Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Underinflated-ilmoitus mittaristossa (Oli: Mitähän tarkoittaa?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Underinflated-ilmoitus mittaristossa (Oli: Mitähän tarkoittaa?)

    Kesken ajon syttyi pari merkkivaloa huutomerkin kera. Kun auton käynnistää tulee tauluun seuraava teksti:Underinflated! Check all4 tyres and reset TPMS in MMI. Renkaat ovat uudet ja ajettu vain 100 km eivätkä ole rikki ja paineet on ok! Hyvät neuvot ovat tarpeen... ja auto oli A4 2.0 tdi 2012
    Kiitos!
    Viimeksi muokannut arto s; 27.11.2015, 11:46. Perustelu: Otsikkoa kuvaavammaksi.

  • #2
    Rengaspainetunnistinta onko kalibroitu renkaiden allelaiton jälkeen?

    Comment


      #3
      Mites tuo kalibrointi tapahtuu? siis ei ole...

      Comment


      • #4
        Eiköhän se Audissakin mene niin, että laitat ilmanpaineet kohdalleen ja mmi:n kautta käyt kuittaamassa paineet ja häly häviää.

        Comment


          #5
          Suosittelen tutustumaan auton ohjekirjaan, MMI:n vaihtoehtoihin tai ottamaan koko valvonta pois VCDS:llä.

          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119002

          Comment


            #6
            Niin ja onhan vanteisiin asennettu rengaspaineanturit?

            Comment


              #7
              Painevalvonta voi tapahtua myös ilman noita antureita renkaan sisällä.

              Comment


                #8
                Tai siis tarkemminkin ABS antureiden avulla. Jos paineet eroavat pyörässä, on sillä erilainen pyörintäkehä -> varoitus.
                Tämäkin järjestelmä pitää opettaa aina kun renkaat vaihdetaan. Tapahtuu yleensä painamalla pitkään rengasvalvonnan nappia.
                Enpä muista onko topikin aloittajan autossa paineanturit vai tunnistetaanko pyörimiskehästä.

                Comment


                • #9
                  Eikös A4:ssa ole tuo rengaspainevalvonta toteutettu passiivivalvonnalla, eli ei tunnistimia fillareissa? Nollaus tapahtuu MMI:ssä kuten auton herjakin selittää..

                  Comment


                  • #10
                    Juup. Passiivinen järjestelmä

                    Comment


                      #11
                      Underinflated...

                      Asia on hoidettu eli kuittaus vain ajotietokoneeseen niin "vikavalot" poistuivat. Aina sitä oppi uusia asioita. Kiitos neuvoista!

                      Comment


                        #12
                        Skodassa myös muutaman kerran syttynyt tuo rengaspaine valo. Passiivi järjestelmä lienee siinäkin koska kummassakaan vannesarjassa ei tunnistimia ole.

                        Koska hälytykset olleet aiheettomia niin
                        voiko tuo enteillä lähitulevaisuudessa jonkin ABS anturin antautumista?

                        Comment


                          #13
                          Enpä usko että ABS antureissa mitään vikaa on. Nyt ihan arvauksena, nuo ilmoitukset ovat varmaan tulleet hetki renkaidenvaihdon jälkeen? Kesä- ja talvirenkaat kun kuluu hieman epätasaisesti niin tästä syystä tuo kalibrointi pitää tehdä aina renkaita vaihdettaessa. Nuo erot halkaisijoissa ovat vaan niin pieniä, että vikailmoitus ei tule heti vaan ehkä päivien tai jopa viikon kuluttua vaihdosta. Selkeissä pyörien halkaisijaeroissa ilmoitus taas tulee jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen. [emoji4]

                          Comment


                            #14
                            A3:ssa syttyi rengaspainevaroitus noin vuorokausi sen jälkeen kun olin talvirenkaat alle laittanut. Ennen kuin kalibroin rengaspaineet MMI:ssä renkaidenvaihdon jälkeen, olin tarkistanut että samalla akselilla on samanlaiset paineet. Tein uudelleen kalibroinnin MMI:ssä ja sen jälkeen on häly pysynyt poissa.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja Marqs Näytä viesti
                              Enpä usko että ABS antureissa mitään vikaa on. Nyt ihan arvauksena, nuo ilmoitukset ovat varmaan tulleet hetki renkaidenvaihdon jälkeen? Kesä- ja talvirenkaat kun kuluu hieman epätasaisesti niin tästä syystä tuo kalibrointi pitää tehdä aina renkaita vaihdettaessa. Nuo erot halkaisijoissa ovat vaan niin pieniä, että vikailmoitus ei tule heti vaan ehkä päivien tai jopa viikon kuluttua vaihdosta. Selkeissä pyörien halkaisijaeroissa ilmoitus taas tulee jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen. [emoji4]
                              Juuri noin kävi itselle pari viikkoa renkaiden vaihdon jälkeen, viikko sitten!

                              Comment

                              Working...
                              X