Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Avant (B5 -00) jarrupäivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 Avant (B5 -00) jarrupäivitys

    Alkaa olemaan levyt ja palat vaihtokunnossa ja uudet pitäsi hankkia. Ajatuksissa on ollut Zimmermannin sport -levyt ja Ferodon ds -palat. Onko tästä paketista kokemuksia? Rataa vehkeellä ei ajella eli normaaliin katukäyttöön sopivia levyjä ja paloja haeskellaan. Hinta noilla osilla on hyvinkin inhimillinen.

    Kaikki kommentit tervetuleista.

    #2
    AFAIK, S4:ssa kun on samat jarrut mitä kutos-2.7TQ:ssa niin:

    http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=12081

    Eli todennäköisesti helpolla ei Ferodoja löydy (ainakaan itse en sellaisia olisi saanut kaivettua kuin taka-akselille) -> EBC-linjalta löytyy helposti.

    Comment


    • #3
      Kyselin niitä myös tässä taannoin. Allaolevasta linkistä löytyy juttua.
      Tilasin siis lopulta alkuperäiset siihen autoon.
      Maalasin samalla jarrupuristimet.

      http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...hlight=#111656

      Comment


      • #4
        Virtasen moottorilta sain kyllä vastauksen, että Ferodon DS palat löytyy eteen ja taakse ns. tavallinen malli.

        Ilmeisesti takalevyt on vaihtuneet faceliftin yhteydesssä, mutta osaako joku sanoa mitkä ovat tuon -00 mallin levyjen koot?

        Comment


        • #5
          Metrititalla mitattuna se levy on 255 mm korkea ja 22mm paksu. Tarkoititko siis näitä mittoja?

          Comment


          • #6
            Juurikin noita mittoja, kiitokset.

            Kysyin myös orkkis levyjä ja paloja, kun hain auton huollosta tänään ja hintaa oli koko paketilla sellaiset 530?. Lähinnä tässä mietin, että tuleeko noilla Zimmermann/Ferodo (tai joku muu pala) parempi kuin alkuperäisillä. Klubin kautta tietysti voisi kysellä vielä alkuperäisosien hintaa.

            Comment


            • #7
              Voisiko joku ystävällisesti katsoa alkuperäisten jarrulevyjen ja palojen osanumerot ETKASTA? Tarvittaisiin siis eteen ja taakse. Auto on siis S4 Avant vm -2000 (05/2000).

              Saisi kyseltyä klubin kautta hintoja, jos löytyisi nuo osa numerot.

              Kiitokset etukäteen.

              Comment


              • #8
                Etulevy: 8D0 615 301 M
                Palat: 4B0 698 151 S

                Takalevy: 8D0 615 601 D
                Palat: 4B0 698 451

                Comment


                • #9
                  Oliko näissä jarruissa jotain eroa 99b, 00 ja 01 välillä, kun kerran zimmermannilta löytyy jarrulevyt eteen vain tuoreempiin S4:siin (10/00->)?

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole mitään eroa edessä, samaa tavaraa ne on ihan kaikissa S4 biturboissa. Pre-facelifteissä on takana pienemmät.

                    Comment


                      #11
                      facelift vaikuttaa etupäässä satuloihin ja paloihin kun oikein tarkkailee :)

                      Comment


                      • #12
                        No niinpä juu, niissä on eroja. Mutta kyse olikin tässä tapauksessa vain levyistä ;)

                        kun kerran zimmermannilta löytyy jarrulevyt eteen vain tuoreempiin

                        Comment


                        • #13
                          Osta enemmin jotkut muut levyt kuin Zimmermanit.

                          Comment


                          • #14
                            Kiitos Mikko noista osanumeroista.

                            Onko tuossa Zimmermann hintaluokassa olemassa vaihtoehtoja? EBC:n vaihtoehdot taitaa olla puolet kalliimmat? Pelkät palat taitaa olla saman hintaiset kuin esim. alkuperäisissä koko kierros.

