Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 jarrut 1.8T A4 B5:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Hieman aiempaan liittyen, niin ei o kyl toivoakaan saada noita s4:n satuloita kiinni. Ovat niin rohmelon kokoisia, että aina ottaa johonkin kiinni, vaikka teekis siirtopalat. Tuskin tilanne paljon paremmaksi muuttuu rs4:n jarruilla.

    Comment


    • #32
      Oolsprait!

      Pitää varmaan katella sitten tuota Zimmermannin jarrusettiä, mis tulis levyt+palat eteen ja taakse.

      Varmaan jo näillä jarruteho paranee uusiin ulottuvuuksiin?

      Comment


        #33
        S4 ja RS4 satulat ovat kiinnityksiltään samanlaiset. Eli kerran S4 satulat eivät mene heittämällä aaneloseen, niin eivät myöskään RS4 satulat.

        Ja vaatii vähintään 18" vanteen että mahtuu halkaisijan puolesta. RS4 satulat ovat hyvänmuotoiset puolia ajatellen, mahtuu oikeastaan mille vanteelle tahansa.

        Comment


        • #34
          Nostellaanpas tätä. Tuolla olikin jo listattuna hieman mitä tarvitsisi 1.8T:hen vaihtaa jotta S4:n etujarrut saisi vaihdettua. Mutta riittääkö 2.8:ssa pelkkä olkavarren vaihto? Katsoin että 2.8:ssa on samankokoiset laakerit (82mm) kuin S4:ssä, joten jos tuohon haluaisi vaihtaa S4:n jarrut, niin vetaritkin kävisi suoraan? Vaihteistona perus 5v manuaali.

          E. Onko kukaan mahtanut punnita, paljonko tommonen S4 levy+palat+satula painaa?
          Viimeksi muokannut T.Hell; 21.11.2014, 11:33.

          Comment


          • #35
            painaahan ne mut miksi laittaa s4 jarrut kun on rs4 jarrutkin kehitetty jotka on hieman matalammat ja kevyempi sekä tehokkaammat mut onhan ne kalliimmat.
            Ja jossain päin täälä oli juttua noitten satuloiden kiinnitys adaptereista ettei tarvis vaihtaa niitä olkavarsia.

            Anteeks tää viesti

            Comment


            • #36
              Ei mulla mitään tarvetta ole noita S4:n kamppeita parempia hommata. Budjetilla mennään ja tarvittaessa voi käyttää vielä 16 tuumaisia vanteita.

              Mutta jos jollain on enemmän tietoa jostain tommosista adaptereista, niin sekin olisi hyvä. Paino ei sinänsä ole mikään ratkaiseva seikka, lähinnä mielenkiinnosta paljonko noi painaa enemmän kuin perus 288mm jarruhilppeet.

              Comment


                #37
                Minäpä yritän tänään muistaa punnita ässän jarrupaketin, se kun sattuu juuri nyt roikkumaan rautalangassa :)

                Comment


                  #38
                  Onko Timon autossa tehty muutoksia tehojen suhteen kun sinne tarvii tehokkaammat jarrut laittaa? Tuosta painoasiasta olen vahvasti erimieltä, jousittamatoman massan vaikutus auton käyttäytymiseen kaikissa tilanteissa on paljon tärkeämpää kuin mahdollisimman suuri jarrutusteho. Jos autoa käytetään veturina niin sitten ymmärrän hyvinkin vaihdon tarpeen.

                  Comment


                  • #39
                    Minulla on poikkeuslupahakemus vetämässä tuohon A4:n moottoriswappiin, ja sen takia olisi tarkoitus jarrujen osalta muuttaa nuo vastaaman prefacelift S4:ä. Ja ajattelen että tuo jarruhomma on helpoin (ja ehkä halvin?) tehdä noilla OEM kamoilla.

                    Muutoin kyllä pärjäisin loistavasti näillä orkkisjarruillakin... ;)

                    Comment


                      #40
                      Sinne vaan s4 nilkka ja jarrut paikalleen, niin se käy.

                      Comment


                        #41
                        Brembo Z17+palat+330x30mm levy: 15,9kg. En muista S4 paketin tarkkaa painoa, mutta se oli hyvin lähellä tätä.

                        Comment


                          #42
                          Roikutin pyöräkotelossa jarrupakettia mittarissa, ja sain 16-18 kilon tuloksia, oli vähän hankala mitata koska paikka oli ahdas ja letkut yms haittasivat vapaata liikettä. Jos tarkempi tieto kiinnostaa, niin voin mitata osat erikseen kunhan joudan.

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä tuo on ihan riittävän tarkka, kiitokset. Nyt tietää osapuilleen paljonko eroa on. Noiden (kuluneiden) 288mm jarruhilppeiden painoksi sain 12,3kg, joten semmonen 5kg lisäys per puoli on varmaan melko lähellä totuutta.

                            Comment


                            • #44
                              Jäi vastaus saamatta.

                              Meneekö siis A4 B5 (ei facelift) etuvetoiseen jossa takalevyt on 245x10mm heittämällä noi 256x25mm paksut takajarrulevyt?

                              Ja jos ei niin miten ne sinne saa? Hankkimalla facelift tai s4 mallin satulat ? Tarvitseeko muuta?

                              Comment


                                #45
                                Etuvetoisessa on napa ja jarrulevy yhtä pakettia joten ei mene.

                                Comment


                                • #46
                                  Niinhän se ikävä kyllä on.
                                  Onko tähän mitään mahdollisuuutta ylipäätään tehdä taakse jarrupäivitystä ?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Menisikö takapäähän 3B Passatista / A6 C5:stä takanavat?

                                    Comment

                                    Working...
                                    X