Lappeenrannan Autotarvikkeesta (Osaset) löytyi suoraan hyllystä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jarrulevyjen vaihto
Collapse
X
-
Sattuuko joku muistamaan minkä nimisessä ketjussa oli kuvasarja levyjen ja palojen vaihtotyöstä? Kerran sellaisen löysin ja nyt kun tarvitsisi niitä kuvia niin en jostain syystä löydä enää millään ko.ketjua vaikka omasta mielestäni olen kaikkia mahdollisia hakusanoja synonyymeineen käyttänyt!Jos oikein muistan taisi olla vielä juurikin A6 siinä kuvissa työn alla...
Comment
-
Tässä jotain jarrujuttuja kuvien kera pikaisesti katseltuna:
http://www.a4mods.com/index.php?page...tml&category=2
http://www.audiworld.com/tech/wheel139.shtml
Comment
-
B6:seen piti vaihtaa levyt taakse. Homma jäi kesken, kun millää perkeleellä kahta pulttia auki. Ei ne satulan liukutappien mutterit vaan kaksi suurempaa, jotka tarvii poistaa, että levyn saa pois ja uuden paikkaan. 8 ja 7 mm kuusiokulmalla auki yritin, mutta ei auennut. Eikä tunnu itse pultit irtoovan millään putkipihdeilläkään, kun pultit on muutenkin pyöreät eikä saa oikein momenttia.
Oisko vihjeitä ja millä noiden kuuluis aueta?
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Audimann Näytä viestiB6:seen piti vaihtaa levyt taakse. Homma jäi kesken, kun millää perkeleellä kahta pulttia auki. Ei ne satulan liukutappien mutterit vaan kaksi suurempaa, jotka tarvii poistaa, että levyn saa pois ja uuden paikkaan. 8 ja 7 mm kuusiokulmalla auki yritin, mutta ei auennut. Eikä tunnu itse pultit irtoovan millään putkipihdeilläkään, kun pultit on muutenkin pyöreät eikä saa oikein momenttia.
Oisko vihjeitä ja millä noiden kuuluis aueta?
Comment
-
En tiedä onko virolainen vaihtanu mulle ystävällisenä kaverina valmiiksi tollaset XZN pultit, mutta sellasella avaimella aukesi jarrusatulat C5:ssä. Koko muistaakseni 50tms ja tuurilla sattu olemaan tallissa kun joskus ratin irrotukseen piti ostaa koko sarja. Eli kokeile nyt vielä tollasella jos noi on jossain vuosimallissa/erässä vakiona.
Comment
-
Kiitti vihjeistä. Kokeillaans huomenna tuota XZN:ää. Itse asiassa kävi tuo mielessä itelläkin, mutta ei löydy yhtään noita. Huomenna täytyy hakea motonetistä tms.
Tietääkseni levyjä ei oo ennen vaihdettu, mutta yllättävän kuluneet ne satulan pultit oli... Ainakin sairaan kovin kiinni.
Vanhat palat löin sitten takas, kun ei luonannut homma. Kerran oon ennen vaihtanut palat taakse, mutta silti oli hirveän tuskan takana tuon jarrumännän sisään saaminen. Itse asiassa joutusin avamaan jarruneste nippaa ja valuttamaan ennen kuin sain mäntää kasaan sen jarrutyökalun kanssa. Teenkö jotain väärin vai tarviiko nimenomaan päästää hiukan nestettä pois? Jarrunesteet muuten vaihdettiin ihan hiljan sitten etuletkujen kera korjaamolla.
Comment
-
Kannattaa mielummin avata säiliön korkki kuin ilmausruuvi kun mäntää painaa sisään. Ei jää niin herkästi ilmaa systeemiin jos sattuu ns. imaisemaan takaisin päin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viestiKah, tarvitsenko jotain erikoisavainta kun vaihdan B7:aani etulevyt ja palat ? Mantiä täytyy saada sisäänpäin ja kiertäen (erikoistyökalulla) ? 7 mm kuusiokolo ?
Comment
-
Ei saa auki kannakkeita sitten millään. Molemmin puolin mahottoman kovin kiinni. Ei liiku sitten mihinkään. Tarvii väkisin kääntyä kyllä korjaamon puoleen. Mun työkaluilla/osaamisella ei aukea. Kuusiokulmalla tuntu olevan kiinni ja 8 mm. Kokeilin toiseltakin puolelta eivätkä hievahdakkaan.
Nyt sitten ne vanhat palat, jotka jouduin laittaa takas tuntuvat hiukan ääntelevän... Ei kai toi mäntä nyt jumita jotenkin. Avasin satulan uusiksi sen vuoksi ja mäntä oli ulkona. Työnsin satulan takas paikkaan ja meni ilman, että joutus mäntää työntämään. Männän tiiviste oli hiukan kasassa. Onkos tonne nyt päässy ilmaa sitten? Aika kuluneet palat ovat. Uusia kun en viitsinyt laitaa, koska levyt kumminkin vaihtuu.
Voi helvetti mitä säätöä.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tontsa Näytä viestiKah, tarvitsenko jotain erikoisavainta kun vaihdan B7:aani etulevyt ja palat ? Mantiä täytyy saada sisäänpäin ja kiertäen (erikoistyökalulla) ? 7 mm kuusiokolo ?
Eteen vaihdettaessa ei tarvitse kuin
- 7mm kuusiokoloavain liukutapin irroitukseen
- Muistaakseni 21mm hylsy längen irroitukseen ja siihen vääntövarsi/ pulttipyssy/ räikkä, millä kukakin haluaa pultin avata
- Talttapääruuvari jousen irroitukseen
- Isot pihdit mäntien sisään painamiseen.
- Liukuvoidetta liukutappeihin ja palojen liukupintoihin
Comment
-
Kyllä Antin tapauksessa kannattaa suorittaa jarrusatuloiden huolto.
Eli mäntä kokonaan irti, putsaus ja tiivisteen sekä pölysuojan uusinta.
Kyllähän ne satulan kannakkeen pultit tuppaa joskus olemaan tiukassa.
Tarttis vaan saada auto niin ylös, että pääsee kunnon jatkon kanssa vääntämään.
Lämpöäkin kannattaa kokeilla. Viimeinen vaihtoehto on kai pultin kannat poikki.
Comment
-
Tuo vanha levy ja palat sittenkin OK. Lisäsin 0,5-1 dl jarrunestettä mitä olin jonkin verran nipasta valuttanut sekä kävin lyhyellä ajelulla tehden muutaman kovemman jarrutuksen. Eipä ääntelee enää ja jarrut kaikin puolin OK.
Lähipäivinä tarkoitus mennä kaverin luo auto kunnolla nosturilla ylös ja kunnon jatkovartisella pääsee kokeilemaan. Mikäli ei auta niin muitakin keinoja löytyy, että kuulemma pois saadaan. Odotan mielenkiinnolla nähdä kuinka nuo saadaan revittyä auki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiKyllä Antin tapauksessa kannattaa suorittaa jarrusatuloiden huolto.
Eli mäntä kokonaan irti, putsaus ja tiivisteen sekä pölysuojan uusinta.
Kyllähän ne satulan kannakkeen pultit tuppaa joskus olemaan tiukassa.
Tarttis vaan saada auto niin ylös, että pääsee kunnon jatkon kanssa vääntämään.
Lämpöäkin kannattaa kokeilla. Viimeinen vaihtoehto on kai pultin kannat poikki.
Comment
Comment