Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

black diamond levyt

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• black diamond levyt

Tollasia oon vähän tohon satkuun katsellu ja noiden kaveriks teräspunosletkut.
    Urilla/reijillä vai molemmilla. Paihittääkö alkuperäisten levyjen jarrutehon. Taakse tulee kylläkin 200 20v jäähdytetyt.

Teho saadaan paloilla, levyllä on marginaalinen merkitys. Reiät auttaa vain kovassa rata-ajossa ja urat kuluttaa paloja nopeammin + pitää ääntä. Tasaisella levyllä suurin kontaktipinta palaan.

Comment

Sadekelillä urista tai rei'istä on selvä etu, jarru puree paljon nopeammin kuin sileillä levyillä. Ainakin oman kokemuksen mukaan.

Comment

Tavallisessa liikenteessä ero sileän ja uritetun (rei'itetystä ei kokemusta) välillä tuntuu tosiaan erityisesti loska- ja vesikeleillä. Omassa C5:ssäni on ollut Black Diamondit nyt pari vuotta ongelmitta. Radalla niitä ei ole kiusattu, mutta kuitenkin pinta on aika ajoin lämmitetty violeteiksi (beddingiin on hyvä perehtyä). Ennen näitä oli EBC:n uritettu edessä (turbogroove, luulen), mutta se kului ajan mittaan ja BD:t sai tähän heikkotehoiseen malliin uritettuina myös taakse.
        Palat ovat tosiaan tärkeämmät. Jos pieni pölyäminen ja satunnainen vinkuna matalissa nopeuksissa ei häiritse ja budjetti sallii (nämä palat maksavat saman verran kuin BD:n levyt), ääni Ferodon DS2500:lle. Auto pysähtyy viileillä paloillakin mielestäni paremmin kuin EBC:n punaisilla (joista kahdesta kierroksesta irtosi minulla kulutuspinnat), ja dynaamisella seka-ajollani reilun 35 tkm mittaan en palojen kulumista ole silmällä havainnut.

Comment

Kestääkos toi pinnote vai ottaako ajastaan ruosteen pintaa.

Comment

kyllä BD levyn pinnoite kestää, toki ruostuvat palan pyyhkimältä alueelta jo pienestä vesiroiskeesta, muttan niinhän kunnon rautalevyn kuuluukin ruostua ;)

Comment

Working...
            X