Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Madallus. Renkaat kuluvat sisäreunalta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B8 Madallus. Renkaat kuluvat sisäreunalta

    Onko jollain ongelmia renkaitten kulumisen kanssa sisäreunalta? Tänä kesänä alle laitettu renkaat ja nyt vaihtokunnossa. Nelipyöräsuuntaus ei tuottanut tulosta eikä väljyksiä ole. Alusta on bilstein -30mm madaltava. Keskellä on kivasti pintaa renkaissa vielä. Molemmat etuset on 1 kesän jäljeltä vaihdossa ja kilometrejä ~10tkm.
    Attached Files

  • #2
    Eikös tämä kantilta kuluminen juurikin tarkoittanut että alatukivarsien puslat väsyneet?

    Comment


    • #3
      Kyllä minä luulen että joko kulmat on edelleen pielessä tai jossain on väljää. Ei meidän nelkussa nimittäin tuolla madalluksella eikä edes reilummalla camberilla syö. Samoilla kumeilla lähtee tseasiassa ensi vuonna jo kolmas kesä ja kuluneet hyvinkin tasaisesti

      Comment


      • #4
        Kuten edellä sanottu, kulmat pielessä tai joku pusla väljä. Eihän rengas pääse ottamaan mihinkään kiinni? Niin rajusti kulunu, että on kuitenki vaikea uskoa pelkän viallisen aurauskulman tekevän noin selvää rajaa tuohon kulumiseen.

        Comment


          #5
          Mullakin kuluu jonkin verran tuolta sisäsyrjältä, muttei kumminkaan mitään noin radikaalia.

          Comment


            #6
            Ei pääse ottamaan kiinni. Toiselta puolelta myös kulunu vaihtokuntoon , muttei noin paljoa kuitenkaan. Täytyy varata aika puslien vaihtoon. Autolla ajettu tällä hetkellä 220tkm.

            Comment


              #7
              Omaan silmään näyttää siltä että ottais johonkin kiinni. Sen verran terävältä näyttää tuo kulma.

              Comment


              • #8
                Kyllä se juuri noin kuluu, jos kulmat himpun pielessä tai alatukivarsien sisäpään puslat pehmenneet. Ei tarvitse olla edes revennyt pusla. Jäykempää puslaa voisi kokeilla niihin alatukivarsien sisäpäähän. B6ssa ei ehtinyt noin pitkälle kulua kesällä, kun päätin laittaa auton seisontaan. Vielä kelpaa laittaa kevääksi taakse nuo edessä kuluneet.

                Ps. Mikä kone tuo 2.0 V6 on? :)
                Viimeksi muokannut vV8m5; 14.12.2015, 01:14.

                Comment


                  #9
                  Etupään taaemman alatukivarren sisempää puslaa veikkaisin myös aiheuttajaksi.
                  A6:ssa kului myös renkaan aivan sisäreuna, ei ihan noin jyrkästi mutta aika lähellä, katsastuksessa yms tuota väsynyttä puslaa ei löydetty vaikka vielä pyysin erikseen kokeilemaan oikein tarkasti välykset, juuri tuon renkaan kulumisen takia.
                  Tukivarsien vaihdon jälkeen ohjaus ja alusta oli selvästi jämäkämpi.
                  Viimeksi muokannut Jabe; 15.12.2015, 06:52.

                  Comment


                    #10
                    Joo tukivarret vissiin nopein tapa vaihtaa? Mistä ootte tilannu noita tukivarsija + puslia? Jos vaihtas sen etummaisen alatukivarren ja takimmaiseen vaihtas sit pelkän puslan.

                    Comment


                      #11
                      Tarkoitin etupään taaempaa alatukivartta, kirjoitin vähän huonosti.
                      Mutta se tukivarsi kannattaa vaihtaa kokonaan, kun siinä on toisessa päässä pallonivel, mitä ei saa vaihdettua erikseen ja puslan vaihdossa joudut sen koko varren irroittamaan joka tapauksessa.
                      Saksasta autoihinvaraosat nettikaupasta olen tilannut, löytyy hyvä valikoima, mutta löytyy noita samoja esim fixusesta jos heti tarvitsee.

                      Comment


                      • #12
                        B8:ssa on erilliset pallonivelet etummaisessa alatukivarressa, eli itse vaihtaisin pelkät puslat. Taaempi täytyy sitten vaihtaa kokonaan.
                        Viimeksi muokannut turbokiisseli; 15.12.2015, 21:04.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla kului Skodassa molemmat etupyörät kesässä samanlaisiksi. Kulmat oli tarkistettu ja niissä ei olevinaan mitään vikaa, mutta mun silmään jo näytti että renkaat on epänormaalissa asennossa ja epäilen että auton ollessa liikkeellä ne harotti vielä enemmän. Vaihdatutin alatukivarret joku aika sitten ja nyt on renkaat ihan eri asennossa ja veikkaan että ei kulu renkaat enää. Eli alatukivarsien puslien huonolle kunnolle annan äänen täältä :-)

                          Comment


                          • #14
                            Komppaan nyt vielä omalla kokemuksella. 8 cm madallus, -3.0 asteen camber edessä ja kesässä ei menny noin pahaan kuntoon lähellekkään. :)
                            Eli siis jossain muualla vika

                            Comment


                            • #15
                              Eihän se reilu camberi haittaa, mutta jos siihen on yhdistetty liikaa aurausta/haritusta niin alkaa kulua aika rattosaan. Monessa omassa autossa (muissakin kun audissa) on kulunut nopeesti ja rajusti renkaat sisäreunasta. Pahin oli aikanaan Soarerissa josta meni alle 2000km ajon jälkeen takarenkaat kudoksille.

                              A4 B8 kävi nyt kulmien säädöissä ja kulmat joka suuntaan pielessä madalluksen jälkeen, mutta takapää oli niin jumissa ettei sitä saatu pätkän vertaa korjattua. Pitää vissiin tukivarsikaupan kautta palata asialle.

                              Comment


                              • #16
                                Audi A4 b8 nelipyöräsuuntauksesta

                                Renkaidenvaihdon yhteydessä huomasin että renkaat on kaikki selvästi enemmän kuluneet sisäreunastaan. Aikalailla tasaisesti kaikki neljä. Onko suositella asiallista pajaa Rauma - Uusikaupunki akselilla tuota tekemään ?

                                Comment

                                Working...
                                X