Ruvennut kiukuttelemaan tuo minun 1998 mallin a4 1.9tdi quattro avantti. Välillä abs valo palaa kokoajan, välillä ei pala ollenkaan, välillä palaa hetken jne. Todella satunnaista. Lukastiin nopeesti vikakoodit vas testerillä ja anto katkoksia abs-yksikön ja mittariston välille. Onko tämä joku tuttu juttu ja varmaa tietoa mistä lähteä etsimään poikki menossa olevaa johtoa vai onko mittaristossa vikaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Satunnainen ABS valo B5 A4:ssa
Collapse
X
-
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja erssi Näytä viestiOnko tuo profiilissa oleva automalli trolli? gutro......
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
Comment
-
Juu.aivan.Täytyy jostain toi vian korjaus aloittaa,epäilen etta toi johdon hapettuminen ei varmaan ole se syy tai tietysti jos näin niin sitten ok.Voihan kai se hammaskehä tehdä kanssa häröilyä.mutta katsotaan ja kirjoitan tänne miten kuviot etenee ja kiitos paljon avusta ja vinkeistä
Comment
-
Hammaskehän ja anturivian eron näkee ihan vikakoodista. Jos lukee VCDS:llä, niin koodissa lukee, että onko se sähköinen (esim. open or short to plus) vai implausible signal, eli anturi kunnossa, mutta hammaskehältä ei tule uskottavaa signaalia.
Anturivian tai ohjainyksikkövian tunnistaa myös siitä, että koodin nollauksen jälkeen se tulee heti takaisin.
Hammaskehäviat ( kehä rikki tai anturi liian kaukana) diagnosoidaan vasta kun auto liikkuu tarpeeksi nopeasti, yleensä >20km/h.
Comment
-
Ok.Auto käyttäytyy niin että kun pihassa sitä kääntelee ja painat jarrua nopeasti niin toimii jarrut ok mutta juuri mainitsemasi noin 20km- tai ruuhkassa ryömiminen. niin jarrutuksessa poljin painuu ja lyö absin päälle ja valot syttyy mittaristoon
Comment
-
Audi a4 1995 abs ongelma tilanne apua neuvoja?
Okei eli tilanne seuraava. autostani katkesi etu vasen abs anturin piuha joten korvasin anturin nyt ennen katsastusta mutta abs ja jarrujen hätä valo palaa. Hätävalo vilkuu ja abs palaa yhtä jaksoisesti. Jos auton startaa eikä aja valot ei syty mutta noin 50m ajetua syttyy abs valo ja sitten se toinen.
Kysymyksenä on nyt se että onko kyse antureiden säädöstä vai kentie pitääkö ajotietokone nollata. Vai onko se abs boxin juotos mistä kaikki puhuu paskana.
Ja tosiaan viellä ei oo päästy vikakoodei lukee koska motonetin pihassa oleva vehe ei saannu luettua autoa jostain syystä tämäkin siis mysteeri.
Auto= audi a4 1995v 2.6L v6 etuveto
Comment
-
Yleensä anturi viallinen tai kaukana, kuten jo todettu jos lyhyen ajon jälkeen syttyy, jos syttyy risteyksissä yms voi vika olla pyöränlaakerissa.
Se että ei saanut yhteyttä ABS yksikköön saattaa viitata juurikin siihen langan katkeamiseen yksikön sisällä.
VCDS tai ODIS (merkkiliike) laitteella lukuun vikakoodit, niin tiedät enemmän.
ABS yksikkö irtoaa "helposti" lokasuojan kautta, jos se pitää korjauttaa.
Comment
-
abs vikako? audi 1,9tdi quattro vm.-99. Jarrupoljin menee pohjaan. Huollettu abs yksikön aivot elehuollossa Pattijoella. Vaihdettu jarrupääsylinteri. Ilmauksen jälkeen jarrut normaalit. Renkaat paikalleen, lyhyt ajo ja jarrupoljin painuu taas pohjaan. Ennen ilmausta jarrut ottaa vain oikeaan etu- ja vasempaan takapyörään.
Voiko abs-yksikössä olla läpivirtausta? Voiko abs-yksikön 8E0614111A tilalle vaihtaa 8E0614111?
Comment
-
Kyllä. Ilmauksen jälkeen poljintuntuma on hyvä mutta ensimmäisen jarrutuksen jälkeen poljin painuu pohjaan. Jarrut ei ota ollenkaan vasempaan etu- ja oikeaan takapyörään. Voiko abs yksikössä olla läpivuotoa? Mitään vuotoa putkistoissa ei näy. Ongelma alkoi viikon päästä takapyörien laakereiden ja jarrupalojen vaihdon jälkeen. Voiko tuon -111A tilalle vaihtaa 111 loppuista lohkoa?
Comment
Comment