Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Satunnainen ABS valo B5 A4:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Satunnainen ABS valo B5 A4:ssa

    Ruvennut kiukuttelemaan tuo minun 1998 mallin a4 1.9tdi quattro avantti. Välillä abs valo palaa kokoajan, välillä ei pala ollenkaan, välillä palaa hetken jne. Todella satunnaista. Lukastiin nopeesti vikakoodit vas testerillä ja anto katkoksia abs-yksikön ja mittariston välille. Onko tämä joku tuttu juttu ja varmaa tietoa mistä lähteä etsimään poikki menossa olevaa johtoa vai onko mittaristossa vikaa?

  • #2
    ABS yksikön sisässä ohuet johtimet pätkii. Pari paikkaa missä voi korjauttaa niin tulee halvemmaksi.

    Comment


      #3
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=109030

      Comment


      • #4
        Onko tuo profiilissa oleva automalli trolli? gutro......

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja erssi Näytä viesti
          Onko tuo profiilissa oleva automalli trolli? gutro......
          olet vasta neljäs joka asiasta huomauttaa. Kyllä, tämä on kaveripiirissäni käytettävä lempinimi quattrolle

          Comment


          • #6
            amalinin privaboksi täynnä. ei pysty vastailemaan

            Comment


              #7
              Laita sähköposti hyvä mies!

              Comment


              • #8
                Tämä tosiaan tuli kuntoon Akin kolvailulla.

                Comment


                • #9
                  Onko kenelläkääm kokemuksia vika koodi 0122 pyörintänopeusanturi takavas.katkosia?Audi 1.8T quottro B6 2002
                  Voiko olla anturi vai joku muu siihen liittyvä?

                  Comment


                    #10
                    Jos ja kun on Bosch 5.7, niin voi olla ohjainyksikkövika. Kannattaa tosin mitata pyöräanturit ABS-yksikön liittimestä, ettei turhaan irrottele ohjainyksikköä.

                    Comment


                    • #11
                      Ok,eli siitä takapenkin istuinosan alta tulee johdot ja siinä on liitin niin siitä varmaan mittaus??.Mitä se pitäisi näyttää?ei tietoa tosta ohjanyksikkö mallista 1.8t avant quottro 8E5 B6-

                      Comment


                        #12
                        Voit sä siitäkin mitata, mutta johtosarjan vaikutuksen saa suljettua pois, kun mittaa ihan sieltä yksikön liittimestä.

                        Yleensä anturin vastus on hieman yli 1kOhm luokkaa. Vertaa muihin antureihin.

                        Comment


                        • #13
                          Okei,no se katsottiin molemmin puolin vas,taka ja oik,taka ja 1.5 näytti molemmat??mutta toi vas puolen takapyörä mistä ton vikakoodin pukkas niin liitin oli hapettunut ja täytyy tsekkaa mitä noi jarrut sanoo huomenna

                          Comment


                            #14
                            Sen hapettuneen liittimen vaikutus ois tullu esille, jos ois mitannu sieltä yksikön liittimeltä.

                            Comment


                            • #15
                              Juu.aivan.Täytyy jostain toi vian korjaus aloittaa,epäilen etta toi johdon hapettuminen ei varmaan ole se syy tai tietysti jos näin niin sitten ok.Voihan kai se hammaskehä tehdä kanssa häröilyä.mutta katsotaan ja kirjoitan tänne miten kuviot etenee ja kiitos paljon avusta ja vinkeistä

                              Comment


                                #16
                                Hammaskehän ja anturivian eron näkee ihan vikakoodista. Jos lukee VCDS:llä, niin koodissa lukee, että onko se sähköinen (esim. open or short to plus) vai implausible signal, eli anturi kunnossa, mutta hammaskehältä ei tule uskottavaa signaalia.

                                Anturivian tai ohjainyksikkövian tunnistaa myös siitä, että koodin nollauksen jälkeen se tulee heti takaisin.
                                Hammaskehäviat ( kehä rikki tai anturi liian kaukana) diagnosoidaan vasta kun auto liikkuu tarpeeksi nopeasti, yleensä >20km/h.

                                Comment


                                • #17
                                  Ok.Auto käyttäytyy niin että kun pihassa sitä kääntelee ja painat jarrua nopeasti niin toimii jarrut ok mutta juuri mainitsemasi noin 20km- tai ruuhkassa ryömiminen. niin jarrutuksessa poljin painuu ja lyö absin päälle ja valot syttyy mittaristoon
                                  Viimeksi muokannut purple; 4.12.2015, 00:18. Perustelu: kirjoitusvirhe

                                  Comment


                                  • #18
                                    Taisi olla se takapenkin alla oleva hapettunut liitin joka teki tämän vian ABSään.ja kun laitoin testerin kiinni niin ei antanut vikja koodia testilenkin jälkeen

                                    Comment


                                    • #19
                                      Audi a4 1995 abs ongelma tilanne apua neuvoja?

