Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 b5 jarru päivitystä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 b5 jarru päivitystä

    Yritin löytää jotain topicia mut en ainakaan tällä tapatalkilla löytänyt.

    Pitäis konttoria ja itseäni varten päivittää jarruja, kun alkaa kone kasautua eikä 300hp koneella vakiojarruila viitsi ajella (ettenkään antaa emännän ajella).

    S4 suunnittelin jarruja mut ilmeisesti vaatii tolppien ja vetareiden vaihtamista myös.

    Joten onko kellään mitään viisasta ratkaisua? Joka puolelta löytää vaikka ja minkä näköistä päivityspakettia mutta mielummin kysyn kokeneimmilta mitä suosittelette? Kiitos etukäteen!

    Kyseessä siis -97 1,8tq s-line
    Viimeksi muokannut okkim; 28.11.2015, 20:27. Perustelu: Seuraava viesti sitten ilman puhelinslangi kirjoitustyyliä.

    #2
    B5 Audeissa ei ole S-line varustusta, se on vasta B6 mallissa.

    Ja ei slangia tänne.

    Comment


      #3
      288->312 paketti on ihan kiva ja on huomattava ero kyllä jarruvoimaan, jos vielä sijoittaa kunnon levyyn ja palaan. Tarvii vaan kannakkeet uusia c5:sta.

      Comment


        #4
        S4 jarrujen kanssa kun vaihtaa nilkat ja sitten ulommat murrokset vaikka 2.8q mallista, niin ei tarvi vetareita vaihtaa.

        Comment


          #5
          10mm teräksestä saa helposti adapterit, joilla cayennen/touaregin satula asettuu nätisti juuri oikeaan kohtaan orkkis levyyn nähden. Adapteri pulteilla kiinni alkuperäisiin korviin ja satula sitten adapteriin. 4-mäntäisillä ei jarrutusteho lisäänny, mutta loppuu laahaus ja lämpöä sietävät ihan eri tavalla. 6-Mäntäisillä alkaa sitten pysähtymäänkin eri tavalla. Meinasin päivitellä nykyiset 4-mäntäiset 6-mäntäisiin jossain välissä. Levyinä 312mm. Keksis vaan miten saisi käppärin rakenneltua taakse, jos koittais noita nykyisiä etusatuloita sovitella sinne. Joo, Thuppu teki itse, mun kesäverstaassa ei ihan sellaisia suoritteita tehdä...
          Attached Files
          Viimeksi muokannut JM; 28.11.2015, 21:18.

          Comment


          • #6
            Minkälainen budjetti tähän on käytettävissä? Itse en vaihtaisi liukusatulaa toiseen samanlaiseen, kiinteät FTW. Saksan ebaystä katselemaan RS4 settejä.


            edit. Niin joo, hyvä kun tuli nuo männät puheeksi. Jos tuohon vaihtaa tilalle useampimäntäistä satulaa niin tehostimen ja pääsylkän saa myös vaihtaa räsän osiin.

            Comment


              #7
              Minkäkokoisilla vanteilla oli tarkoitus mennä?

              Comment


              • #8
                Talviset tällä hetkellä 16" ja kesäiset 19", mutta tarvittaessa kasvatan kyllä talviset 17" jos vaatii..

                Budjetti määräytyy sen mukaa mikä tuntuu parhaimmalta!

                Comment


                • #9
                  Jos pelkästään kadulla ajelee, niin itse melkein lähtisin valitsemaan noiden 312mm ja 321mm välillä. En tiedä mille tehoille ollaan leimaamassa, mutta katsastajalle tuo 321mm riittää ainakin tuohon 300 heppaan...

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä varmaan tuohon 321mm lähden. 4-mäntäiset eteen ja 2-mäntäiset taakse.

                    Pitää alkaa saalistaa sopivia ja askartelemaan

                    Comment


                    • #11
                      Saakohan jostain järkevän hintaisia kittejä jos päivittäisi vajaavetoisen ympäriinsä?
                      ECS myy ainakin eteen jotain levy/kannake komboa jossa käytetään vakiota satulaa ja paloja.
                      Lähinnä ulkonäöllisistä syistä pähkäilen mutta saahan tuo paremmin pysähtyä. Mitään tehohirmua ei olla rakentelemassa.

                      Comment


                        #12
                        Taakse tarvii vaihtaa sitten satkusta napa+laakeri, saadakseen irtolevyt istumaan. Siten on helpompi päivitellä sinnekin jarrua.

                        Comment

                        Working...
                        X