                            Comment


                            • #15
                              On kai niitä vaihtoehtojakin, mutta ei taida tosiaan olla samssa hintaluokassa. Jos minun tarvitsee vielä joskus ostaa reikälevyjä, niin ne eivät ole ainakaan Zimmermanin tekeleitä.

                              Comment


                              • #16
                                Mikä niissä sun Zimmermannin levyissä oli vikana? Kierot jo tehtaalta tullessa?

                                Comment


                                • #17
                                  Ei ne varmaan vielä tehtaalta tullessaan olleet kierot. Muutaman tuhannen kilometrin ajolla on kaksi settiä levyjä mennyt kieroksi. Sitten on vielä se helvetillinen jurina kovemmista vauhdeista jarrutettaessa.
                                  Miinus puolena myös tuo paska mikä irtoaa noista reikälevyistä tarttuu/palaa vanteen lakkaan aika hyvin kiinni. Nämä jälkimmäiset tietysti muunkin merkin reikälevyillä tapahtuvia ilmiöitä luulisin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tuskin niistä levyistä mitään irtoaa, paloista se tavara varmaan on peräisin. Tai sitten muuta kakkaa. Mulla on ollut nyt puolisen vuotta reiälliset Zimmermannit etupäässä eikä ole pahaa sanottavaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muutaman tuhannen kilometrin ajolla on kaksi settiä levyjä mennyt kieroksi. Sitten on vielä se helvetillinen jurina kovemmista vauhdeista jarrutettaessa.
                                      Miinus puolena myös tuo paska mikä irtoaa noista reikälevyistä tarttuu/palaa vanteen lakkaan aika hyvin kiinni. Nämä jälkimmäiset tietysti muunkin merkin reikälevyillä tapahtuvia ilmiöitä luulisin.
                                      Muuten olen täysin samaa mieltä Zimmermaneista, mutta omassa autossa ei ole levyt kieroutuneet. Ovat olleet alla n. 40tkm, jos huoltokirjaan on uskominen. Haittapuolina siis lähinnä jurina jarrutettaessa ja levyistä/paloista irtoava p*ska. Luulisin minäkin sen olevan reikälevyjen ominaisuus ei varsinainen vika. Muun merkkisillä reikälevyillä ajavat voisivat kommentoida, onko samat jurinat yms. "viat" niissäkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin minä en ole huomannut mitään jurinoita, pitääpä kuunnella. Ja irtopaskoja en ole myöskään tarkkaillut. Pitänee ottaa silmä käteen siltäkin osin. Tosin pari viikkoa sitten tuli painepesurilla putsattua vanteiden sisukset lumesta ja siinä meni samalla kaikki muukin irtotavara.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei se jurina mun autossa kovin voimakas itseasiassa ole. Jää varmaan huomaamatta, jos ei osaa sitä kuunnella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tuskin niistä levyistä mitään irtoaa, paloista se tavara varmaan on peräisin.
                                            Joo en tarkottanutkaan, että se paska irtois levyistä. Sileillä levyillä ei ole moista paskan muodostumista tapahtunut.
                                            Ei se jurina mun autossa kovin voimakas itseasiassa ole. Jää varmaan huomaamatta, jos ei osaa sitä kuunnella.
                                            Jurina kuuluu vasta kovemmista vauhdeista kunnolla jarrua painettaessa.

                                            Eihän nämä ominaisuudet/viat ole maata kaatavia tuohon herkkään vääntymiseen verrattuna. Seuraavaksi ostan alkuperäiset levyt ja kokeilen josko ne kestäisivät paremmin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jurinoita ei ole kuulunut tai en ole osannut kuunnella, en tosin ole kovemmista vauhdeista kunnon jarruttelua tehnytkään. Pientä vipatusta huomasin kyllä, oliskohan nuo levyt sitten herkät vääntyilemään.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X