Pörhö Oulu
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
LED lisävalot
Collapse
X
-
Eipä suostunut Pörhö Oulukaan kertomaan, vaan pyysi käymään, että he asentavat.
Ei sinulla olisi niitä ohjeita enää?
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestivarjostimen johdosta.
mistään ei tuota ohjetta saa!
Comment
-
Olisikohan noinkin tuoreessa jo mahdollisuus koodata ohjainlaitteelta käyttämätön pinni lisävalolle signaaliksi?
Vagarenan puolella porukka ainakin noita toteuttanut muihin merkkeihin, itsellä ei oo ollu mahdollisuutta tutkia noin uusia autoja toistaiseksi.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.150
Comment
-
Mietin tuota Purelux Black Boost S560:stä tuohon keulalle.
Mahtunee maskin taaksekin, mutta tuo rinkulamerkki tulee kyllä pahasti tielle Allroadissa.
Eli varmaan menee asennukselle ihan normi kilven telineellä siihen kilven yläpuolelle.
Nyt autossa Xeononit ja siitä tosiaan kantama hukkuu. Viime aamuyönä kokeilin, tosin aikamoisessa vesisateessa.
Samalla varmaan jos keulan repii auki, niin omien polttimojen päivitys tuonne.
Värilämpötilat kun sais jotenkin natsaaamaan, ettei liiemmin riitele keskenään.
Tuota Osram Xenacia mietin, mutta siinä tosiaan lisävalon kanssa 4500 vs 5700 on jo inan liikaa.
Lie sitten löytääkö tuohon sopivaa jossain 5500 värilämmöllä ?
Comment
-
Keskustelua 4F:n valoista tässä: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...rhaat-etuvalot
BiXenonvaloista: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-valohin-apuja
- 1 like
Comment
-
Onkos kukaan asentanut tän kokoista lisäpitkää tuonne A6 C6 4F:n maskin taakse ?
Ja mikä tärkeintä, jos löytyis kiinnityksestä kuvia, eli miten olette sen toteuttaneet sinne ?
Tuolle tulee sisälle toinen ESP-nappi ohjaukselle. Pitää tosin siihen sopiva liitin vielä etsiä jostain, mutta odottelen napin saapumista.
Vedän samalla 2 paria johtoja ohjaukseen, jos joskus tulee laitettua toinenkin ledbar...
Comment
-
No niinpä löyty, kiitos.
Pitää viritellä tuossa ensi viikolla varmaan valo kiinni, jos se nappi saapuu.
Tai varmaan vaikka ei saavu postilla vielä, niin toki sen voi sitten laitella myöhemmin katkaisimen taa. Vetää piuhan vaan valmiiksi
Nää LED-lisävalot yms. nopeasti päivittyvän laitteen ketjut vois tietenkin olla vaikka "vuosileimalla".
Vanhenee asiat ja juttua paljon, niin on tuossa selaamista satunnaisella kävijällä.
Comment
-
Mulla oli W-Light 390 (typhoon ?) MB E:ssä ja varsin passeli.
En muutenkaan ole innostunut supretehokkaista lisävaloista, kun se lyhyiden ja pitkien väli kasvaa liiaksi.
Nykyinen Purelux Black Boost S560 on aivan siellä rajoilla, onko jo liikaakin.
Lisäksi jos etelämmässä ajelee, niin ne pitää pudotella melko aikaisin pois, jottei häikäise vastaantulijoita.
Mikä tarkoittaa, että pitkät on enimmäkseen off-asennossa.
Tai no jos on tarpeeksi m**kku kuski, niin sitten ei tarvi =)
Ainoa mikä noissa kehyksellisissä on huono, on se että ne kerää lunta todella nopeasti = ei tee mitään lumisateessa.
Ja/ tai saat olla jatkuvasti putsaamassa sitä valoa. Ledit kun ei sitten sulata yhtään lunta pinnalta.
