Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7:n uusi jarrusatula laahaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7:n uusi jarrusatula laahaa

    Missäpä lienee vika, kun kuskin puolen etupyörän levy kuumuu ajossa melkoisesti, vaikka siihen on juuri vaihdettu uusi jarrusatula? Edellinen jumi aika pahasti, minkä vuoksi vaihdoin koko satulan. Levy ei ravista jarruttaessa ja palat ovat lähes uudet.

    Epäilen jonkin olevan vialla, sillä normipysähdyksen jälkeen kaikki muut nurkat ovat käytännössä kylmiä ja tuo yksi levy on polttavan kuuma.

    #2
    Jarruletku turvonnut sisäpuolelta. Avaa jarrun polkemisen jälkeen ilmausruuvi. Siellä on varmaan vielä painetta.

    Comment


    • #3
      Avasin ilmausruuvin, ja sieltä kyllä tuli nestettä, joten varmaan siellä oli painetta. Nesteen tulo ei kuitenkaan lakannut, vaan sitä tippui sieltä ihan niin pitkään kuin halusi valuttaa. Järkeilin tämän ilmiön sillä, että sitä tulee "vapaalla paineella", kun säiliö on ylempänä? Kuuden kilometrin lenkin jälkeen jarrulevy ei ollut tulikuuma, mutta edelleen kuumempi kuin toisen pyörän levy.

      Comment


        #4
        Joo se neste juoksee läpi sieltä kyllä omalla painollaan. Kannattaa tuo letku vaihtaa seuraavaksi kuten oli jo mainittu, halpa ja helppo homma varmistaa. Samalla voi tietysti tutkailla satulaa että liikkuu mäntä herkästi ja liukutapit, jos on kyseessä liukutappisatula.

        Comment


          #5
          Vika voi myös olla jarrupääsylinterissä.

          Veikkaisin minäkin tuota jarruletkua/jarrusatulan jumivaa mäntää syylliseksi, kun jarrut kuumenevat vain yhdessä kulmassa.

          Ei kannata hirveästi ajella ennen korjausta, jottei kärvenny pyöränlaakeri jumivasta kulmasta.

          Comment


          • #6
            Niin siis tarkennuksena vielä, että vaihdoin jo koko satulan uuteen ja rasvasin tarpeelliset osat boschin kumirasvalla. Kyse ei siis voi olla jumivasta männästä ja liukutapeista, vaan jostakin muusta.

            Onko tuo jarruletkuasia sellainen, että kun letku on viallinen, sinne jää joka polkaisulla painetta sen elastisuuden vuoksi? Tällöinhän ylimääräisestä ilmausruuvin avauksesta polkemisen jälkeen (minkä siis tein) ei ole mitään apua, koska ongelma, paine, syntyy sinne uudestaan uudella polkaisulla. Ymmärsinkö oikein?

            Itselläkin tuli mieleen tuo jarrupääsylinteri, mutta kokeillaan nyt vielä tuo letkun vaihto.

            Comment


            • #7
              ei ole mitään apua, koska ongelma, paine, syntyy sinne uudestaan uudella polkaisulla. Ymmärsinkö oikein?
              Juuri näin. Letku ei tarvikkeena juuri mitään maksa eli kannattaa se vaihtaa tässä vaiheessa.

              Comment

              Working...
              X