän kantamaan, hieman avittamalla menee helposti kiinni mutta ei jaksa omineen näköjään. En oo muistanut/viitsinyt tutkia vielä tarkemmin tuota. Kauneusvirhehän se on kun jää luukku hörölleen :)

      Comment


      • #4
        Eräälle toverille auttoi vasta pesurin sylinterin vaihto. Tuppaavat rupeemaan takertaan ajan kanssa syystä X.

        PS. Olis kuskinpuoleinen sylinteri lojumassa, YV:llä lisää jos tarvetta.

        Comment


          #5
          Laitoin luikastetta siihen sylinterin varteen ja mekanismiin, nyt on pysynyt kannet alhaalla.

          Comment


            #6
            Uutena varsinkin alkupään b8:ssa oli tuota ongelmaa, johon auttoi viilaus.

            Vanhemmissa taas voi olla paineesta enemmän kyse, eli ei aukea kunnolla, niin ei myöskään palaudu kiinni. Itsellä oli taas b6:ssa tuollainen ongelma, ja siinä sylinteri vuosi.

            Comment


            • #7
              Mitä tarkoittaa "viilaus". Mulla alkupään B8 mutta sylinterit vaihdettu jo pari vuotta sitten. Apparin puolen pesuri tuppaa jäämään ulos, mutta mulla on sellainen fiilis et se tulee "liikaa" ulos sieltä ja takertuu luukkuun kiinni jotenkin.
              Viimeksi muokannut okkim; 15.12.2015, 08:31. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

              Comment


                #8
                Mun käsittääkseni viilattiin/vuoltiin niitä luukun saranoista alareunasta vähän materiaalia pois koska takertuu siihen puskurin aukon reunaan.

                Comment


                • #9
                  Tutkin äsken omasta autosta tuota ominaisuutta niin mulla oli kaksi vikaa jotka aiheuttivat tuon luukun raolleen jäämisen. Luukun saranoiden varret ottivat puskurissa olevan aukon alareunaan kiinni. Varsien alapinnasta tai aukon alareunasta voi vähän vuolla pois niin se ongelma korjaantuu. Paikan näkee selvästi kun luukkua aukoo käsineen. Mulla oli kuitenkin lisäksi suojattu johtonippu kiinnitetty saranan takana olevaan tukirautaan niin luukun sarana otti siihen johtoon kiinni. Tämä siis kuskin puolella, repsikan puolella tuota vastaavaa johtoa ei ollut. Tuo alkuperäinen vika korjaantui vasta kun siirsin tuon johtonipun eri paikkaan ettei saranan varsi ota siihen kiinni. Samalla veistelin repsikan puolelta samat paikat, sielläkin varret otti vähän kiinni puskurin aukkoon mutta ei niin paljoa ettei luukku olisi sulkeutunut. Nyt molemmat luukut sulkeutuvat herkästi joten kannattaa suorittaa tuo korjaus, se onnistuu hyvinkin helposti.

                  Comment

                  Working...
                  X