                                      Okei eli tilanne seuraava. autostani katkesi etu vasen abs anturin piuha joten korvasin anturin nyt ennen katsastusta mutta abs ja jarrujen hätä valo palaa. Hätävalo vilkuu ja abs palaa yhtä jaksoisesti. Jos auton startaa eikä aja valot ei syty mutta noin 50m ajetua syttyy abs valo ja sitten se toinen.

                                      Kysymyksenä on nyt se että onko kyse antureiden säädöstä vai kentie pitääkö ajotietokone nollata. Vai onko se abs boxin juotos mistä kaikki puhuu paskana.

                                      Ja tosiaan viellä ei oo päästy vikakoodei lukee koska motonetin pihassa oleva vehe ei saannu luettua autoa jostain syystä tämäkin siis mysteeri.
                                      Auto= audi a4 1995v 2.6L v6 etuveto

                                      Comment


                                        #20
                                        Anturi on varmaankin liian kaukana pulssikehästä, tai sitten anturi on vääränlainen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Yleensä anturi viallinen tai kaukana, kuten jo todettu jos lyhyen ajon jälkeen syttyy, jos syttyy risteyksissä yms voi vika olla pyöränlaakerissa.
                                          Se että ei saanut yhteyttä ABS yksikköön saattaa viitata juurikin siihen langan katkeamiseen yksikön sisällä.
                                          VCDS tai ODIS (merkkiliike) laitteella lukuun vikakoodit, niin tiedät enemmän.
                                          ABS yksikkö irtoaa "helposti" lokasuojan kautta, jos se pitää korjauttaa.

                                          Comment


                                            #22
                                            ABS yksikköön saattaa viitata juurikin siihen langan katkeamiseen yksikön sisällä.
                                            1995 vuotisessa ei ole tuota tyyppivikaa.
                                            Motonetin lukijaan ei kannata luottaa tässä tapauksessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Saatin tuossa audi lueskeltua motonetin vehkeessä oli häikkää koska kunnon lukijalla sai auki ja luettua siellä oli tällänen häly
                                              1 Fault Found:
                                              00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
                                              35-10 - - - Intermittent

                                              Comment


                                              • #24
                                                abs vikako? audi 1,9tdi quattro vm.-99. Jarrupoljin menee pohjaan. Huollettu abs yksikön aivot elehuollossa Pattijoella. Vaihdettu jarrupääsylinteri. Ilmauksen jälkeen jarrut normaalit. Renkaat paikalleen, lyhyt ajo ja jarrupoljin painuu taas pohjaan. Ennen ilmausta jarrut ottaa vain oikeaan etu- ja vasempaan takapyörään.
                                                Voiko abs-yksikössä olla läpivirtausta? Voiko abs-yksikön 8E0614111A tilalle vaihtaa 8E0614111?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ilmausta voisi koittaa testerillä jos ilma jää abs-yksikön sisään pyörimään, ilmeisesti koko yksikkö on ollut irti kun on ollut korjauksessa.
                                                  Tuleeko ilmaa ulos pienen ajon jälkeen?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä. Ilmauksen jälkeen poljintuntuma on hyvä mutta ensimmäisen jarrutuksen jälkeen poljin painuu pohjaan. Jarrut ei ota ollenkaan vasempaan etu- ja oikeaan takapyörään. Voiko abs yksikössä olla läpivuotoa? Mitään vuotoa putkistoissa ei näy. Ongelma alkoi viikon päästä takapyörien laakereiden ja jarrupalojen vaihdon jälkeen. Voiko tuon -111A tilalle vaihtaa 111 loppuista lohkoa?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lainataan jo olemassa olevaa ketjua. Eli auto on a4 1.9tdi vm 2001 ja tässäkin keksinnössä alkoi absit kiukuttelemaan. Vikakoodit luin ja sain 00301
                                                      Abs return flow pump (v39)
                                                      35-00
                                                      Onkohan tuossa nyt sitten kyseessä sähköinen vai mekaaninen vika?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        On noista hiiliä menny ja Oma sulakekkin sillä on, mutta koska et laittanut kunnon vikakoodilistausta, niin ei tiedä mikä versio ABSista sulla on.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Itse asiassa tuossa oli kaikki mitä vcds anto. Otin kuvankin siitä mitä näytölle tuli mutten saa sitä liitettyä tähän. Mitä tietoja tarvii että selviää mikä abs tossa on?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kun ottaa siitä copy codes ja laittaa vaikka notepadiin, niin saa koko ohjainlaitteen tunnistetiedot siihen samaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X