Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

takajarrulevyjen jäljet..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    takajarrulevyjen jäljet..

    Ootteko muut panneet merkille/huomanneet takajarrulevyissänne hieman hämärät jäljet..Niitä on koko jarrulevyn matkalta ja ovat säteittäin, eli ei siis pyörimissuuntaan vaan poikittain siihen nähden.

    Koitettiin puhdistaa niitä mm. tinnerillä ja ei minkäänlaista merkkiä poistumisesta. Kynnellä kokeiltaessa tuntuu jäljen kohdalla kohouma. Voiskohan olla joku materiaalivirhe ja hiusmurtumia!! Etulevyissä ei näitä ole, ainoastaan samanvärisiä pisteitä..

    Kiinnitin tähän huomiota kun mielestäni jarruttaessa kuuluu poikkeuksellisen voimakas laahaava ääni. Jarrupaloja on jäljel vaikka muille jakaa...

  • #2
    Onko tuollaisessa jäähdytetyt jarrulevyt takana?

    Comment


      #3
      Minkäs verran jarrulevyä on jäljellä?

      Comment


      • #4
        Foto olis kiva.

        Comment


          #5
          Ihan perinteiset levyt.. Jarrulevyä on kans jäljel reilusti. Joo..yritän ottaa foton huomenis, jos selventäis asiaa..

          Comment


            #6
            Onko auto seissyt ulkona silloin tällöin muutamia päiviä (tai enemmän) putkeen? Ja ajossa et koskaan paina jarrua pohjaan oikein kunnolla? Palojen reunoista jää levyyn välillä sellaiset "kohoumat", ne kun makaavat levyssä käytännössä kiinni. Ja jos et polje jarruja kunnolla, niin ei ne (hapettumat yms) heti mihinkään lähde. Eli meneppä lenkille ja tarjoa kunnolla kässäriä ja tee kunnon jarrutuksia motarinopeuksissa ja tarkasta tilanne uudestaan. Veikkaan että tuo laahaava äänikin rauhoittuu tuolla. Tämän lisäksi jos virtaa riittää, niin hio palat hiekkapaperilla sen verran että "lasittumat" lähtee ja tilalle tulee tuore pinta.

            Comment


              #7
              Kuulostaa ihan järkeen käyvältä mut auto ei kyl pitempiä jaksoja pääse seisomaan. Ajattelin tota itse kans ja oon yrittäny tehdä just kyseisiä temppuja(paitsi hiomapaprua) ilman vaikutusta.. Kokeilempa huomenna viel duuni matkalla hieman rajummalla kädellä..

              Comment


              • #8
                Noista jarrupaloista semmonen kysymys audien B6/8E omistajille!

                Onko normaalia että 20 tkm ajetussa autossa takajarrut vinkuu ja tunnelma on niinku linja-autolla ajelis?
                Autolla ei ole vedelty käsijarrua eikä ajettu jarrut "päällä"!
                Onko tässä mallissa tyyppivikana ollut jarrusatuloiden "jumimista"?

                Comment


                • #9
                  ESP/EDS kuitenki löytyy? Sillon ikävä tapa kuluttaa jarruja jos autolla luistellaan normaalia enemmän :)

                  Ja käsijarrua sopii kyllä käyttää, se kun säätää luultavasti uudemmissakin takana jarruja.

                  Comment


                    #10
                    No just...Tässähän ei oo näköjään mitn suoraa mahdollisuutta liittää kuvaa. Enkä omaa kotisivuja.. Mites mä saisin sen jarrulevy kuvan ny eetteriin... ?

                    Comment


                      #11
                      No niin..pikku tupeltamisen päätteeks..

                      http://img95.imageshack.us/img95/260...ljet0028vo.jpg

                      Comment


                        #12
                        Kyllä noi levyt näyttäs olevan aika finaalissa.

                        Comment


                        • #13
                          mulla tuli uusiin n.1kk ajettuihin takalevyihin samanlaisia säteittäisiä jälkiä, joissa kynnellä raaputettaessa on kohouma. prembon levyt kyseessä. minun mielestäni kyseessä olisi hiusmurtumia. jarrut eivät olleet laahanneet, vaan olleet muuten (kovassa) käytössä :) levy tollanen umpinainen (ei tuuletettu)

                          Comment


                            #14
                            Täytyy kattoo mitä ovat audi-huollossa mieltä kun vien auton kohta puoliin 60tkm huoltoon..

                            Comment


                            • #15
                              Jarrupalan jättämiä jälkiä, ei vaikuta toimintaan eikä kestävyyteen. Vaihtokunnossa nuo muuten näyttäs olevan kuluman takia.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä se siltä rupee vaikuttaan ett jotain kuonajälkiä ne tais olla..Ovat hieman levinneet nyt kun on vedellyt kässäriä enempi ja kovemmissa nopeuksissa..
                                Paljonko muuten on vielä-hyväksyttävä-kuluma noissa levyissä??

                                Comment


                                • #17
                                  Ei noi kyllä vaihtokunnossa ole läheskään.Kuluneet ei ole nimeksikään ja aika ohueksi ne voi ajaa.
                                  Tosin tuossa taitaa olla tuollaista kehänsuuntaista uraa jonkin verran.Samaa on mullakin reilun vuoden vanhoissa 20tkm ajetuissa Zimmermanneis.Ajattelin heittää palat takaa päittäin jos se auttais ja tasoittaisi.Pitää muutenkin ne avata ja rassata taas.Vanhat levyt oli ihan käytön puutteesta menneet paskaksi ja ulkokehältä ne oli ruostunut varmaan reilun sentin syvyydeltä kartioksi eli kitkapintaa ei enää juuri ollut.Palatkin täysin loppu.Nyt olen käytellyt käsijarrua ihan päivittäin mutta silti on vähän kuluneet epätasaisesti.
                                  Nyt on yhtä kauan kuin levytkin ollut joka kulmassa Ferodon DS2000 palat eikä ne ole kuluneet oikeastaan yhtään.
                                  Saiskohan tuota paskaa yms palamaan tuolta levyistä ja satuloista ihan rajuilla jarrutteluilla kunnon nopeuksista?

                                  Comment


                                    #18
                                    Levyn minimi paksuus on merkattu levyihin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Löytyyköhän netistä tietoa tuosta mahdollisesta takaisinkutsusta jarruvaijereiden osalta tai onko jollekkin tullut sieltä kirjeitä yms.?

                                      Kyselin Jyväskylästä paikallisesta audiliikkeestä kyseisestä jarrujen vinkumisesta, niin ei kuulema ole normaalia eikä jarrupalojen kuluminenkaan kuulu tuohon kilometrimäärään.

                                      Huoltopäälikön mielestä voidaan asiaa "tutkia" kun 30 tkm huolto on ajankohtainen?!
                                      siihen voi kuitenkin mennä vielä puolivuotta ennen kuin huoltoa tarvitsee teettää..

                                      Ainakaan minulle ei ole yhtään takaisinkutsu kamppaniakirjettä tullut em. asiaan liittyen!

                                      Comment

                                      Working...
                                      X