Lämmitettävä linssi tai sitten kehyksetön on ratkaisu. Ensiksi mainittu varmasti se paras vaihtoehto.
Hinnat vaan ei ole "alkaen" enää sen jälkeen.
Comment
-
Tuosta olen edellä kirjoittavan kanssa samaa mieltä että etelässä jos ajelee normaalien ihmisten aikaan niin eipä noilla tehokkailla lisäpitkillä tee yhtään mitään. Meilläkin töissä joku mäntti oli todennut pakettiauton valot huonoiksi (niinkuin ne onkin) ja laitattanut semmosen miljoonan auringon voimalla loistavan ledipötkön keulalle. No nyt siinä on edelleen huonot valot, plussana semmonen helvetillinen lisäkaukovalo joka valaisee kaikki puunlatvat ja häikii liikennemerkeistä takaisin ja jonka kanssa pitää vaihtaa maantiellä puolikkaille jo 500 metriä aiemmin kuin auton omilla myrskylyhdyillä ajaessa jolloin lopputulos on kaiken kaikkiaan vielä huonompi.
Jostain Jyväskylän yläpuolelta vasta alkaa löytymään sellaista pätkää että pystyy ajamaan pitkät päällä pidempään. Tai jos ajaa paljon sitten yöaikaan kun on luonnollisesti muuten vähemmän porukkaa liikkeellä. Siihen taajamassa ajettavaan vaimon kauppakassi-Puntoon ei vaan oo yksinkertaisesti yhtään mitään hyötyä laittaa. On vaan semmonen ajan trendi. Kannattais sekin raha laittaa vaikka uuteen tuulilasiin niin näkis taas paljon paremmin kun millään lisävaloilla.
- 1 like
Comment
-
Olen tykännyt säätää lisäkaukovalot niin penkoille kuin mahdollista. Minua ei kiinnosta mitä tapahtuu kilometrin päässä edessä, kun en näe sinne päivänvalossakaan. Tässä yksi kerta säästyi auto varmuudella jonkinlaisilta vaurioilta, kun oli lisäpitkät päällä ja näin siksi riittävän ajoissa peuralauman pyrkivän alle. Rajoitus oli 80 ja olin jonon ensimmäinen. Kun jouduin jarruttamaan tiukasti ja jonossa taaemmat eivät ilmaisesti huomanneet jarrutustani, niin sieltä lähti joku sankari vielä ohittamaan autotraileri perässään koko jonoa.
Totesin että uusimmassa hankinnassani on täysin kelvottomat myrskylyhdyt keulalla. Olen ollut pötkövastainen, koska se on mielestäni niin järjetön keksintö, että sellaista ei olisi aikaisemmin saanut ihmisille myytyä huonon suunnattavuuden takia.
Mutta. Onko pötköissä mallia, jolla oikeasti saa penkoille valoa? Tai hyviä ideoita erillisvaloista joilla onnistuisi penkkojen valaisu ihan A-pilarin nurkalta lähtien, että valaistuisi koko tuulilasinäkymä? Itse tielle en niin kaipaa valoa, etenkään ihan eteen tai kauas horisonttiin.
Kaareva Purelux C560 vaikutti pötköistä valokuvioltaan mielenkiintoiselta. Onko kellään siitä kokemusta? Toki voisi olla fiksumpaa suosiolla pysytellä erillisvaloissa, mutta tuohon uuteen hankintaan ei oikein sovi mikään ämpäriä pienempi pyöreä valo :/
Comment
-
Nyt kun on kuitenkin olemassa jo kauko-ohjattavia lisävalon releitä, niin onko porukalla noista kokemusta.
Ei tarvis johtojen kanssa viritellä. Tässä jo pariinkin otteeseen sopivassa lumituiskussa ois ollut käytännössä parempi ajaa auton omilla pitkillä.
Onhan mulla olemassa katkaisija tuohon keskikonsoliin, mutta jos pääsis pienemmillä johtojen vedolla tuon kauko-ohjattavan releen kanssa.
