Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 Sportback 2006 vetokoukun asennus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A3 Sportback 2006 vetokoukun asennus

    Tilasin irroitettavan Westfalian koukun saksanmaalta ja se saapuikin tänään. Ohjetta lukiessani huomasin kohdan jossa puskurin helmamuovi vaihdetaan luukulliseen malliin?

    Sivulla 7: https://www.mvg-ahk.de/out/media/3804_FA(8).pdf

    Onko tosiaan niin että tässä pitää vielä ostaa muovi ja maalauttaa se?

  • #2
    Yleensä tuon vaatii kyllä, ja Googlen perusteella tässäkin mallissa. Voihan tuon itsekin askarrella vanhaan helmaan, säästää pitkän pennin.

    Comment


    • #3
      Taidan päräyttä reiän helmamuoviin. Saahan siihen sitten ostaa kaikessa rauhassa oikean muovin ja maalauttaa valmiiksi. Ei sitä vanhaa muovia kuitenkaan saa realisoitua rahaksi.

      Comment


      • #4
        No niin, helma rei'itetty. Kyllä tolla kevääseen kehtaa ajella.

        Koukun mekaaninen asennus vei aikaa noin tunnin ja sähköjen asennus noin viisi tuntia... Asensin siis Westfalian orggis malliset sähköt, jälkeenpäin ajatellen yleismallin tarvikeväyläpurkki olisi ollut helpompi ratkaisu. Auton sai purkaa suunnilleen takapuskurista kojelautaan asti. Nyt pitää vielä viimeistellä koodaukset VCDS:llä, trailer module ainakin ilmestyi väylälle joten jotain on ainakin onnistunut.

        Onko kellään tarkkaa koodaustietoa?

        Edit: itse itselleni vastaten: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...trofitting_(1K)
        Attached Files
        Viimeksi muokannut Mxwll; 22.9.2015, 21:13.

        Comment


        • #5
          Ihan siistihän tuosta tuli! Pitikö vetää ihan keulille ohjainlaitteen pistokkeille piuhat (+sulakkeet)? Eihän siinä kai hirveästi sisäverhoilua piä purkaa? Tavaratila+jalkalistat?

          Comment


          • #6
            Kojelaudan alle kuskinpuolelle piti vetää piuhat. Sähkökeskukselle ja sulakerasialle tehtiin kytkennät. Johtosarja oli kyllä hyvä, ohjeet olivat hieman vaikeaselkoiset 68 kohtaa... Onneksi on noita sähköjä tullut käpisteltyä ennenkin.

            Purku + kasaus seuraaville osille:
            -takapuskurin kuori
            -takakontin verhoilut, pohja + oikea puoli
            -takapenkin istuinosa + vähän lattiamattoa + kynnyskotelon ja takakaaren muovit oikealta
            -vasemman kynnyskotelon muovit
            -kojelaudan alamuovi kuskin puolella
            -sulakerasia

            Comment


            • #7
              Tässä vielä kuva sähkösarjasta:
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Autokohtanen sähkösarja kytketään samalla tavalla, Olkoot WF tai ecs yms..
                Tutkien koodaus voi mennä eritavalla mitä täällä yleensä ohjeistettu eli adaptationin kautta

                Comment


                • #9
                  Puuhasteltiin tänään kaverin -09 Leoniin westfalian koukun sähköt paikoilleen. Sulake paikalleen ja kärryn valot alkoivat pelaamaan ihan kuten kuuluukin. Lueskelin tuota Ross techin ohjetta ja ymmärsinkö nyt oikein, että ainoa mikä tarvitsee tuota vcds koodausta on tuo ajonvakautuksen toiminta, kun kärry on perässä. Autossa ei siis ole parkkitutkia tai peruutuskameroita. Sen verran koneella katsoin, että koukun moduli ilmestyy valikkoon ja vikakoodeja ei tule mistään.

                  Tuossa linkki jota lueskelin:
                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...trofitting_(1K)

                  Comment


                  • #10
                    Morjesta! Eli kyseessä on Audi a3 8p vuosimallia 2005. Suunnitteilla olisi asentaa vetokoukku ja 7-napanen sähkösarja. Tuntuu olevan aika monenlaista tekijää sähköjen asentamisen suhteen niin onko kellään kokemusta tästä kyseisestä vuosimallista, että miten on asennettu sähköt ja millä tapaa ne saisi varmimmalla tavalla itse asennettua.
                    Toinen asia, että tuleeko tätä ohjelmoida autoon jotenkin esim. Ajonvakautusta kärryä vedettäessä.​
                    Viimeksi muokannut Killeri; 1.4.2025, 20:24. Perustelu: Viesti palautettu.

                    Comment

                    Working...
                    X