Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 97 2.4 abs yksikkö korjattu silti ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 97 2.4 abs yksikkö korjattu silti ongelma

    Elikkä kaikki threadit lukeneena en löydä abs yksikön mittausohjeita tai tietoa mitenkä etenisin. Abs valo palaa sekä punanen valo vilkkuu ja 3 piippausta. Autoelektro korjasi boksin sanoivat että tuli kuntoon joten niin uskon.

    Missä abs rele "en löytänyt ratin alta"? Sulake ehjä ja absiyksikölle tulee 2x + ja 2x - miten voisin edetä? Vikakoodit yritän päästä lukemaan piakkoin uusiksi. Ennen yksikön huoltoa ei päässyt lukemaan ollenkaan "ei yhteyttä abs yksikköön"

    Auttakaapi hyvät immeiset?
    Viimeksi muokannut okkim; 19.11.2015, 19:25. Perustelu: Korjattu rivityksiä.

    #2
    Vikakoodien luku. Turha muuten arvailla.
    Jos on vikakoodi pyöräanturista, niin korjaaja on saattanut polttaa viereisiä johtimia.

    Bosch 5.3:ssa releet on yksikön sisässä, eikä ole vaihdettavissa.

    Comment


    • #3
      Olisko kenelläkään tieto mihin liittimiin pitää tulla + ja mihinkä - niin pystyn rajoittamaan vikaa johonkin?

      Toinen kysymys pitääkö absyksikön "tärähtää" kun virrat laitetaan päälle tai käynnistetään? En pääse just nyt vikakoodeja lukemaan kun auto ei katsastettu yms.

      Tietääkseni korjaaja on testannut yksikön huollon jäljeen kun sanoi että nyt toimii kun sitä kysyin.
      Viimeksi muokannut okkim; 19.11.2015, 19:25. Perustelu: Korjattu rivityksiä

      Comment


        #4
        Vikakoodien luku on ainut fiksu tapa rajata vikaa. Teet enemmän tuhoa kokeilemalla kaikkea turhaa. Eiköhän Turusta löydy joku klubilainen, joka voi lukasta koodit.

        Kyllä se yksikkö tärähtää virrat päälle laittaessa.

        En usko, että kovinkaan monella korjaajalla on testausvehkeitä noihin yksiköihin. Helpoin on testata autossa.
        Alkuperäinen vika on korjattu, kun ohjainyksikkö heräsi henkiin, mutta jotain muuta tuli tilalle.

        Comment


        • #5
          Okei kiitti! Olisko Turussa vikakoodin lukijaa tähän hätään? :D

          Comment


          • #6
            Skodassa -00 oli tämä koodi 01276 -*ABS*Hydraulic Pump (V64): ElectricalFault*in Circuit. Vika oli absyksikön moottorissa hiilet loppu.

            Comment


              #7
              Skoda -00 on täysin eri systeemi. Taitaa olla ATEn tekemä.

              Bosch 5.3:ssa on erittäin harvoin on mitään muuta kuin tuo juuri korjattu tyyppivika, ellei korjauksessa ole mennyt jotain pielee. Siksi ihan turha arvailla.
              vikakoodit lukuun!

              Joissakin tapauksissa rikkinäisessä boksissa virta kiertää väärää kautta ja polttaa yhden kultalangan. Oire, ettei boksiin saa yhteyttä vaikka virrat tulee (napsahtelee käynnistettäessä).
              Toinen todennäköinen vaihtoehto, on että korjauksen vierestä on poltettu lanka poikki, jolloin antaa vikakoodin pyöräanturista, yleensä jompikumpi taka-anturi.

              Bosch 5.3:sta on kahta versiota se vanhempi (yleensä -97) pienempi ja kokonaan musta voi hajota myös magneettiventtilien johdoista, jolloin vikakoodi: control module memory error tai jotain megneettiventiileihin liittyvää.
              Viimeksi muokannut amalin; 14.11.2015, 12:49.

              Comment


              • #8
                Käynpäs tutkimassa napsahtaako tai onko mitään eloa. Otanpa modulin sitten samalla irti.
                Lähtee muuten suht helposti purkamatta mitään noin 15minuutissa kunhan vaan tarpeeksi pienet ja näppärät kädet.

                Comment


                  #9
                  Miks otat sen irti, jos vikakoodeja ei ole luettu?
                  Se on huomattavasti vaikeampi tarkistaa, jos ei ole niitä vikakoodeja, jonka perusteella lähtee korjaamaan!

                  Edelleenkin minunkin viestit on vain arvailuita ilman niitä vikakoodeja. Vika voi olla muuallakin kuin boksissa ja vikakoodien luku on mahdotonta, jos otat sen boksin irti.

                  Comment


                  • #10
                    Mietin kun siellä boxin välissä on ne rautalätkät et tuliko varmasti oikeinpäin. Kuinka päin ne siel pitää olla? Jotai pakko mennä tuhertamaan kun ärsyttää että ei toimi.

                    Comment


                      #11
                      Ei pitäs olla väliä. Suurimmassa osassa niitä ei ole ollenkaan, vaikka ohjainyksikkö on sama. Lienee vain jousia estämässä magneettiventtiilien kelojen heilumista poistamalla mahdollisen välyksen.

                      Comment


                      • #12
                        Ei mitään eloa boxissa :'(
                        Vikakoodin lukua odotellessa.

                        Comment


                        • #13
                          Mietin sellasta kun mittasin kaikki eli abs anturit kaikki n. 1.2kohm pinnit 17 ja 18 + ja 16 ja 19 - 15 on heräte virtalukolta niin muut oli ok mutta 15 eli heräte oli vajaa 12v niin vaikuttaako se että ei ns. Saa herätettä? Pitäskö olla yli 12v?

                          Comment


                            #14
                            ei oo siitä kiinni, lue vikakoodit.

                            Comment


                            • #15
                              Juu kyllä luen kunhan vaan pääsen niitä lukemaan. Sunnuntaina ei vaan onnistunut missään.
                              Onpahan tullut mitattua ja opiskeltua tuon toiminta tässä samalla. Toivottavasti huomenna pääsis lukemaan

                              Comment


                              • #16
                                Eipä pääse abs boxin sisään lukemaan vikakoodeja.. Boxi lähtee roivottavasti huomenna takas huoltoon tarkistukseen menikö heillä joku vikaan.
                                Viimeksi muokannut okkim; 19.11.2015, 19:23. Perustelu: Poistettu rivityksiä.

                                Comment


                                  #17
                                  Joko korjaus epäonnistunut tai se laitimmainen kultalanka poikki.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Laitimmainen kultalanka? Mikä olis syynä sen hajoamiseen vika auton päässä vai boksissa?

                                    Comment


                                      #19
                                      itse itseäni lainaten:
                                      Joissakin tapauksissa rikkinäisessä boksissa virta kiertää väärää kautta ja polttaa yhden kultalangan.
                                      Harvinaista, mutta olen törmännyt muutamaan. Tottumaton korjaaja ei tuota älyä tarkastaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis mä hokasin tuon mut vika on silloin boxissa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä.

                                          Tuossa versiossa 99%:sti vika aina boksissa.
                                          Muista vioista tulee kyllä selkeä vikakoodi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Okei kiitti. Sitä vaan mietin kun sanoit että virta kiertää väärää kautta että auton liittimestä asti väärinpäin. Kiitti selvennyksestä.
                                            Viimeksi muokannut okkim; 19.11.2015, 19:23. Perustelu: Poistettu rivitys

                                            Comment

                                            Working...
                                            X