Eli ei tarvis muuta tehdä enää, kun vaihtaa se rele.
Suosituksia ?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiOlen tykännyt säätää lisäkaukovalot niin penkoille kuin mahdollista. Minua ei kiinnosta mitä tapahtuu kilometrin päässä edessä, kun en näe sinne päivänvalossakaan. Tässä yksi kerta säästyi auto varmuudella jonkinlaisilta vaurioilta, kun oli lisäpitkät päällä ja näin siksi riittävän ajoissa peuralauman pyrkivän alle. Rajoitus oli 80 ja olin jonon ensimmäinen. Kun jouduin jarruttamaan tiukasti ja jonossa taaemmat eivät ilmaisesti huomanneet jarrutustani, niin sieltä lähti joku sankari vielä ohittamaan autotraileri perässään koko jonoa.
Totesin että uusimmassa hankinnassani on täysin kelvottomat myrskylyhdyt keulalla. Olen ollut pötkövastainen, koska se on mielestäni niin järjetön keksintö, että sellaista ei olisi aikaisemmin saanut ihmisille myytyä huonon suunnattavuuden takia.
Mutta. Onko pötköissä mallia, jolla oikeasti saa penkoille valoa? Tai hyviä ideoita erillisvaloista joilla onnistuisi penkkojen valaisu ihan A-pilarin nurkalta lähtien, että valaistuisi koko tuulilasinäkymä? Itse tielle en niin kaipaa valoa, etenkään ihan eteen tai kauas horisonttiin.
Kaareva Purelux C560 vaikutti pötköistä valokuvioltaan mielenkiintoiselta. Onko kellään siitä kokemusta? Toki voisi olla fiksumpaa suosiolla pysytellä erillisvaloissa, mutta tuohon uuteen hankintaan ei oikein sovi mikään ämpäriä pienempi pyöreä valo :/
Comment
-
Nyt olis asennettu tuo Purelux 560 curved ja voin suositella, valaisee todella hyvin penkat ja penkkojen ulkopuolen, pituuttakin on valokeilalla riittävästi, kun keskiosan heijastin on pitkälle valaiseva (Kuvassa vaan sattunut lumihiutale tuulilasiin, niin blurraa vastarinteen). Asennus Puuilon rekisterikilpitelineeseen, joka on juuri oikean pituinen. Valon mukana tulee kiinnikkeet, mitkä näkyy kuvassa ja lisäksi valon päihin tulee kiinnikkeet, jotka myös nyt laitettu.
Kyselijöille tiedoksi, niin kuvassa näkyy myös Tammers-viimasuoja, joka on kaksiosainen, kiinnikkeet tulee mukaan ja istuu todella hyvin. Hinta Oulun Tarviketorilla 39 €, niin eipä viitsi alkaa itse leikkelemään. Vaikutus koneen lämpiämisnopeuteen todella merkittävä.
Comment
-
Onko siis joku saanut lisävalot toimimaan ilman CAN boksia LED ajovalojen kanssa? (A6 C7)
pinni 11 antaa 2,7v kun pitkät päällä. Ei riitä releelle.
CAN8m boksi on, mutta se vilkuttelee lisävaloja miten sattuu.
Joku myös mainitsi että vcdsllä olisi mahdollista koodata niin että viiksellä voi hallita milloin myös lisäpitkä on käytössä.
Miten siis koodataan ja mistä tämä heräte löytyy?
Voisi olla hyvä koska automatiikka jättää toivomisen varaa.
(Häikii vastaantulijoita jo ilman lisävalojakin)
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiVertailette autoja joilla ikäeroa 11v? Uudemmassa ajovalot omana ohjausyksikkönä can-väylässä?
Comment
-
Eihän tuo can-purkkikaan ihan älyttömän kallis ole, 34,90 € : https://www.puuilo.fi/clobal-lisaval...ytkentasarja-1
Comment
Comment