Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Takapään kolina A3 -05

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Takapään kolina A3 -05

    Mojens!

    Ongelmana on nyt ollu se että perästä kuuluu ylimääräistä ääntä. Kuulostaa siis siltä kuin iskari olisi tullut pellistä läpi / iskari olisi ylhäältä irti kun ajaa ,jos joku tietää mitä tarkoitan. Eli kun ajaa todella hitaasti kanttareesta/kivetyksestä alas tai kääntyy johonkin suuntaan ,niin perä ns. Klonksuu tai kolahtelee. Myös pienistäkin töyssyistä mentäessä kuuluu ääntä. Autoon vaihdettu kesällä säädettävä alusta mutta kolinat alko pari kk sen jälkeen. Iskarin kiinnitys tarkistettu. Ainut mikä tulee mieleen on että onko josain kallistuksen vakaajissa tai puslissa vika? Auto siis A3 (8p) 1.6 -05

    #2
    Koiranluut eli kallistuksenvakaajan tangot ja vakaajan runkohelat kannattaa tarkastaa, niistä tuo kolina varmaan kuuluu.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 20.11.2015, 20:56.

    Comment


      #3
      Alatukivarsissa on sellaiset muoviset ilmanohjaimet, ainakin yhdessä yksilössä oli kiinnitys pettänyt ja alkoi kolisemaan.

      Comment


      • #4
        Kyllä niissä vakaajissa/puslissa varmaan on sitten jotain. Taisin josain vaiheessa suihkia jotain voiteluainetta puslien ym. väliin ja hetkellisesti kolina lakkas. Et niissä taitaa olla jotain. Jos suosiolla vaihtais vakaajien tangot ja kattoo mitä tapahtuu.

        Comment


        • #5
          Vaidoin nyt vakaajan tangot (koiranluut) , mutta edelleen kolisee. Todella rasittavaa kun kolisee vaikka kuinka hitaasti menis :/

          Comment


            #6
            Oisko sitte ne runkoon tulevat vakaajan kiinnikkeiden kumet väljät? Emännän autossa kolisi keulasta ja ne vaihtamalla hiljeni

            Comment


              #7
              Mulla oli huonoja iskunvaimentimia yhdessä ST:n korkeussäädettävässä sarjassa. Kolina alkoi muutaman tuhannen km jälkeen ja loppui vasta uusilla iskunvaimentimilla. Kokeilin kolme kertaa käyttää vaimentimet irti ja pumppailin niistä ilmoja pois, mutta aina ne vain alkoivat kolisemaan hetken ajon jälkeen.

              Comment


              • #8
                Pitää viel kattella tarkemmin missä vois olla. Tai sitten kattoo mitä katsastuksessa sanovat.

                Comment


                • #9
                  Niin tarkastitko onko tukivarsissa niitä muovisia ilmanohjaimia mistä aikaisemminkin tässä puhuttiin, sellaiset lirvakkeet mitkä ilmeisesti puoliksi ohjaa ilmaa ja suojaa vakaajan osia kivisuihkulta, melko joutavat toisinsanoen. Omasta 8PA:sta heitin ne mäkeen heti oston jälkeen kun en saanut niitä tiukasti kiinnitettyä. Pitivät aivan hermojaraastavaa pärinää.

                  Tietyissä vuosimalleissa noita on ollut, myöhempiin malleihin olivat tehtaalta kehitelleet paremman kiinnityksen.

                  Comment


                  • #10
                    En ole vielä tarkistanut. Pitää koittaa kattoa kun ilmat paranee ja näkee jotain. Missä se muovi tarkalleen on kiinni jos sellasta edes on? En muista nähneeni ainakaan mitään muovi lärpäkkeitä missään...

                    Comment

                    Working...
                    X