Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 jarruremontista...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 jarruremontista...

    Moro, tarvittas kokeneempien apua: menopeli 09 Avant Quattro, joka hiukan täristää suuremmilla nopeuksilla jarrutettaessa.

    Mitäs remppaa tuohon nyt voi sitten itse tehdä ilman merkkiliikkeen koodauksen tarvetta? Sähköinen käsijarru aiheuttanee jotain koodauksen tarvetta ainakin tuonne takapäähän, vai kuinka.

    Mitäs kokemuksia on merkkiliikkeen hinnoista levyjen/palojen vaihdoista?

    #2
    Täristämisen syytä lähtisin ensisijaisesti etsimään epätasapainossa olevista renkaista. Jos siis tärinä ei ilmene vain jarrutuksessa.

    Sähköinen käsijarru aiheuttanee sen, että jarrusatuloiden männät pitää käskyttää sisään sähköisesti VCDS:llä. Muuten et saa saa laitettua uusia jarrupaloja paikoilleen.

    Etujarruosat voi vaihtaa perinteisin menetelmin ilman koodauksia ja muita kikkailuja.

    Korjatkaa jos meni ohjeistus pieleen.

    Comment


    • #3
      Samoilla sävelillä Ilkan kanssa, takana tarvii määrätä männät sisään. Itse ei ollut VCDS:ää, mutta kävi ihan yleislukiijallakin.

      Hintaa merkkiliikkeellä oli muistaakseni aika tasan 500€. Toki hyville osillekin jotain hintaa tulee, taisin itse ihan brembo:n osat laitella ja ainakin nyt toistaseks pelannu :)

      edit: niin tosiaan palat joka kulmaan ja levyt eteen, mutta ei taakse.

      Comment


      • #4
        Okei, eli jos yleislukijalla pystyy nuot männät pakottamaan paloihin takaosastossa, niin eikös sitten lähes joka pajalla pitäisi onnistua...jossa nyt siis jotain autoremppaa tehdään?

        Mites palat ja levyt? Ei varmaan kannata ostella sitä aivan halvinta palaa ainakaan...vaan esim. Bosch:in paloja. Eikös ne halvimmat tuppaa sitten likaamaan vanteet aika huolella, ja kuluvat tietenkin nopsempaan. Entäs levyt sitten?

        Ja mistäs olette itse ostaen paloja ja levyjä tilailleet. Eli hyvää ja halpaa hakusessa totkai!

        Comment


        • #5
          Juu, ei tarvitse merkkipajalle mennä jarrurempan takia. Onnistuu aivan yhtä "hyvin" ammattitaitoisella monimerkkikorjaamoilla kyseinen remontti. Mitä tuohon täristämiseen tulee, jos se ilmenee ainoastaan jarruttaessa niin veikkaisin kieroja jarrulevyjä. Omassa B8:ssa pientä tärinää myös jarruttaessa ja etulevyt ovat kierot. Mitä taas levyjen ja palojen hintaan tulee, niin jättäisin ne halvimmat (esim. FriTech, Mintex yms.) jarrupalat kauppaan ja ostaisin laadukkaammat (TRW, Bosch, RoadHouse, Hella Pagid, Jurid yms.) palat. Tämä siitä syystä että nämä halvimmat tuppaavat vinkumaan jo lähes paketissa ja muodostavat myös jarrupölyä varsin paljon. Myöskään kitkapintojen irtoamiset eivät ole harvinaisia halvemmissa paloissa. Suurinpiirtein samaa linjaa kun noudattaa myös j-levyjen kohdalla (Brembo, TRW, Bosch, ATE) niin ei pitäisi mennä pahasti pieleen. Tosin, näissä halvemmissakaan levyissä (esim. Meyle, Metelli) ei juurikaan ole ollut ongelmia. Ainakaan minun kohdalle ei ole mitenkään merkittävän paljon osunut ongelmatapauksia näiden "halppis" levyjen kanssa.
          Viimeksi muokannut Audi; 13.10.2015, 14:32.

          Comment


          • #6
            Jarrujen huoltoa!

            Itsellä ollut tapana huoltaa kerran vuodessa autoni, minkä merkkinen tahansa, jarrut kerran vuodessa. Eli palat irti ja ikeen ja palojen kosketuspintojen puhdistus. Nyt tuossa B8:ssa kun on tuo takapää sähköisellä käsijarrulla, niin pitääkö satulapaketin irrottamiseen käyttää männän huolto-asentoon ajoa pelkän puhdistuksen vuoksi? Eli eikös mäntä pysy siinä asennossaan missä se on kun satulan nostaa pois paikoiltaan?
            Ei ole tällä hetkellä vcds käytössä.

            Comment

            Working...
            X