Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Abs-Anturi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Abs-Anturi

    Voisko joku kertoa voiko Audissa jotenkin ohittaa nuo abs-anturit. On nimittäin toinen rikki ja pitäis auto katsastaa eikä kerkeä uusi anturi tulee. Maksaakin vielä pirun paljon. Pitäis siis saada abs valo pimeäksi ja ajotietokoneesta merkkivalo pois vilkkumasta. Ei onnistu jos laittaa piuhat yhteen tai erikseen kun menee luistonesto päälle. Auto on a4 -95
    2.8l

  • #2
    Kauanko se anturi kestää tulla? Jos käyt katsastaan viime tipassa, niin hylsyn jälkeen saat ajella kuukauden. Vai onkohan jo sen sortin vika, että menee ajokieltoon?

    Comment


    • #3
      ABS- anturit

      Ei voi "ohittaa". Ko. anturit on joko induktiivisiä tai hall- periaatteella toimivia. ja ABS ohj.laite tarttee pyörimisnopeustietoa pyöriltä jatkuvasti. Tuskin katsastuksessa ajokieltoon määrätään, mutta hylky tulee, se on varma.

      Comment


      • #4
        Ainakin kaverin n. -90 Alfassa homma kävi näin. Irrota kaikki anturit paikoiltaan siten että ne eivät saa pulssitietoa. Systeemi tekee kännistettäessä self testin, ja valo sammuu. Kun lähtee liikkeelle, ohjain kuvittelee auton olevan paikallaan. ABS ei tosin siis toimi, vaikka valo ei pala. Jos yksikin anturi antaa pulssia, systeemi saa tiedon liikkeestä ja ilmoittaa muiden antureiden olevan viallisia.

        Tämä ei välttämättä toimi Audissa eikä uudemmissa.

        Comment


          #5
          Anturi

          Uskaltaiskohan tuota kokeilla. Joutuu pian ostaa kaikki anturit.

          Comment


          • #6
            Ainahan voi tietysti tahallisesti polttaa sen polttimon, mutta onkohan vaivan arvoista. Vai onkos noissa jokin oma varoitusvalo varoitusvalon palamisen tunnistukseen?

            Comment


            • #7
              Kiitos Mika!

              Piti oikein vastata tähän vaikka onkin vanha postaus.
              Pitkään on oikutellut mulla tuo ABS:n valo ja kokeilin tuota
              antureiden irroitusta tai oikeastaan irroitin vain liittimet toisistaan.

              Eli toimii ainakin lötkössä. Käynnistettäessä tekee testin ja
              ABS:n valo sammuu. Myös napista valo syttyy/sammuu.
              Nyt ei ABSit toimi mutta mitä väliä. Jarrut on hyvät jokatapauksessa...

              Comment


                #8
                Eipä se katsastuksessa lohduta jos valo ei pala ja abs ei toimi.

                Lötkön tosin voi saada muutoskatsastettua absittomaksi, en tosin varmaksi sano.. Etuvedossa abs on ollut optio, quattrossa aina abs (ainakin 88-)

                Comment


                • #9
                  Nyt sitten tosi tyhmä kysymys koskapa en ikuna ole katsastanut autoa jossa on ABS jarrut. Huomaako rullilla jos ABS ei ole toiminnassa?

                  Tämän hetken tilanne on siis se että kun laittaa virrat päälle, niin ABS:n keltainen valo syttyy ja käynnistymisen jälkeen sammuu. ABS ei kuitenkaan ole toiminnassa koska antureiden piuhat on irroitettu liittimistä.
                  Erillisestä napista myös ABS:n keltainen valo syttyy ja sammuu.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä tuota rullilla näe. Rullat pyörii niin hitaasti, että tuskin absit pääsisivät rupisemaan. Se vaatisi renkaan pidon menetystä rullasta, mitä en ole vielä kertaakaan tavannut.

                    Comment


                    • #11
                      Toimii -85 urkissakin! Irroitin kaikki anturiliittimet ja nyt valo palaa vain käynnistettäessä ja Abs-napista painaessa. Kiitos vinkistä!

                      Comment


                        #12
                        Mulla ainakin quattro yleensä testattu ns. takapihan soralla, ja siinä abs:n huomaa. Kerran on ajettu rullille, ja sen jälkeen testattiin abs:n toimisuus soralla.

                        Tuohan on jo laitonta, jos tehdään tuollainen purkkaviritys että saadaan huijattua leima paperiin..:)

                        Comment


                        • #13
                          Ei ole tarkoitus huijata ;) abs pysyy kyllä päällä noin 500m mikä riittää mainiosti katsastukseen. Hatuttaa vain katsoa sitä keltaista valoa aina..

                          Comment


                          • #14
                            Toista autoa kun kävin katsastamassa ja kysyin quattron testaamisesta katsastusinsinööriltä niin hän sanoin että kyllä se rullilla testataan. Käyntäntö lienee konttorikohtainen...

                            Comment


                            • #15
                              Konttorikohtainen, katsastusmieskohtainen ja quattrokohtainen. Torsen quattrot on aika turvallisia testata rullilla ja kaikki katsastusmiehet ei välttämättä tunne quattrojen eroja.

                              Comment

                              Working...
                              X