Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Madallus, ei tätä usko todeksi.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Madallus, ei tätä usko todeksi.

    No niin, madalsin audiani 40/40mm weitecin alustasarjalla (pelkät jouset). Kävi sitte niin että auto laski "liikaa", ainakin katsastusmiehen mielestä. Katalysaattorit on liian lähellä maanpintaa (alle 8cm) ja eipä tullu leimaa. Tämä on ihan käsittämätöntä, miten voi olla pönikät audissa noin matalalla. yhtään enempää ei voi laskea ja auto näyttää vieläkin traktorilta. Onko kellään käynyt samallalailla?
    Auto on siis coupe 2.8 -92

    #2
    Uudet kannakekumit kateille ja auton alle löysäämään liitokset ja samalla kannattelee katteja ylhäällä, kun kiristää laipat. Noin saat luultavasti tarvittavan maavaran järjestymään.

    Comment


      #3
      Kai se todellakin jää -40mm madalluksen tuloksena juuri sinne 8 cm tuntumaan. S2:ssa on tehtaan sporttialusta, missä madallusta 20mm ja papereiden mukaan maavara on jotain 101 mm.

      Eli pikkuisen pakoputkistoa nostamalla voi se mennäkin leimasta läpi...

      Comment


      • #4
        Omassani myös ongelmia talvirenkailla mataluuden kanssa. Vaihtaa korkeampiprofiilista rengasta tai isompaa vannetta alle niin nousee ainakin vähän.

        Comment


        • #5
          Lainataa nyt tätä topicia:

          Oisko tuohon S2:seen jäykempiä jousia, saman mittaisia kuin nuo "sport" jouset?
          Tuntuu jotenkin löysältä alusta, heiluu kuin heinäseiväs.

          Comment


            #6
            Heilumiseen auttaa heilahduksenvaimentimien vaihto.

            Comment


            • #7
              Ville: kyllä se on just noin, eli ne katit on tod. matalalla tuossa coupessa. Kaverilla oli vastaava auto vakioalustalla, ja silloinkin oli jo vaikeuksia ylittää katukiviä. Ei oo iso homma laittaa putkea hieman ylöspäin. Tuossa edellä jo kerrottiinkin toimenpiteistä.

              Comment


                #8
                No niin, sain kuin sainkin leiman=) siellä kattien kiinnityksessä oli pienisäätövara, joka oli alimmassa paikassa. Varmaan ajan kanssa se oli vaan "valunut" alimpaan asentoon. Katit vaan nostettiin säädön ylimpään kohtaan ja laitoin reilusti ilmaa renkaisiin=) Nyt voi sanoa että millikin riittää, sillä katalysaattori raapi sitä 8cm testipalikkaa mutta yli meni=) Huomasin vielä sellasen jutun että toinen katalysaattori oli puolisen senttiä korkeammalla, nopeasti katsottuna en keksinyt sille syytä.

                Comment


                • #9
                  Paljon on muuten mitta siitä renkaan keskiöstä lokarin reunaan? itsellä on vanhassa coupessa 310mm (lukee myös rekisteriotteessa) eikä ole edes matala, katsastussetäkin sanoi noin :( vaikka on weiteckin -60 alustasatsi.

                  Comment


                  • #10
                    Itselläni on tuo mitta 320mm. Ja todellakin pohja viistää maata näin talvikeleillä 195/55 R15 rengastuksella.

                    Comment


                    • #11
                      Täytyy kysyä topiccin aloittaneelta että ottaako se katti kiinni mihinkään ajon aikana ja minkä kokoisilla renkailla/vanteilla ajat? Onkohan toi katti samal korkeudel 2.3 litraisessa? Jotta tietäs kuinka alas tota omaa autoa uskaltaisi laskea.. Itse olen miettiny tota weitecin alustasarjaa, kun noi audin alkuperäiset iskarit tuskin ikuisesti kestää(vielä ei siis ole ongelmia ollut..kop..kop) ja saispa sitä vähän jäykkyyttäkin tohon alustaan.

                      Comment


                        #12
                        Joo

                        Autossa on alla 205/55/16 renkaat. Auto kulkee todella suorassa tuolla weitecin 40/40 jousisarjalla.
                        etäisyys lokarista renkaan keskiöön 320mm edessä ja takana. Edellisessä audissa jäi keula hieman korkeammalle. Auto oli 80 sedan -93 2.0. Varmaan siinä on kevyempi kone joten ei laskenut niin paljon kuin tossa V6:ssa. Tosin siinä oli weitecin iskaritkin, mutta olivat todella jäykät. Vitos kone saattaa olla sen verran raskaampi että laskee tasan perän kanssa.
                        Niin ja siitä katalysaattorista, ei se mulla ainakaan ota hidaste töyssyissä kiinni. Ison kanttarin yli en oo ajanut edes. Mutta oikean puoleinen katti on joka tapauksessa paskana, sisäosat kolisee ilkeästi =/ en tiedä onko hajonnut vaan "itsestään" vai onko sitte kolahtanut jonnekkin.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla Weitecin satsi laski perää 0mm ja keulaa 20mm verrattuna vanhoihin tehtaan sporttiorkkisjousiin. Eli etukenossa menee. Täyty käydä viä mittaamassa ettei tuu vääriä mittoja, eli edessä on 310mm ja takana 330mm kaaresta keskiöön. Näillä mitoilla ei enää mökille mennä eikä hallitunkkia alle työnnetä yms. kivaa. Renkaat kesällä 225/45/17" ja talvella 195/65/15". Jousitus on aivan liian löysä. Vaikka iskareina on Bilsteinin sprintit,niin pohjaan lyö et helähtää töyssyissä. Ei voi omilla kokemuksilla suositella kellekään noita Weiteccejä. Tekis mieli laittaa vanhat tehtaan sporttijouset kiinni,mut mielenkiinto nolla. Jotkut H&R:n jouset vois olla kova sana.

                          Comment


                          • #14
                            Minulle kovasti suositteli eräs 16v. kilpa-autoilussa mukana ollut ja nykyään myös iskari/jousikauppias Eibachin ja H&R:n jousia. Mainittakoon, että hän ei myy noista kumpaakaan merkkiä... Myy jotain halpistuotteita ja kun kyselin häneltä Audiin jousia, niin sanoi ettei laittaisi niitä. Että ostaa sitten ennemmin Eibach ja siihen sitten häneltä vaikka iskarit.
                            Tiedä häntä sitten, mielipiteitä on tasan yhtä monta kuin.... Mutta Eibach -30mm on tilauksessa kuitenkin.

                            Comment

                            Working...
                            X